"Moje ulubione dzieła popkultury"

in #polish5 years ago (edited)

Gdy zacząłem się zastanawiać nad moim ulubionymi dziełami popkultury,

to znalazłem przynajmniej 10 obiektów z każdej kategorii (film, literatura, muzyka).
Trudno odrzucić cokolwiek z tej listy, więc poszedłem innym tropem. Wybrałem część losowo, a częściowo wybór padł na "top 3" danej kategorii.

Zacznijmy więc od kategorii "film".
Tutaj wybrałem tytuł, który oglądałem ponad 10 razy, i za każdym razem mnie bawi. Tym filmem jest "Złote dziecko".

2.jpg

źródło

Lubię Eddiego Murphy'ego za jego grę aktorską - ten gość potrafi mnie rozśmieszyć. Drugim aktorem, którego bardzo lubię jest - widoczny na zdjęciu - Charles Dance. Nikt nie gra wampirów i wszelakich potworów tak, jak ten aktor.

Z działu "literatura"

wybrałem kilka pozycji.
Pierwsza, to książka Juliusza Verne "Piętnastoletni kapitan".

20190203_092527.jpg

Jest to chyba pierwsza książka, od której rozpocząłem budowę mojej biblioteczki. Mam do niej ogromny sentyment, gdyż towarzyszy mi od dzieciństwa.

Kolejną książką jest "Godzina wilka" autorstwa Roberta R. McCammona.

20190203_095743.jpg

Lubię książki, w których tematyce przewijają się wątki wilkołaków, wampirów bądź zmiennokształtnych. Do tego II Wojna Światowa, działania agenta (niczym James Bond). Wątek rodzinny, wątek miłosny, wątek rywalizacji i współzawodnictwa w grupie. Wartka akcja, ciekawie poprowadzona narracja - w tej książce znalazłem wszystko to, co lubię w literaturze.

Teraz przejdźmy do komiksów.

Jednym z moich ulubionych dzieł popkultury jest seria komiksów "Kaznodzieja".

20190203_092026_001.jpg

O tym komiksie nie będę się rozpisywał. Napiszę jedynie, że bohaterami są niezwykłe złożone postacie. Fabuła wciąga od pierwszych kartek, i trzyma w napięciu do samego końca. Do tego świetne rysunki i wspaniałe kolory. Polecam gorąco tę serię.

Ostatnią dzisiejszą ikoną będzie Thorgal Aegirsson.

Temu bohaterowi poświęcę zapewne kiedyś osobny post. Dziś napiszę jedynie, że Thorgal towarzyszy mi od młodości. Poznałem go około 1990-95 roku, czytając czasopismo "Relax".

1.jpg

źródło

Od tego czasu przemierzam życie z Thorgalem u boku, śledząc jego poczynania, i niejako wzorując się na jego niezłomnej postawie, sile woli, i prawym charakterze :)

Przez te lata wiele się w historii jego, i jego rodziny wydarzyło. Wszystkie te historie mam spisane na kartach komiksu.

20190203_091959.jpg

Tak więc wygląda niewielki wycinek z moich ulubionych dzieł popkultury.

O muzyce nawet nie wspominam, bo to dział na kilka postów. Wspomnę jedynie takie nazwiska jak Freddie Mercury czy Ozzy Osbourne.

Mój post na weku

Sort:  

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by ptaku from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66499.54
ETH 3203.31
USDT 1.00
SBD 4.14