Placki z gryczanej... niepalonej

in #polish5 years ago (edited)

placki-z-gryczanej.jpg

Hej, tu @veggie-sloth. O korzyściach płynących ze spożywania kasz wszelkiego typu nie trzeba Was przekonywać. Nie raz dowiedliście, że wiecie, co to znaczy dobre i zdrowe jedzonko oraz w jaki pomysłowy sposób można kaszę wykorzystać… Choćby ostatnio - świetny przepis od @xuanito! Zobaczcie koniecznie! Do notesu z przepisami za kaszą polecam dodać kolejny - placki z białej, niepalonej kaszy gryczanej z dodatkami. Tym bardziej, że zima nadchodzi i trzeba rozgrzewać organizmy, a kasze do tego są idealne!


Gryczana na krzaku, fot. Wikipedia

Sama gotowana kasza może wydawać się nieco nudna, wzbogacimy ją zatem słonecznikiem, dynią i czosnkiem, soczewicą i suszoną cebulą. Przepis i przygotowanie, jak to zawsze u mnie, jest bardzo prosty, a placki można zajadać na ciepło, choćby z sosem chrzanowym, jak i na zimno jako przekąskę, albo drugie śniadanie.

Składniki:

  • 180 g kaszy białej niepalonej
  • 10 g płatków soczewicy
  • 10 g ziaren słonecznika
  • 10 g pestek dyni
  • łyżka stołowa suszonej cebuli
  • ząbek czosnku
  • sól, tymianek, pieprz
  • jajo
  • mąka
  • olej do smażenia

P81006-181432.jpg

Kaszę, soczewicę, słonecznik i dynię gotujemy razem, aż wszystko będzie minimalnie rozgotowane. Po odsączeniu wody i ostudzeniu, 1/3 ugotowanej mieszanki mielimy w blenderze dodając odrobinę wody. Potem otrzymaną papkę mieszamy z resztą, dodając jedno jajo i tyle mąki, aż masa będzie wystarczająco gęsta. Smażymy na rozgrzanym oleju na złoty kolor. I gotowe!

P81006-181459.jpg

P81006-183759.jpg

Z podanych składników otrzymamy 20 placków - wystarczy dla czterech i kota… a nie... z futrzaka wegetarianina nie zrobimy! Tym bardziej, że zapach chrzanu go odstraszy, bo do kaszowych placków zrobiłem najprostszy w świecie sos - do szklanki wegetariańskiego bulionu, dodajemy pół słoiczka przetartego chrzanu i zagotowujemy. Na koniec dajemy pół szklanki zimnej wody, zmieszanej z łyżką mąki i dokładnie mieszamy. Smacznego!

IMG_20181008_004404.jpg

PS Zgłoszę ten przepis do jesiennego Konkursu Kulinarnego, mam nadzieję, że komuś się spodoba i przyda. To już 22 edycja zmagań, dziękujemy @grecki-bazar-ewy! Sam jestem ciekaw jakie na tę porę roku przepisy przygotowaliście!

Peace and love @veggie-sloth


Sort:  

Pychotka! Tylko w Kostaryce nie ma kaszy gryczanej :( jutro za to będziemy robić pierogi ruskie i kisimy kapustę, która okazała się strzałem w dziesiątkę :)

Ruskie z kapustą? :) Czy w Ameryce Płd. jakieś kasze występują?

Nie, ruskie z serem kozim co zrobiliśmy dwa dni temu sami. A kaszy nie spotkałem żadnej, tutaj ryż to podstawa. A kiszona jak to przysmak, sama będzie królować na stole :)

Ruskie z kozim! :D Koń... to znaczy krowa by się pośmiała - swoją drogą jestem ciekaw różnicy w smaku. A kiszona to dla nich nowość z Polski czy jakieś kiszonki robią?

Zupełna nowość, nic nie znają takiego. Ostatnio zrobiliśmy barszcz na zakwasie z buraków (Monia ukisila) uszy się trzesly jak jedli :)

Kozi nadaje się do wszystkiego, wiem coś o tym ;)

Dzisiaj albo jutro posta wrzucimy, wyszło super wszystko :)

@suchy, mają komosę ryżową, tapiokę i oczywiście kaszę kukuryczdzianą (polenta). Pewnie jakieś inne też się znajdą. Popytałbym na targach.

@veggie-sloth fajny przepis i ładny kolor wysmażyłeś, jadłbym! 😎

@the.foodini Dzięki :) sam się wysmażył, ja tylko sobie poobracałem :)

Ooo jak miło! O kaszy gryczanej niepalonej słyszałem same dobre rzeczy, a najważniejsze że jest o wiele bogatsza i zdrowsza niż palona :) muszę coś z nią pokombinować w najbliższym czasie :) super inspiracja! Następnym razem też spróbuję z dodatkiem ziaren. Bardzo fajny pomysł 😊

A nie mówiłam że soczewica z kaszą do dobrana para? Z ziarnami jeszcze nie robiłam ale co tam, długie wieczory niebawem nadejdą :)

Może dołączysz ten wpis do konkursu kulinarnego? Zapraszam! Myślę że jest jak najbardziej jesienny :)
https://steemit.com/polish/@pl-kuchnia/konkurs-kulinarny-22-jesien-w-mojej-kuchni

Piękna para, chociaż rzeczywiście raczej jesienna! Soczewicy dodałem tylko na ząb :) Ha! Zostały 3 placki w lodówce i mogłem zrobić zdjęcie z karteczką! Dzięki :)

Bardzo się cieszę że dołączyłeś swoją jesienną parę do konkursu :)
Zdjęcie jest, link wrzucony gdzie trzeba, pewnie i z dodaniem tagu #pl-kuchniakonkurs dasz radę ;)

U nas ostatnio były gołabki więc kasza palona zjedzona. Biała jednak czeka na wykorzystanie:) Doskonale mi się komponuja składniki, które wykorzystałeś. Dzięki!

Coin Marketplace

STEEM 0.39
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70463.21
ETH 3549.83
USDT 1.00
SBD 4.87