Szybki obiad - kurczak gotowany w mleku

in #polish5 years ago

Chciałabym się z Wami dziś podzielić dosyć nietypowym przepisem na przygotowanie piersi z kurczaka. Taki sposób znalazłam już bardzo dawno, kiedy to kolejny raz szukałam nowych pomysłów na obiad. Oryginalny przepis pochodzi stąd, jednak ja go delikatnie zmodyfikowałam.
W oryginalnej wersji sposób doprawienia nie bardzo mi smakował.

IMG-20190112-WA0007.jpg
Zdjęcie własne

Składniki

Podwójna pierś z kurczaka
Około 1-2 litrów mleka

2 ząbki czosnku
Sól i pieprz "na oko"
1 łyżeczka papryki słodkiej
0,5 chilli
0,5 łyżeczk majeranku
1 łyżeczka ziół prowansalskich

IMG_20190112_202625.jpg
Zdjęcie własne

Umytą pierś z kurczaka nacieram przyprawami i pozostawiam w lodówce na noc.

Mleko należy zagotować.
Do gotującego się mleka układam pierś i gotuję pod przykryciem, na małym ogniu równo jedną minutę. Po tym czasie zdejmuje garnek z ognia i przykryty owijam dosyć szczelnie grubym ręcznikiem. Odkładam w ciepłe miejsce na 3 godziny.

Po tym czasie mięso już jest gotowe, podaję tak jak widać na zdjęciu - pokrojone.

Jest aromatyczne i bardzo delikatne.

Bardzo Wam polecam ten sposób, jest nietypowy a co najważniejsze wymaga bardzo mało pracy :)

Przy pierwszej próbie bałam się, że mięso będzie w środku surowe, ale nie było. Mimo wszystko polecam trzymać je w mleku 3 godziny - dla pewności :) Nie pogorszy to jakości mięsa.

SMACZNEGO 🍽

Sort:  

Jutro to zrobię , jeśli będę miał mleko :D

Posted using Partiko Android

Obiad po 20, no kto to widział :D

Żeby każdy zdążył jeszcze dziś doprawić kurczaka 🙃

Pierwszy raz czytam żeby ktoś gotował coś w mleku. Nie wiem czy się kiedykolwiek odważę na powyższy przepis.

Ryż na mleku? :D

Ludzie wpierdzielają pierogi na słodko, makaron na słodko i chleb z dżemem i serem żółtym. Sorry, zabrakłoby nam amunicji każdego "leczyć" :P

Musi być pyszne, spróbuje

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63464.16
ETH 3111.33
USDT 1.00
SBD 3.98