Włoski Tydzień - Piza, Florencja, Rzym [cz. 2]

in #polish6 years ago

119.jpg

Rzym

Dzień 4:

Z Florencji do Rzymu poruszałem się linią .Italo, a czas trwania podróży wyniósł około 1,5h.
Niestety z braku wolnych miejsc za bilet zapłaciłem 40€, kiedy rezerwacja powrotnego kursu wyniosła mnie już tylko 21€.

63.jpg

Po dotarciu do mojego zakwaterowania, rozpakowałem bagaże i ruszyłem zobaczyć największą atrakcję Rzymu – jedną z głównych przyczyn, dla których tak bardzo chciałem tu przyjechać – Koloseum!

64.jpg

65.jpg

Koloseum to świetny punkt orientacyjny. Cały czas, przemieszczając się pieszo, trafiałem na Plac Wenecki. Znajduje się on u podnóża Kapitolu, gdzie mieści się Ołtarz Ojczyzny.

66.jpg

67.jpg

68.jpg

We wnętrzu budynku mieści się muzeum, upamiętniające zjednoczenie Włoch, które możemy za darmo zwiedzić.

69.jpg

70.jpg

71.jpg

72.jpg

Wchodząc na samą górę możemy zobaczyć niesamowity widok na panoramę miasta.

73.jpg

74.jpg

75.jpg

76.jpg

77.jpg

Zagłębiając się w centrum miasta dotarłem na Schody Hiszpańskie, które są tłumnie oblegane przez turystów, na szczycie których wyłania się kościół św. Trójcy.

78.jpg

79.jpg

I jakżeby inaczej widok z góry 😉

80.jpg

Idąc dalej natrafiłem na Bazylikę Matki Bożej Większej, która należy do bazylik papieskich Rzymu i Watykanu.

81.jpg

Poruszając się drogą powrotną do swojego miejsca pobytu ponownie "zahaczyłem" o Koloseum, by zrobić kilka zdjęć w świetle zachodzącego słońca.

82.jpg

83.jpg

84.jpg

85.jpg

86.jpg

Dzień 5:

Tego dnia wstałem dosyć wcześnie, żeby o 6:36 delektować się włoskim cappuccino i drożdzówką.

87.jpg

Tak naprawdę czekała na mnie zarezerwowana poranna wejściówka do Koloseum (16€) z możliwością zobaczenia panoramy (wejście na wyższe „piętro” Koloseum).

88.jpg

89.jpg

90.jpg

91.jpg

92.jpg

W cenie biletu zawarte było również wejście na Forum Romanum, które było religijnym, politycznym i towarzyskim ośrodkiem starożytnego Rzymu i na którym odbywały się najważniejsze uroczystości publiczne.

93.jpg

94.jpg

95.jpg

96.jpg

97.jpg

98.jpg

99.jpg

100.jpg

101.jpg

102.jpg

103.jpg

104.jpg

105.jpg

Być we Włoszech i nie spróbować różnych rodzajów pizzy to jak być kapitanem piratów i nie posiadać własnej papugi 😉

106.jpg

Za następny cel obrałem sobie świątynię Panteon, która została poświęcona bóstwom planetarnym oraz ówcześnie panującemu cesarzowi. Panteon jest jedną z najlepiej zachowanych budowli starożytnego Rzymu.

107.jpg

108.jpg

109.jpg

110.jpg

111.jpg

Po zobaczeniu Panteonu postanowiłem wybrać się w kolejne święte miejsce, więc ruszyłem drogą wprost do Watykanu.

112.jpg

113.jpg

114.jpg

Bazylika i plac św. Piotra.

115.jpg

116.jpg

117.jpg

118.jpg

Wieczorem wybrałem się pod Koloseum, by zrobić kilka zdjęć nocnych.

119.jpg

120.jpg

Kolumna Trajana, nad którą latały mewy, zostawiała poświatę na niebie widoczną na zdjęciu.

