Depresja - jedna z chorób cywilizacyjnych naszych czasów...

in #polish5 years ago

Depresja - jedna z chorób cywilizacyjnych naszych czasów...

Depresja.png

Ludzie, którzy doświadczyli smutku, mogą myśleć, że rozumieją depresję, ale zazwyczaj tak nie jest. Podczas gdy depresja jest poważną chorobą psychiczną, często jest źle rozumiana. Opisy osób żyjących z depresją dają wgląd w ból, udrękę i cierpienie kogoś uwięzionego w tym, co wielu uważa za koszmar.

Jest wiele rzeczy, które ludzie mogą zrobić, aby zmniejszyć objawy depresji. Dla wielu osób regularne ćwiczenia pomagają stworzyć pozytywne samopoczucie i poprawić nastrój. Regularne spożywanie odpowiedniej ilości snu, zdrowa dieta i unikanie alkoholu mogą również pomóc w zmniejszeniu objawów depresji.

Depresja to prawdziwa choroba i pomoc jest dostępna. Przy prawidłowej diagnozie i leczeniu ogromna większość osób z depresją go przezwycięży. Jeśli doświadczasz objawów depresji, pierwszym krokiem jest skontaktowanie się z lekarzem rodzinnym lub psychiatrą. Porozmawiaj o swoich obawach i poproś o szczegółową ocenę. To początek zaspokajania potrzeb zdrowia psychicznego.

Samemu przeżyłem w swoim życiu dwa epizody depresyjne. Pierwszy przed rzuceniem szkoły cukierniczej i drugi po rozstaniu. W pierwszym przypadku jakoś z czasem poradziłem sobie sam i moje życie ruszyło dalej. Jednak w przypadku drugim skorzystałem z pomocy fachowców. W pierwszej chwili uważałem to za największą porażkę mojego życia... Jednak z czasem okazało się, wręcz przeciwnie. Była to jedna z najlepszych decyzji jakie podjąłem w życiu.

Dziś po tych trudnych doświadczeniach mogę z czystym sumieniem stwierdzić, że warto czasem poprosić o pomoc :)

Sort:  

Cześć!
Witaj na tagu #pl-emocjonalnie. Cieszę się, że dołączasz do emocjonalnej strony Steema. Mam nadzieję, że zostaniesz tu na dłużej.


Autorzy postów na naszym emocjonalnym tagu są nagradzani głosem noisy, diosbot oraz planter.
@nieidealna.mama

Swego czasu zacząłem się zastanawiam skąd bierze się depresja. Nie jestem psychologiem, po prostu na bazie własnych obserwacji wysnułem następujące wnioski...

Obecny świat zmusza nas do tego abyśmy jak najwięcej pracowali - nie ważna branża, tendencja jest wszędzie bardzo podobna. Człowiek nie ma żadnej odskoczni w postaci zainteresowań, hobby, pasji ponieważ liczy się tylko praca. Kiedy zaczyna coś się z nią dziać, tracimy ją (mając niezbędne oszczędności do przeżycia nawet kilku miesięcy) człowiek zaczyna jakby tracić "sens życia". Cały dzień pracował, teraz tego nie będzie robił - co ze sobą zrobić? Wedle mnie ucieczką od depresji jest posiadanie hobby, jakiejś pasji aby nie myśleć cały czas o tym w jakiej to ja beznadziejnej sytuacji się znajduje i jaki to ja jestem beznadziejny, że nie mam pracy.

Oczywiście te wnioski są wysnute na bazie obserwacji pewnej bliskiej mi grupie ludzi, przyczyn depresji może być setki - zdaję sobie z tego sprawę.

Cześć @docbox

Temat depresji na pewno do łatwych, nie należy... ale tendencja wzrostowa tej choroby/ tego stanu emocjonalnego jest coraz częściej widoczna na całym świecie, a przynajmniej w tym bardziej "cywilizowanym". No i może właśnie w tym problem.. Nieustanna gonitwa za czasem, pieniędzmi, miłością, których ciągle nam brakuje. A może to po prostu problem egzystencjalny ?

Myślę, że masz sporo racji w "leku" na depresję w postaci posiadani hobby ba poszedł bym nawet o krok dalej i nazwałbym to pasją, której większości ludziom brakuje. Jednak czy to ich wina ? a może nieudolnego systemu, który "zawsze wie lepiej co dla nas dobre a co złe..." na te pytanie niestety, nie znam odpowiedzi i myślę, że nie ma nawet jednej konkretnej.

Życzę jednak każdemu, aby znalazł siłę w sobie, którą posiada każdy i żył pełnią życia.

Zacytuję też Olgę Kozierowską "Życie jest jak wykres EKG, raz jesteś nad kreską, raz pod kreską, ważne żeby nigdy nie wyjść na prostą" ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64014.44
ETH 3064.06
USDT 1.00
SBD 3.86