Piosenka tygodnia - Tydzień Piętnasty

in #polish5 years ago

#15.png


Witam Cię moją twórczą widownię. To już 15 tydzień z wami 😃.
Chciałbym wam powiedzieć, że od poniedziałku pojawi się nowa, specjalna seria. Możecie obstawiać o czym ona będzie. Zapraszam w poniedziałek wieczorem :)

Ja nie będę tutaj już dłużej przedłużał. Zaczynajmy!

Krótko o serii:




Seria "Kultowe polskie przeboje" jest cyklem cotygodniowych materiałów w których przedstawiane jest lista 5 bombowych piosenek wszechczasów. Tekst ukazuje się w piątki o godzinie 19:00. Listę tworzy autor bloga jak i sami czytelnicy którzy proponują piosenki które chcieliby zobaczyć w następnych zestawieniach. Odbywa się to w komentarzach lub wiadomościach prywatnych na portalu steem.chat . Ponadto co tydzień odbiorca głosuję na najlepszą piosenkę tygodnia w głosowaniu. W niedzielę ukazuję się post z wynikami oraz "Piosenką tygodnia"



1. Hey- Moja i Twoja nadzieja


Jakim błędem było zapomnienie o tym zespole przez ostatnich kilkanaście wydań tej serii. Oczywiście moje nie wstawianie nie było efektem niechęci do tego zespołu tylko zwykłym przypadkiem. Aby wynagrodzić tę pustkę zaczynamy z tym zespołem z jednym z ich najlepszych utworów. “Moja i Twoja nadzieja” jest znana większości osób, które urodziły się w poprzednim tysiącleciu. A tych, którzy nie znają utworów zapraszam do odsłuchu.


Zapraszam do odsłuchu :



2.Myslovitz- Scenariusz dla moich sąsiadów


Po raz kolejny w serii zestawień występuje zespół Myslovitz. Nawet nie wiecie jak dawno szukałem tej piosenki. Nie miałem pojęcia kto ją wykonuję, ani jak się nazywa. Udało się to dopiero przy tworzeniu tego posta. Zadziało się to przypadkiem, a odtwarzając tę piosenkę myślałem, że nie będę jej znał. Bez wątpienia jedna z moich ulubionych piosenek. A wy co o niej sądzicie. Ja ją po prostu uwielbiam.


Zapraszam do odsłuchu:


3.Bajm- Ta sama chwila


Także po raz kolejny w tej serii zestawień w poście występuje zespół Bajm. Tym razem są oni z piosenką “Ta sama chwila”. Utwór ten bardzo często możemy usłyszeć w radiach oraz innych rozgłośniach. Myślę, że jest to spowodowane melodyjnością utworu i łatwym do zapamiętania tekstem.


Zapraszam do odsłuchu:



4.Big Cyc- Rudy się żeni


Dziś zadzwonił do mnie kumpel i melduje, że rudy się żeni, chociaż ja nie znam kobiety, która chciałaby z nim być. Najbardziej popularna piosenka zespołu Big Cyc. Opowiada o tym jak kumpel się żeni. Świetny tekst, który próbuje w zabawny sposób wytłumaczyć z czym wiąże się małżenśtwo. W tym utworze szczególnie cenię sobię gre słów zastosowaną przez autora tekstu.


Zapraszam do odsłuchu:


5.Big Cyc- Makumba


Kolejna piosenka, która została stworzona według wzoru przyjętego przez zespół Big Cyc. Stworzyć piosenkę, która w zabawny sposób porusza poważny problem. Problemem występującym w naszym kraju jest niewątpliwie brak tolerancji w stosunku do osób innego wyznania, koloru skóry, innej orientacji czy chociażby o innych poglądach. Sam nierzadko spotykam się z taką nienawiścią, ale próbuję tłumaczyć takim osobom dlaczego postępują źle.


Zapraszam do odsłuchu:
Sort:  

Gratuluję!!!

Twój post został zakwalifikowany i opublikowany w dzisiejszym wydaniu @codziennik (nowej inicjatywy wspierającej polską społeczność). Dodatkowo Twój post weźmie również udział w cotygodniowym niedzielnym konkursie.

Pozdrawiam
@baro89

Coin Marketplace

STEEM 0.39
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70463.21
ETH 3549.83
USDT 1.00
SBD 4.87