121.jpg

Oto kilka innych zdjęć zrobiinych nocą.

122.jpg

123.jpg

125.jpg

Dzień 6:

Postanowiłem ten dzień przeznaczyć na odpoczynek. Na miasto wybrałem się już bez aparatu, a jedynie z telefonem komórkowym.

126.jpg

127.jpg

128.jpeg

Spacerując wzdłuż rzeki przechodziłem obok Circus Maximus. Kolejki do wejścia zniechęciły mnie by wejść do środka cyrku, który niegdyś potrafił zmieścić aż 250 000 osób.

129.jpg

Dzień zakończył się nieprzyjemną niespodzianką, dostałem SMS z którego dowiedziałem się, że mój piątkowy lot z Pizy do Leeds został anulowany z powodu generalnego strajku służb włoskich.

130.png

Chcąc czy nie chcąc, zarezerwowałem lot z Rzymu do Leeds linią Jet2 i moja podróż zakończyła się dzień wcześniej niż planowałem. Dobrze, że miałem wykupione ubezpieczenie podróżne, które miejmy nadzieję pokryje poniesione przeze mnie straty 😉

131.jpg

132.jpg

134.jpg

Podsumowanie:
Włochy to piękny kraj z bardzo pozytywnie nastawionymi ludźmi, dobrym jedzeniem, ciekawą historią, masą zabytków i świetną pogodą. Piza, Florencja i Rzym to miasta turystyczne i jak to w takich miejscach zazwyczaj bywa należy uważać na zawyżone ceny i oszustów, których nie brakuje.
Zachęcam również do dyskusji wszystkich tych, którzy mieli okazję zwiedzić ten fantastyczny kraj, jak i tych którzy dopiero planują tam swoje wakacje. Za wszelkie rady i komentarze serdecznie dziękuje! 😊

I na koniec mały bonus bez komentarza, arrivederci!
20180602-IMG_6565.jpg

20180602-IMG_6729.jpg

20180603-IMG_6827.jpg

20180603-IMG_6894.jpg

Sort:  

Kilka lat temu mieszkałem i pracowałem w Neapolu, przez blisko trzy lata naszego pobytu niemal co tydzień jechaliśmy gdzieś coś zwiedzać, do tego dochodziło parę wizyt rodziny z Polski i zwiedzanie największych atrakcji południa i Rzymu.
Później wracałem do Włoch jeszcze kilka razy, zarówno zawodowo jak i prywatnie, kilka razy odwiedzałem też Rzym, najbardziej podobał mi się w wydaniu "by night", chociaż za pierwszym razem gdy byłem tam z kolegami, po zwiedzeniu największych atrakcji nocą poszliśmy na autobus, żeby dojechać do hotelu na przedmieściach Rzymu okazało się, że zaczął się strajk i nic nie jeździ. Wróciliśmy około 8 km pieszo, po drodze mijając prawdziwe rzymskie cuda min. transseksualistów czekających na klientów.
W Rzymie polecam również Zatybrze, często zapomnianą część miasta, a bardzo urokliwą i o dziwo z dość stosunkowo tanimi restauracjami gdzie za parę Euro można zjeść doskonałe włoskie specjały.
Dzięki za super zdjęcia, wspomnienia wróciły, mam w planach szkolenie z pracy w okolicach Rzymu we wrześniu, mam nadzieję, że wszystko pójdzie zgodnie z planem i znowu zawitam do Rzymu.

Więc strajk załatwił nie tylko mnie ;) Mam nadzieję, że Twoje plany się powiodą, życzę Ci tego, bo to fajny kraj, do którego sam wrócę nieraz. Chociaż są również minusy, takie jak ceny czy też masa uchodźców i żebraków.

Włochy są przepiękne. Mnie nie ciągnie do dalekiego Wschodu, Afryki czy innych egzotyków. W Italii znajduję wszystko co mi do szczęścia potrzeba ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.32
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64664.11
ETH 3166.18
USDT 1.00
SBD 4.11