Obiad z wolnowaru - włoski gulasz z wołowiny

in #polish6 years ago

20180605_141624.jpg

Co to jest ten wolnowar? Ano taka maszyna, która gotuje wszystko bardzo powoli, dzięki czemu potrawy nabierają głębokiego smaku, warzywa pozostają jędrne, a mięsa są bajecznie wprost miękkie. Serio.

Taki na przykład rosół gotuje się przez 8 godzin. Ale jaki ma smak!

Natomiast mój problem z wolnowarem jest taki, że chociaż wszystko smakuje wybornie, to już gorzej z wyglądem. Tym samym brak mi było pomysłu na fotografowanie takich dań. W końcu postanowiłam wyjść ze swojej strefy komfortu i spróbować na początek telefonem, tak jak drzewiej bywało. Takie były moje początki w fotografii kulinarnej - miałam telefon i zero pomysłu.

Dzisiejszy przepis to moja wariacja na temat gulaszu.

Włoski gulasz z wołowiny

Składniki:

  • około 1 kg wołowiny
  • mąka do panierowania mięsa (30g)
  • łyżka oleju do smażenia
  • 1 duża cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 400g krojonych pomidorów z puszki
  • 70g koncentratu pomidorowego
  • 600g bulionu dowolnego
  • 1 cukinia
  • 1 marchew
  • 200g pieczarek
  • 2 liście laurowe
  • garść świeżych ziół - bazylii, oregano
  1. Wołowinę pokroić na niewielkie kawałki, obtoczyć ją w mące. Na patelni rozgrzać łyżkę oleju i obsmażyć krótko mięso. Prosto z patelni przełożyć je do wolnowaru (takiego który ma min. 4,5 litra pojemności).

  2. Na tej samej patelni przesmażyć cebulę i czosnek, przełożyć do wolnowaru.

  3. Do wolnowaru dodać warzywa pokrojone w kostkę (bez cukinii i pieczarek) lub plasterki, pomidory, koncentrat, bulion.

  4. Dodać liście laurowe i zioła, wymieszać zawartość.

  5. Przykryć i nastawić na 8 godzin na LOW (ja ustawiam 8:30 i zaczynam przygotowywanie składników, dzięki temu gdy wszystko trafi już do naczynia wolnowaru jest gotowy do pracy i nie traci czasu na podgrzewanie się)
    20180602_083605.jpg

  6. Pół godziny przed końcem gotowania dodać pokrojoną cukinię i grzyby.

  7. Podawać z makaronem, ziemniakami lub kaszą.

20180602_083159.jpg
Smacznego!

Sort:  

World of Photography
>Visit the website<

You have earned 6.50 XP for sharing your photo!

Daily Stats
Daily photos: 1/2
Daily comments: 0/5
Multiplier: 1.30
Block time: 2018-07-13T19:00:21
Account Level: 0
Total XP: 78.00/100.00
Total Photos: 12
Total comments: 0
Total contest wins: 0
When you reach level 1 you will start receiving up to two daily upvotes

Follow: @photocontests
Join the Discord channel: click!
Play and win SBD: @fairlotto
Daily Steem Statistics: @dailysteemreport
Learn how to program Steem-Python applications: @steempytutorials
Developed and sponsored by: @juliank

No popatrz... jeszcze szybkowaru nie kupiłam a już o wolnowarze czytam :P

Taki gulasz bym wchłonęła zapewne, zwłaszcza że dawno jakoś dobrego mięsa nie jadłam (o wołowinie nie mówiąc) :)

Ewa ja uwierzyć nie mogłam, że mięso może mieć taką konsystencję. Włącznie z tym co zazwyczaj jest suche (przynajmniej u mnie się nie udawało) czyli wołowiną i piersią z kurczaka czy indyka. :)

Wierzę, wierzę... poczytam na temat wolnowaru :)

ojoojoj @thermomania czmu nie zaglądnęłam to Cb tydzień temu! akurat głowiłam się, jaki gulasz by tu zrobić, a w tym nie mam super wprawy. jak możesz sobie wyobrazić, za bardzo zagęściłam mąką ziemniaczaną i wyszedł pyszny ale KISIEL - nie pytaj jak go ratowaliśmy! :D

bardzo podoba mi się twój przepis! jakkolwiek wolnowywaru nie mam. myślisz, że mogę go po prostu na wolnym ogniu dusić kilka godzin i efekt będzie podobny?

ps no co tym z tymi zdjęciami ;) dobre są! a pierwsze nawet świetne! czym udekorowałaś, szczypiorek i co to jest to drugie? aż mnie zastanowiło ;> napwdę mi się podoba!

Wiesz co nie wiem jak bardzo wolny ogień by to musiał być? Bo w wolnowarze na tym programie Low to nawet nic nie bulgoce. Udekorowane bazylią. :)

hm...rozumiem. chyba że na najmniejszym palniku na najmniejszym ogniu gotować? raz tak robiłam z rosołem przez x godzin, i z tego co pamiętam, nawet nie pyrkał :)

chciałoby się mieć wszystkie te sprzęty, tylko miejsca w kuchni brak! ;-)

a więc to bazylia! nie poznałam. :)

Można próbować, kto nie kombinuje z przepisami ten nie ma ciekawych dań. ;) U mnie też brak miejsca, sprzęty stoją na szafkach na samej górze i ściągam jak potrzebuję użyć.

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64678.67
ETH 3086.68
USDT 1.00
SBD 3.87