Purpurowe ziemniaki z dodatkiem soli truflowej

in #polish6 years ago

9A50E65D-9644-48DB-9911-C489DEFFBB86.jpeg

Zastanawiałam się nad przyrzadzeniem purpurowych ziemniaków już od pewnego czasu. Kolor mnie uwiódł ale nie byłam do końca przekonana. Hybryda kalafiora z brokułem obecnie jest tak popularna, że już mnie nie razi. Fioletowy, pomarańczowy czy seledynowy kalafior badź niebieska kukurydza też się rozpowszechniły. Barwniki, które zawieraja czyli chlorofil, karotenoidy czy antocyjany maja właściwości prozdrowotne. Ziemniak o tak odmiennym kolorze jednak nie potrafił zdobyć mego serca tak szybko. Obecnie, bezpośrednio po pierwszej próbie, jest i pozostanie częstym bywalcem w mej kuchni.

39C784C6-8C53-4D0C-9901-C6648DDC737B.jpeg

Jak Wam się podoba? Czy tak piękne ziemniaki już zagościły w Waszych garnkach?

Po tym jak w końcu zdecydowałam na purpurowe ziemniaki z wody potrzebowałam do nich dodatków.

Mam wspaniale aromatyzujaca sól truflowa. Nadaje się do wielu potraw. Przyprawiam nia kuskus, zwykły makaron, któremu czasami potrzeba uszlachetnienia, różne warzywa, jaja i sosy. Ostatnio dostałam również trufle, ale były tak oszałamiajace w smaku, że zjadłam wszystkie. Moja córka pokosztowała i też jej odpowiadały. Mój luby stwierdził, że to nie jest jedzenie (a już na pewno nie dla niego;)). Pozostawiłam oliwę, w której trufle były zakonserwowane. Przyda się do dosmaczania kolejnych dań.

673CD909-56A0-44AF-B742-592E3F00CC6B.jpeg

Ziemniaki do tej pory nie wymagały “ulepszacza”. Tym razem postanowiłam uatrakcyjnić te nowe, barwne. Przyznam, że nie dałam im szansy zabłysnać solo. No cóż...

DE7EB7AF-EC0B-447E-8061-CB58855DC795.jpeg

Przepisu jako takiego Wam nie podam. Ugotowałam ziemniaki bez skórki, podusiłam, przyprawiłam sola truflowa i dodałam odrobinę śmietany. Ten ostatni składnik nie tylko wizualnie zmienił me danie ale również podkreślił jego smak. Myślę, że jogurt też się sprawdzi jako substytut śmietany. Zachęcam też by eksperymentować z napojami orzechowymi. Dajcie mi znać jak przygotujecie swe danie ziemniaczne! Oczywiście możecie równie dobrze przyrzadzić tradycyjne pyry z dodatkami truflowymi.

33747F38-54A9-4F65-A21F-8ADAD1733B00.jpeg

Moja córeczka zobaczyszwy ziemniaki w misce krzyknęła “Lody!”.

81ACEFB9-5E7C-43A8-8652-BB4B303F24D8.jpeg

Przyznam, że prezentowały się pięknie! Smakowo też im niczego nie brakowało. Były wyśmienite!

AC63F314-544A-41C9-B855-3F2BDA4A0337.jpeg

Zapraszam do komentowania:)

Sort:  

Ale ściemniasz ;) Toż to burak! ;p
Pierwszy raz takie cudo widzę! :) Czy to jakieś GMO?

Niezłe nie;)? Ja też byłam poczatkowo porażona barwa tych ziemniaków... Okazuje się, że sa lepsze dla zdrowia niż tradycyjne. Ze względu na ich kolor maja więcej przeciwutleniaczy, które to usuwaja wolne rodniki z naszego organizmu.

Wszelakie informacje jakie znalazłam wskazuja na to, że fioletowe ziemniaki sa naturalnie tak intenstwnie zabarwione. I trzeba je właczyć do diety, bo sa wspaniałe dla naszego zdrowia:)!

Bardzo fajny pomysł na oryginalny dodatek do obiadu! A smak.. tego trzeba po prostu spróbować ;)) Nigdy nie jadłam trufli, ani truflowej soli, więc nowe smaki do odkrycia przede mną 😊

Zdecydowanie! Mnie bardzo trufle odpowiadaja smakowo. Otrzymałam je od przyjaciół po tym, jak wrócili z Rzymu.
Kukurydza prażona z oliwa truflowa to coś, co będę testować dzisiaj wieczorem;)

Dzięki za komentarz Moni!
Właśnie zrobiłam pieczone kotleciki z ryżu i batata. Twoje przepisy były inspiracja dla mnie.

Congratulations @sweetsandbeyond! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of comments received

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.32
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64647.16
ETH 3160.49
USDT 1.00
SBD 4.13