Wielkopolskie piramidy, czyli o czym nie uczono mnie na lekcjach historii


Możliwe że w tym czasie byłem na wagarach. Czy obecnie w podręcznikach do historii są jakieś wzmianki na temat tych kurhanów? #starozytnosc #share2steem #polish



External Link : https://pl.wikipedia.org/wiki/Wielkopolskie_piramidy



Posted from Twitter via Share2Steem

Sort:  

Niestety, nasza historia sprzed "chrztu" jest jakimś dziwnym tematem tabu w edukacji. Co najwyżej znajdzie się kilka wzmianek, że istnieli Polanie i inne ludy słowiańskie na tych terenach. Nic więcej. A szkoda, mieliśmy naprawdę bogatą historię, którą skutecznie niszczono przez setki lat. Teraz tylko najwięksi zapaleńcy wiedzą, jak to było - mimo że źródła są bardzo ubogie. Dla reszty Polska i jej mieszkańcy istnieją od 966 roku. :(

W szkole uczą o kamieniu łupanym, później Rzym, Grecja, Mezopotamia i nagle chrzest Polski. Słowianie mieli piękną historię i zwyczaje, niestety tego nie spisywali. A to co zostało spisane zostało zniszczone w ramach chrystianizacji Polski.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Wielkopolskie_piramidy

Nigdy o tym nie słyszałem :S A szkoda, że edukacja narzuca nam rzeczy ogólnie znane :/

ja mam wrażenie że niektóre rzeczy są znane tylko dlatego że edukacja naucza o nich...

Też odczuwam takie wrażenie. No cóż no, taki system :/

Posted using Partiko Android

Ja coś słyszałem o tym, ale podejrzewam, że nie w szkole ale gdzieś w sieci. Tak więc tak jak poprzednicy, mnie chyba o tym nie uczono.

Coin Marketplace

STEEM 0.24
TRX 0.11
JST 0.031
BTC 60936.15
ETH 2921.43
USDT 1.00
SBD 3.70