DETEKTYW MONK. Post konkursowy.Film\serial, który nigdy mi się nie znudzi. "Konkurs #pl-filmy"

in #polish6 years ago (edited)

Filmów, które mogę oglądać często i z ogromną przyjemnością jest naprawdę dużo, zwłaszcza polskie znane seriale, ale film któremu chce polecić ten post i nigdy mi się nie znudzi jest serial "Detektyw Monk". Filmy, które lubię często oglądać muszą być lekkie, z dawką humoru i pewną tajemniczością potrzebującą wyjaśnienia.
Takim serialem jest właśnie ten film. Tytułowy bohater Adrian Monk boryka się z własnymi problemami polegające na nerwicy natręctw, którą nabył w wyniku śmierci swojej żony, którą bardzo kochał i przeżył to bardzo dotkliwie. Jego fobie nie mają końca, boi się wszystkiego, bakterii, dużych wysokości, bałaganu, dotknięcia kogokolwiek, lista jest bardzo długa.

1.jpg

Główny bohater problemy z otoczeniem miał od najmłodszych lat. Był odludkiem, zawsze trzymał się na uboczu obawiając się złego traktowanie przez rówieśników z uwagi na swoje specyficzne zachowanie. Już jako młody człowiek miał doskonałą pamięć oraz zdolność do szczegółowej obserwacji otoczenia. Widział to czego inni nie widzieli, zwracał uwagę na wszelkie szczegóły, które następnie łączył i wysuwał wnioski pomagające mu w rozwiązywaniu zagadek.

3.jpg
pixabay

Jako dorosły człowiek został policjantem, ale w wyniku śmierci swojej żony jego zachowanie nie pozwalało mu już wypełniać obowiązków policyjnych. Jego nerwica natręctw w filmie jest bardzo wyolbrzymiona co sprawia, że widzimy go jako nieporadnego człowieka, nie dającego sobie radę w normalnym życiu. Wszystko go denerwuje, gdzie się pojawi próbuje porządkować ewentualny bałagan w którym nie potrafi funkcjonować.
Tylko dzięki pomocy osobistej pielęgniarki - terapeutki, która zostaje jego bliską przyjaciółką jest w stanie funkcjonować i umożliwia mu pracę jako konsultant policyjny w San Francisco, gdzie współpracuje z kapitanem Lelandem Stottlemayerem naczelnikiem wydziału zabójstw, z którym pracował jako policjant i są serdecznymi przyjaciółmi.
Jedyną sprawą jaką nie rozwiązał było zabójstwo jego żony i ten wątek czasami przewija się w filmie.

2.png

Serial komediowo kryminalny, produkcji USA, którego twórcą jest Andy Breckman. Wyprodukowano 125 odcinków i każdy jest bardzo ciekawy. Bardzo wciągający a jego dziwactwa sprawiają, że zyskuje sympatię widzów. Pierwsze odcinki pojawiły się w 2002 roku w USA. W Polsce pojawił się w 2003 roku w Canal+. Ostatnie odcinki ósmego sezonu nakręcono w 2009 roku.
Główne role
Tony Shalhoud
Traylor Howard
Ted Levine
Jason Gray-Stanford
Stanley Kamel
Hector Elizondo

Posiłkowano się wikipedią

Sort:  

Congratulations @shogunma! You have completed the following achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of comments

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Do not miss the last post from @steemitboard:
SteemitBoard World Cup Contest - The semi-finals are coming. Be ready!


Participate in the SteemitBoard World Cup Contest!
Collect World Cup badges and win free SBD
Support the Gold Sponsors of the contest: @good-karma and @lukestokes


Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

Mam z tym serialem nietypowy problem. Lubię aktora (serial "Skrzydła"). "Detektyw Monk" nigdy nie widziałem żadnego odcinka. Zawsze jak miałem obejrzeć na TVN7 coś mi wypadało. I to chyba z 20 razy. Może nie jest mi dane....

Bardzo wciągający. Obecnie na dekoderze mam zaprogramowane nagrywanie Monka i co jakiś czas jak nic ciekawego nie leci w TV no toi Monk startuje. Moja małżonka też go uwielbia.

Monk to jeden z najbardziej charakterystycznych serialowych bohaterów. Przez wszystkie sezony bardzo mi go było żal, ale śmiałem się w wielu momentach z tej jego nerwicy natręctw.

W serialu podobało mi się to, że pomimo tego, iż każdy odcinek to była zwykle całkowicie inna sprawa detektywistyczna, to pojawiały się w ciągu różnych sezonów pewne postacie, które spinały tą całą produkcję. Właśnie rozwiązywanie zagadki, kto zabił żonę Monka było takim swoistym klejem fabularnym.

Miałem wiele przyjemności ze śledzenia przygód tego nietypowego detektywa, a w końcowych odcinkach serialu moje wzruszenie było ogromne.

Tego typu seriale lubię oglądać ponownie. Tak jest z filmami, które mi utknęły w pamięci i chętnie do nich wracam. Pozdrawiam.

Coin Marketplace

STEEM 0.25
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 63576.35
ETH 3066.39
USDT 1.00
SBD 3.80