Gra, która wciąga - Steem Monsters

in #polish5 years ago (edited)

Witajcie,

Dziś zapraszam Was na wpis o grze, która ostatnio pochłania resztki mojego wolnego czasu. O czym mowa? O Steem Monsters oczywiście.

1.png


Jakiś czas temu (chyba dzień przed wystartowaniem pierwszego sezonu rozgrywek) postanowiłam z ciekawości zakupić starter pack kart do najpopularniejszej gry opartej na blockchain steem. Jak się po czasie okazało była to bardzo dobra decyzja, gdyż gra nie sprawia mi większych trudności, a dodatkowo super sprawdza się jako odprężenie po całym długim i ciężkim dniu.

NA CZYM POLEGA GRA

Steem Monsters jest to gra karciana, w której za zadanie mamy wygrać walkę z przeciwnikiem. Przeciwnik losowany jest spośród aktualnie grających innych użytkowników sieci steem. Niejeden raz buzia mi się uśmiechnęła, gdy trafiłam na jakiś znany z naszego #polish nick.

2.png

NASZE ZADANIE W GRZE

Jako gracz mamy za zadanie wybrać, z posiadanej kolekcji kart, drużynę (deck) która poprowadzi nas do zwycięstwa. Nasz zespół składa się z dwóch rodzajów kart:

  • summoner, czyli takiego jakby przywódcy,
  • monsters, czyli potworów.

Do drużyny wybieramy jednego summonera oraz kilka potworów. Ich ilość ograniczona jest aktualną wartością many (jest to maksymalna suma many kart wybranych do drużyny). W zasadzie na wybraniu odpowiedniego zespołu nasza rola się kończy, gdyż cała rozgrywka odbywa się automatycznie.

Można by zatem pomyśleć, że gra jest banalna. Tak jednak nie jest. Nasz zespół do walki możemy wybrać spośród 6 nacji (splinters) podstawowych oraz nacji neutralnej, która może walczyć w szeregach każdej innej nacji.

3.png

Do wyboru mamy więc 78 kart o różnej wartości many oraz życia, z różnymi rodzajami posiadanego ataku (atak bezpośredni, atak na odległość, atak magiczny), a dodatkowo niektóre z kart posiadają obronę lub specjalne umiejętności. Oczywiście to ile z tych kart posiadamy we własnej kolekcji zależy już tylko od nas ;)

JAK ZDOBYĆ KARTY

Przede wszystkim aby zacząć swoją przygodę ze Steem Monsters powinniśmy zostać posiadaczami własnej kolekcji kart. Na początku należy zakupić starter pack (cena: 10$), bez którego nie mam możliwości walczenia w lidze (możemy tylko poćwiczyć walkę w trybie praktyka). Starter pack zawiera 30 kart, które pozwolą nam rozpocząć zmagania w lidze oraz walczyć o pierwsze punkty w rankingu.

Kolejnymi sposobami na zdobycie kart są:

  • zakup paczek kart poprzez oficjalną stronę gry - https://steemmonsters.com,
  • zakup pojedynczych kart od innych graczy korzystając z marketu na oficjalnej stronie gry,
  • wygranie darmowych paczek z kartami poprzez:
    ** wykonywanie wylosowanych dla nas specjalnych zadań w lidze (quest) - nagroda: 1 paczka,
    ** osiągnięcie jak najwyższego rankingu na zakończenie danego sezonu rozgrywek - nagroda: od 1 do 30 paczek (uzależniona od uzyskanego rankingu),
    ** uczestniczenie oraz zajęcie nagradzanego miejsca w różnych konkursach np. organizowanych przez @steemmonsters.

4.png

PODSUMOWANIE

Osobiście gra bardzo mi się spodobała. Oczywiście na początku było ciężko. Wszystko było dla mnie nowością. Nigdy wcześniej nie grałam w tego typu gry karciane. Na szczęście z pomocą przyszli mi bardziej doświadczeni gracze :)

@rafalski, @imperfect-one, @mys dziękuję Wam za pomoc, okazaną cierpliwość jak i wysłuchiwanie moich głupich pytań :*


Jeśli zainteresowała Was gra i nasunęły się jakieś pytania, to zapraszam do kontaktu. Możecie również zajrzeć na Discord na kanał Summoner's Tribe gdzie ukrywają się mniej lub bardziej doświadczeni z wicemistrzem poprzedniego sezonu włącznie ;)

Pozdrawiam

Sort:  

Odegram się jeszcze ;)

:D no nie wiem, nie wiem... za wysoko jesteś 😋

Fajnie opisane :)
Ta gra to na pewno jedno z ciekawszych zastosowań Steema :D

Dzięki. Podzielam Twoje zdanie ;)

Kolejna osoba zarażona. Powoli zaczynam się bać o swoją przyszłość ;)

Czekam z niecierpliwością na ten moment... jeszcze z pół roku i dojrzejesz do tej decyzji ;)

Eeee SteemMonsters to zło, za bardzo wciąga :D

Czy to oznacza, że zacząłeś grać? :D

Wczoraj wieczorem jakoś mnie tak natchnęło. Póki co gram dość intuicyjnie (przeczytałem tylko z grubsza zasady) i o dziwo całkiem dobrze mi idzie (albo tylko mi się tak wydaje) :D

Edit: Możliwe, że za kilka dni będę miał kilka pytań :D

image.png

No całkiem dobrze :) tylko 10 przegranych walk :D Brawa dla tego Pana 👏

Nie daj się wciągnąć! :-) Toć to zaraza:-) :-)

Posted using Partiko Android

Ja mam tylko starter pack i jeden wygrany w zadaniach. Ciężko dobrać skład z tak małej liczby potworów ;p Chyba trzeba zainwestować ze 30$, żeby się pobawić na poziomie xD

Ja zaczynałam jak ruszały walki, ale słyszałam, że w trakcie sezonu było ciężej coś zdziałać niskimi kartami i faktycznie inwestycja w tej grze się opłaca.

Congratulations @pkocjan! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You received more than 3000 upvotes. Your next target is to reach 4000 upvotes.

Click here to view your Board of Honor
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:

SteemFest3 and SteemitBoard - Meet the Steemians Contest

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @pkocjan! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You made more than 3000 upvotes. Your next target is to reach 4000 upvotes.

Click here to view your Board of Honor
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:

SteemFest3 and SteemitBoard - Meet the Steemians Contest

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.36
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70446.49
ETH 3571.68
USDT 1.00
SBD 4.73