0.6 Praca zdalna || Tajlandia, Wietnam, Indonezja

in #polish5 years ago (edited)

... na czym to skoczyłem ?

Aaa, tak... ! po raz kolejny, przełamuję dyskomfort, jaki towarzyszy mi podczas latania - z wizualizacją katastrofy włącznie :) - opuszczając Chiang Mai i kierując się w stronę Hanoi (Wietnam).

Wietnam

Tu nastąpiła "drobna" korekta planu praca <-> eksploracja, ponieważ postanowiłem przejechać skuterem wzdłuż, cały kraj. Od Hanoi do Hồ Chí Minh.
Mapa.jpg

Dołączyło do mnie 2 kolegów, którym pomysł przypadł do gustu i akurat mieli urlop. Ilość pracy w tym okresie spadła drastycznie (prawie do 0) a same lokalizacje zmieniały się co kilka dni.

Dlatego opisy konkretnych miejsc nie będą tak precyzyjne jak w przypadku Tajlandii.

Destynacje

Lokacja nr.3 : Hanoi
Pobyt: 3 dni

Hanoi jako metropolia bardzo przypadła mi do gustu.
Miasto znajduje się w Północnej części kraju, którą charakteryzuję chłodniejszy klimat i 4 pory roku.

Ja trafiłem na okres początku wiosny, 19c - 25c - wszystko kwitnie, słychać śpiew ptaków i powiewa rześki wiaterek... a do tego cały ten chaos - dużo większy niż w Tajlandii - dla mnie bomba !

20190127_132245.jpg

Generalnie miasto jest specyficzne, zresztą jak cały Wietnam :) Jest duży burdel, wszędzie, wszędzie burdel... zarówno na drodze jak i poza nią - dla jednego będzie to przygoda życia, drugi szybko zabukuje lot z powrotem.

O ruchu ulicznym zrobię oddzielny wpis, bo Tajlandia przy Wietnamie to jak Niemcy przy Tajlandii.

W każdym razie, warunki do nomadyzmu z tego miasta są w mojej opinii bardzo dobre.

  • pogoda (szczególnie piękna azjatycka wiosna)
  • ceny wynajmu są na poziomie tych Tajskich, czyli niskie.
  • kawalerkę w Hanoi dostaniemy od 450pln+
  • stabilny i tani internet
  • zróżnicowania i całkiem niezła kuchnia (ceny ulicznych zupek od 4/5zł+)
  • unikalny ruch uliczny (dla mnie rewelacja i atrakcja sama w sobie)
  • tania komunikacja ( skuter możemy kupić już od $180 !)
  • unikatowe budownictwo (duże balkony)

Poniżej moja kawalerka/pokój - miesięczny koszt z internetem + pranie = $260.

20190128_104815.jpg

Do Hanoi na pewno jeszcze zawitam, kolejnym razem na dłużej - bardzo polecam to miasto, szczególnie w okresie: styczeń - marzec.

Co dalej... ?

Po drodze było kilka mniejszych miast, które nie są istotne w kontekście nomadyzmu.
Warto dodać, że z jedzeniem nie było tak łatwo jak w Tajlandii ( zmieniło się to od, Da Nang) :

  • ciężka komunikacja na prowincji
  • mniej ulicznych garkuchni
  • ciężko było ocenić co jesz a także jakość tego co jesz
    20190127_161017.jpg
    zdj. targ Hanoi

Lokacja nr.4 Hue
Pobyt: 4 dni

Jeżeli ktoś pracuje twórczo, lub szuka miejsca do odpoczynku w klimacie, kótry przypomina odrobinę dzień świstaka... to hostel prowadzony przed sympatycznego Pana z Australii powinien przypaść mu do gustu.

Przystanek wybrany przypadkowo przez kolegę, okazał się strzałem w 10 na kilku dniowe naładowanie akumulatorów.

Hostel położony na cyplu z dala od miasta. Kilku turystów, niewiele więcej miejscowych i to wszystko.

Piękną acz niewiarygodnie zaniedbana plaża, kolorowe stateczki i hostel w odległości 20m od plaży. Po pierwszym dniu zdecydowaliśmy zostać kolejne trzy.

61620334_422617045242875_6047254261312520192_n.jpg

Poranny widok z okna mi nie wystarczał, więc kolejne 3 dni przeniosłem się pod gołe niebo - świetna sprawa, polecam !

61464457_2349974575273767_2048564950535766016_n.jpg

  • bardzo uprzejmy manager przybytku
  • sympatyczna atmosfera
  • tanio, 10zł doba !
  • za 4 dni pobytu w tym jedzenie, woda i alkohol, zapłaciłem ~120 zł
  • piękne wschody słońca

Lokacja nr.5 Da Nang
Pobyt: 3 dni

Jedno z większych, jeżeli nie największe miasto portowe we Wietnamie.
Tu nie napisze zbyt dużo, złapało mnie przeziębienie więc przeleżałem większość czasu w hotelu.

