SERNIK Z CZEREŚNIAMI NA ZIMNO | rita food channel

in #polish6 years ago (edited)


Cześć!

Kto mnie śledzi na instagramie, to już widział, że w niedzielę zrobiłam sernik na zimno z czereśniami.
Niebo w gębie, pyszny i orzeźwiający. Idealny na gorące dni.

Po serniku zostało tylko wspomnienie oraz video nagrane specjalnie dla Was.
Wykonanie ciasta krok po kroku pokazane jest w filmiku.
Serdecznie zapraszam do oglądania.
A kto nie lubi przepisów kulinarnych w formie video to zapraszam do czytania.

SKŁADNIKI:
0,5 kg.czereśni
2 galaretki czereśniowe (mogą być inne, ale czerwone)
3 szkl. gorącej wody
1 kg.sera do serników z wiaderka
2 cukry waniliowe
6 łyżek cukru
3 łyżki żelatyny + 1/2 szkl. gorącej wody
1 paczka biszkoptów + 1/2 szkl. mleka
czereśnie do ozdoby

WYKONANIE:

  • Czereśnie myjemy i drylujemy.
  • Rozpuszczamy galaretki w gorącej wodzie i odstawiamy do wystudzenia.
  • Żelatynę rozpuszczamy w gorącej wodzie i zostawiamy do ostudzenia.
  • Do ostudzonej galaretki dodajemy czereśnie wydrylowane. Na dno foremki z kominem przelewamy pół galaretki z czereśniami. Wsadzamy do zamrażalnika na chwilę, tak aby galaretka stężała.
  • Do dużej misy przekładamy ser z wiaderka, dodajemy cukier, cukier waniliowy, ostudzoną żelatynę i dobrze mieszamy do dokładnego wymieszania się składników.
  • Wyciągamy foremkę z zamrażalnika, na stężałą już galaretkę kładziemy pół masy serowej i wstawiamy z powrotem do zamrażalnika żeby masa stężała.
  • Gdy masa serowa trochę stężeje, wylewamy na nią drugą część galaretki z czereśniami i znów wstawiamy do zamrażalki.
  • Na stężoną galaretkę wykładamy drugą część masy serowej, równomiernie wygładzamy i na masę wykładamy biszkopty nasączone w mleku.
  • Wstawiamy do lodówki na chłodzenie od 4 godz. - 24 godz.
  • Żeby wyciągnąć nasz gotowy sernik z foremki, wsadzamy ją do misy z gorącą wodą i trzymamy 20 sekund. Po tym czasie kładziemy duży talerz na foremce, odwracamy do góry dnem i ostrożnie podnosimy foremkę.

Sernik jest rewelacyjny w smaku! Koniecznie musicie wypróbować ten przepis!

Smacznego !
IMG_1221a.jpg
(sernik na zimno z czereśniami)
IMG_1257a.jpg
(sernik na zimno z czereśniami)

Uwagi:
- video i zdjęcia są mojego autorstwa
- Muzyka wykorzystana w filmiku:
Artist: Nicolai Heidlas
Title: Happy Day


▶️ DTube
▶️ IPFS
Sort:  

Wygląda pięknie! Przez Ciebie muszę wyjść po coś słodkiego! 😜

Ano taka ze mnie kusicielka 😃

Wyobrażam sobie jaki ten sernik musi być pyszny... :)

Do szkoły syna zaniosłam poczęstować moje koleżanki mamuśki, żeby spróbowały polskiego sernika na zimno, ... greczynki były zachwycone! nawet zamówienie mi się trafiło hehehe ;-)

Wcale się nie dziwię :) Ich cheese cake nie stał koło naszego sernika a zwłaszcza koło tego Twojego z posta ;)

Jak ja robię sernik pieczony na Wielkanoc to mi nie wierzą że on jest z sera :D

Pychotka, ale już nie dla mnie. Jestem uczulony na niektóre owoce, między innymi czereśnie. Uczulenie nabyta parę lat temu. Ubolewam z tego powodu, no ale cóż, żyje się dalej i spożywam częściej cytrusy niż nasze owoce. Pozdrawiam.

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 64615.49
ETH 3112.63
USDT 1.00
SBD 3.84