SPAGHETTI Z MIĘSEM MIELONYM - konkurs kulinarny (16)

in #polish6 years ago (edited)

Cześć!

Gdy ponad 20 lat temu zamieszkałam w Grecji byłam młoda, gotować dobrze nie umiałam i nie lubiłam.
Miałam za sąsiadkę starą greczynkę Katerinę, która to wprowadziła mnie w tajniki greckiej kuchni. To ona pokazała mi, że gotowanie wcale nie musi być katorgą i przymusem pani domu, lecz może być dobrą zabawą i przy dodaniu odrobiny serca można wyczarować pyszne potrawy.
Z Kateriną już dawno kontaktu nie mam, nawet nie wiem gdzie teraz mieszka, ale jej przepisy i rady zostały w mojej głowie i sercu.
Dzisiaj pokarzę Wam jak zrobić spaghetti z mięsem mielonym według przepisu Kateriny.
Od 20 lat, raz w tygodniu, potrawa ta gości na mym stole.

SKŁADNIKI:

  • 250 gr. makaronu spaghetti
  • 500 gr. mięsa mielonego (wieprzowo - wołowego)
  • 1 cebula
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 1 zielona papryka
  • 1 duży pomidor
  • 1 szkl. przecieru pomidorowego
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • pieprz wg.uznania
  • 1 laska cynamonu (lub 1/4 łyżeczki mielonego)
  • 2 kulki ziela angielskiego
  • 1-2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 1 kostka bulionowa warzywna (opcjonalnie)
  • 100 gr. parmezanu (lub innego twardego sera do posypania)

WYKONANIE:
Na patelni rozgrzewamy troszkę oliwy. Wrzucamy drobno pokrojoną cebulę i czosnek drobno pokrojony, podsmażamy. Dodajemy mięso mielone i smażymy aż odparuje woda.
Następnie dodajemy drobno pokrojoną zieloną paprykę, pomidora bez skórki drobno pokrojonego, 1 szkl. przecieru pomidorowego, sól cukier, pieprz, cynamon, ziele angielskie, zieloną pietruszkę, kostkę bulionową warzywną (ale tu uwaga, jeżeli potrawa jest wystarczająco słona to kostki już nie dodajemy). Mieszamy wszystkie składniki i dusimy pod przykryciem około 15 minut. Po tym czasie jeżeli nasza potrawa jest za rzadka, dusimy ją jeszcze przez chwilę ,ale bez pokrywki, żeby troszkę odparowała.
Do osolonej i wrzącej wody wrzucamy spaghetti i gotujemy tak jak to zaleca producent na opakowaniu.
Makaron odcedzamy i serwujemy nasze pyszne spaghetti z mięsem mielonym. Na górę posypujemy tartym parmezanem.
SMACZNEGO!
IMG_0241 glog.jpg
(spaghetti z mięsem mielonym)

Przepis ten zgłaszam w konkursie kulinarnym (16) organizowanym przez @grecki-bazar-ewy.
IMG_1870.JPG

Sort:  

Rita, zgłoś ten przepis do konkursu proszę... akurat jest edycja z makaronem. Sama chciałam ten przepis dodać ale dam inny (jeśli zdążę przed północą).
Dodaj tylko do posta zdjęcie z konkursową karteczką (Konkurs Kulinarny i Twój nick), nie musi być karteczka razem z gotowym daniem bo zmieniłam jakiś czas temu tą zasadę dla ułatwienia. Wystarczy powiązanie tematyczne...

Czekam na Ciebie na #pl-kuchniakonkurs! :)

O kurcze Ewa dzięki! Zdążyłam. Buziaki :)

Ha ha... super, bardzo się cieszę!
Buziaki :)

Właśnie cynamon, jestem ciekaw smaku. Następnym razem spróbuje. Pozdrawiam.

Ulubiona potrawa męża - muszę wypróbować z cynamonem bo jeszcze tak nie jedliśmy :)

Moja mama jak kiedyś zobaczyła, że dodaję cynamon to się w głowę pukała hahaha, a później wcinała i się zachwycała. Cynamon daje taki specyficzny smak tej potrawie. Naprawdę warto spróbować.

Tez jestem ciekawa tego jak to smakuje z tym cynamonem :)

Dziś na obiad robię to danie, ten cynamon mnie skusił a mąż się ucieszy bo dostanie jakieś mięso ;p

Super. Napisz jak Ci wyszło.

Wszystko już zjedzone :) smakowało mężowi bardzo! Mi i mojemu maluszkowi w brzuszku zreszta też :) dziękuje za przepis Kateriny :))

bardzo się cieszę ;-)

ciekawe, przepis wlasciwie nie rozni sie od polskiego :) natomiast slyszalam ze we wloszech, skad slynne spaghetti bolognese pochodzi, mieso musi byc duszone wiele godzin, jest to po to aby wytworzyl sie sos miesny ( a nie jak u nas pomidorowy). slyszalas o tym @rita.foodchannel ? :)

bardzo ciekawy dodatek cynamonu! :)

Tak, około 3 godzin dusi się mięso. Jeszcze przed moim wyjazdem do Grecji miałam okazję próbować spaghetti bolognese robione przez Włocha. Moja koleżanka miała męża Włocha i zrobił kiedyś na obiad. Pamiętam, że wtedy dziwiłam się dlaczego tak długo to robi ...

mysle ze nasze spaghetti to musi byc dla nich 'sort of disgrace' ;-) bardzo chcialabym kiedys takiego sprobowac! jej. w ogole tak pasjonuje mnie probowanie kuchni siwata ze najchetniej bym tylko odwiedzala inne kraje i gotowala z kim sie da! :) mialas kiedys okazje pojsc na tzw cooking lessons na wakacjach ? :)

Nie nie miałam okazji niestety, myślę że byłaby to fajna przygoda.

to pamietaj otym jak bedziesz jechala nastepnym razem za granice. ja nie bylam na zadnym - niestety za pozno chcielismy zabookowac i troche tez nie bylismy przygotowani finansowo, (czesto placi sie ok 100 euro za 3 godziny nauki), ale z tego cowizialam na filmikach.blogach to to jest niezapomniane przzycie..uczysz sie albo od niesamowitych kucharzy albo conajmniej - od lokalnych dobrych kucharzy-amatorow(mam na mysli 'tubylcow') , poznajesz lokalne potrawy, dobry przepis, sekrety gotowania, orpzcz teg owspanialych ludzi, spedzasz te kilka godzin w naprawde milej atmosferze, a na koncu posilek skladajacy sie czesto z kilku dan, przygotwancyh razem z zespolem! zajrzyj sobie w internet, jest duoz takcih lekcji w roznych krajach. ja sie jaram jak tylko o tym mysle :D

Coin Marketplace

STEEM 0.25
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 62379.78
ETH 3034.69
USDT 1.00
SBD 3.78