Natomiast można wyszczególnić :

  • zadbana metropolia,
  • piękne widoki
  • ulice przypominające Wietnamskie Miami ;)
  • dużo turystów
  • drożej niż w innych częściach kraju ( ze względu na turystów, szczególnie Rosjan)
  • super jedzonko ( polecam lokal Galangal)
    20190213_150711.jpg

20190213_184937.jpg

Generalnie:
Miasto ciekawe np. na wypad turystyczny ( taki max -2 tygodnie).
Nie poleciałbym go do nomadyzmu/życia :

  • głośno
  • drożej niż reszta kraju
  • dużo pijanych Rosjan :)

Lokacja nr.6 Sajgon - Hồ Chí Minh
Pobyt: 3 dni

Właściwie to taki odrobinę mniejszy brat BKK-u
Co ciekawe po kilku miesiącach w Azji i odwiedzeniu kilku dużych miast, miasto już tak nie przytłaczało, jak kilka miesięcy wcześniej Bangkok.

Tak się jeździ po Sajgonie !


Metropolia jest ogromna ->

"Ho Chi Minh jest zespołem miejskim funkcjonującym na tym samym poziomie
organizacyjnym, jak wietnamskie prowincje, ma więc strukturę polityczną prowincji, z RadąLudową i Komitetem Ludowym.

Miasto jest podzielone na 22 dzielnice. 5 z nich to dzielnice wiejskie (Nhà Bè, Cần Giờ, HócMôn, Củ Chi i Bình Chánh), obejmujące tereny rolne wokół miasta, włączone w oficjalnegranice miasta. Tylko 5 dzielnic miejskich ma nazwy (Tân Bình, Bình Thạnh, PhúNhuận, Thủ Đức i Go Vap), pozostałe są numerowane od 1 do 12."

Nie jest to aż taki miraż, biedy-bogactwa-klasyki-nowoczesności i dziwactwa jak w BKK-u, ale z pewnością dostaniemy tu wszystko czego potrzebujemy:

  • wynajem mieszkania na każdą kieszeń
  • bardzo dobre jedzenie
  • szybki internet
  • bogate życie nocne
  • nomadzi z całego świata
  • niesamowity ruch uliczny
  • dobre połączenia lotnicze

Mieszkanie wynająłem przez rbnb, z którego podczas mojej podróży korzystałem kilkukrotnie... i aplikacja sprawdziła się bardzo dobrze - gorąco polecam !

Korzystając z okazji -> rejestrując się na rbnb z mojego reflinka otrzymacie do $36 na pierwszy nocleg: https://abnb.me/e/W2FwoqpM7W

Cóż, jednym zdaniem: Hồ Chí Minh to bardzo dobre miasto, do pracy zdalnej.
Znajdzie tu wszystko czego wam trzeba, tak jak wymieniłem wyżej.
Małym mankamentem może być temperatura, aczkolwiek jest tutaj dosyć sucho i wcale się jej tak nie odczuwa, ja czułem się bardzo dobrze.

Konkludując:
Na ulicach jest bezpiecznie, miasto możemy odkrywać miesiącami w dodatku jest tanie i posiada bardzo dobre połączenia lotnicze z resztą kontynentu - czego chcieć więcej !

Tymczasem... Indonezja już czeka !

Sort:  

Fajna relacja. Czekam na kolejne. :)

Gratulacje! Twojej wysokiej jakości treść podróżnicza została wybrana przez @saunter, kuratora #pl-travelfeed, do otrzymania 100% upvote, resteem oraz podbicia całym trailem @travelfeed! Twój post jest naprawdę się wyjątkowy! Artykuł ma szansę na wyróżnienie w cotygodniowym podsumowaniu publikowanym na koncie @pl-travelfeed. Dziękujemy za to, że jesteś częścią społeczności TravelFeed!

komentarz.png

Dowiedz się więcej o TravelFeed klikając na baner powyżej i dołącz do naszej społeczności na Discord.

Twój post został podbity głosem @sp-group-up oraz głosami osób podpiętych pod nasz "TRIAL" o łącznej mocy ~0.20$. Lista osób z naszego triala oraz wszystkie podbite przez nas posty są publikowane we wtorkowych raportach z działalności grupy. Zasady otrzymywania głosu z triala @sp-group-up znajdują się tutaj, w zakładce PROJEKTY

@wadera

Congratulations @who-knock! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You received more than 1000 upvotes. Your next target is to reach 2000 upvotes.

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Również szukam pracy zdalnej za 0.6 BTC, proszę o kontakt. Akceptuję także STEEM, ETH, LTC, NANO, BAT... generalnie w tej materii jestem bardzo elastyczny.

PS bardzo fajna relacja, czuję, że mógłbym zostać tam na zawsze.. to jedzenie, klimat, widoki. Byłeś już na pobliskich ogrodach herbacianych? Jeśli nie to polecam! Namaste _/^_

Również szukam pracy zdalnej za 0.6 BTC, proszę o kontakt. Akceptuję także STEEM, ETH, LTC, NANO, BAT... generalnie w tej materii jestem bardzo elastyczny.

O co chodzi ? Przykro mi, ale nie bardzo rozumiem :)

Byłeś już na pobliskich ogrodach herbacianych?

Tak. W kilku :)

20181231_163105_HDR.jpg

Coin Marketplace

STEEM 0.35
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70601.11
ETH 3576.21
USDT 1.00
SBD 4.78