Surówka z kapusty, śliwek i fasoli limeńskiej z paternakiem i świeżym tymiankiem

in #polish6 years ago

DDC07B4F-E219-4FAC-ABE1-14028F9125CD.jpeg

Witam!

Zapraszam wszystkie i wszystkich zmęczonych upałami na świeża i chrupiaca sałatkę, której przy gotowania Was nie wykończy. Wykonałam ja na poczekaniu. Robię porzadki w lodówce i karmię rodzinę tym co zostało. U mnie jedzenia się nie marnuje, w zwiazku z tym tworzę z resztek.

Jeśli dobrze pamiętam, to pomysł gotowania z pozostałości był zasugerwowany jako temat konkursu kulinarnego. Już się nie mogę doczekać. Z chęcia węzmę udział! Hm... Nowość;)!

Wczoraj część białej kapusty upiekłam a dzisiaj z ćwiartki zrobiłam wspaniały dodatek do drugiego dania lub przegryzkę. Moja sałatka miała dwie wersje. Dlaczego sobie życia nie urozmaicić?!

Jadacie rdzeń ananasa? U mnie różnie z tym bywało. Często w przeszłości zostawiałam by go miksować z innymi owocami na koktajl. Później mi ten etap przeszedł, ale niebawem wrócił. Na dzień dzisiejszy różnie użytkuję środek jednego z mych ulubionych owoców. Często właśnie laduje w sałatkach. Czasem tworzę z niego marynatę a okazyjnie również leży na mej twarzy i mnie upiększa. Czasami też robię ze zmiksowanego rdzienia piling do ciała (z dodatkiem soli lub cukru).

I tak oto przeszłam od sałaty do tworzenia domowych kosmetyków;) Domowa fabryka mazideł to u mnie temat rzeka. Produkuję je często i pomysły na kosmetyki kiełkuja w mej głowie dosyć regularnie. Może przedstawię Wam kilka moich upiększaczy? Czy sa zainteresowane badź zainteresowani? Uwielbiam się babrać w tłuszczach, woskach, miodach, olejkach eterycznych więc mam zastęp kosmetyków wykonanych w mej kuchni. Dobra, wracam do jedzenia.

Moja sałatę podzieliłam na pół i jedna część uszlachetniłam drobno posiekanym rdzeniem ananasa. Ananas jest do tym źródłem żelaza, manganu i miedzi. Środek ananasa jest podobno największym skupiskiem bromelainy. Jest to grupa pięciu enzymów, które trawia białka. Również podawane jest, że bromelaina ma właściwości antyrakowe. Jak wiele innych owoców i warzyw w zasadzie;) Więc jedzmy!

Składniki:

  • kapusta
  • sałata
  • cebula
  • pasternak
  • śliwki
  • żółta papryka
  • tymianek
  • opcjonalnie rdzeń ananasa
  • fasola limeńska
  • imbir
  • natka
  • sok z limonki
  • olej rzepakowy
  • sól, pieprz

73776331-E1AF-4BEC-B3E8-675EB184B047.jpeg

Na zdjęciu widać kapustę, sałatę, cebulę, natkę i imbir. Reszta zaraz będzie krojona.

AFE1E73A-8BDC-4973-9399-2EAA6988E10D.jpeg

Jeszcze nie czas na śliwki ale akurat miałam więc spożytkowałam.

3B2B7E05-E6AB-4926-B103-BF851CBCCA29.jpeg

Pasternak starłam.

DCC8EDBF-5EF7-42C2-BFA9-AC2A95DEEE3F.jpeg

Do tego cudu natury jeszcze dołożyłam fasoli półksiężycowatej.

Pokrojone warzywa i owoce dosmaczyłam sola, pieprzem, sokiem z limonki, olejem i świeżymi listkami tymianku.

Dziewczyny! Chłopaki również!
Sałata marzenie! Kusiła kolorami, aromatem i smakami. Ta z ananasem była słodsza rzecz jasna. Obydwie zjada się błyskawicznie.

Dajcie znać czy takie połaczenie Wam odpowiada. Z chęcia poczytam komentarze.

Smacznego!

Sort:  

Domowe kosmetyki jak najbardziej, jestem za!! Zwłaszcza że mamy również #pl-kobieta oprócz #pl-kuchnia :)

A sałatka marzenie, cudownie kolorowa :)

Dziękuję pięknie! Przy następnym kręceniu kremu do stóp porobię zdjęcia i opiszę;)

Pozdrawiam serdecznie!

This post has been upvoted for free by @microbot with 0.1%!
Get better upvotes by bidding on me.
More profits? 100% Payout! Delegate some SteemPower to @microbot: 1 SP, 5 SP, 10 SP, custom amount
You like to bet and win 20x your bid? Have a look at @gtw and this description!

Bardzo ciekawe połączenie! Szczególnie te śliwki mi się podobają! :)

Dziękuję! Śliwki zdecydowanie dodaja intensywności smakowej (a i rumieńców tejże sałacie;)!

Smacznie wygląda:)trzeba spróbować.

Dziękuję!

Wszelakie połaczenia owocowo-warzywne sa smakowite jak na mój gust. Próbuj i informuj jak smakuje:)

Te kolory! Fantastycznie to wygląda! 👌
A pomysł na połączenie warzyw ze śliwkami sznuję mocno! Myślę, że fajnie to zagrało. 😉

Dzięki wielkie! Tak! Kompozycja klasa.

A tak w ogóle to śledzę Twe poczynania na obczyźnie i trzymam kciuki!

Bardzo dziękuję! 😉

Aż czuję tą soczystość i chrupkość! Sałatka idealna na lato 😊

Dziękuję! Zdecydowanie!

Dzisiaj mam sporo sałaty masłowej, dębolistnej, rukoli, kopru i ogórków. Z tego będę robić nieciężkie danie na popołudnie.

Pozdrawiam!

Oh ale cudnie zielono u Ciebie!

Coin Marketplace

STEEM 0.24
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 62441.28
ETH 3020.61
USDT 1.00
SBD 3.79