Steemit Sandwich Contest Week #79 Chilli&Cheddar bread sandwich with local goodies. Kanapka z chlebem Chilli&Cheddar z lokalnymi łakociami. [EN/PL]

in #steemitsandwichcontest5 years ago (edited)

Looks like it's becoming a norm, when I don't know what to write, I make a sandwich. Tak to już chyba się zrobiło, gdy nie mam pomysłu na wpis, robię kanapkę.

20190208_ssc_01.jpg

English

As I've mentioned recently, I'm thinking more and more intensely about creating a line of local sandwiches. This week I went and got some kimchi produced 10 minutes from my house, then picked up some chillis from a local Cypriot store, next I visited the butcher and got their Lincolnshire sausages and some bacon. Add flour from a mill in Enfield, some veggies and cheese and here it is: Chilli&Cheddar yeast water bread sandwich with salad leaves, Lincolnshire sausage, Camembert, bacon strips and kimchi.

The bread

Last week I had an idea: I've just fed the yeast water to make sure it doesn't die in my fridge, maybe I could use it to make some relatively quick bread, without a levain? I went for 70% hydration and started working with 800 g strong flour, 560 g yeast water and 16 g salt. Then I sliced some remains of a chilli, grated 50 g of mild cheddar and folded that into a half of the dough.

20190208_ssc_11.jpg
First bread

The result was OK-ish - a mild kick, very very weak cheesy aroma, overproved with huge holes in the top section. Decided to improve it this week: I was more disciplined on timing, I got a mature cheddar and got some green chillis to join the red ones. It went much better this time.

20190208_ssc_02.jpg
Second bread

Next time I will try this recipe when I finally get a hold of Wildes Cheese, the cheese makers of Tottenham. I also need to think of some local veggies which would most likely mean home-grown.

The sandwich

I fried the sausages and bacon, then I used the pan to toast/fry the bread. The cheese in it burns rather quickly. Then I stacked everything up nicely and finished of with another slice of bread.

20190208_ssc_03.jpg
20190208_ssc_04.jpg
20190208_ssc_05.jpg
20190208_ssc_06.jpg
20190208_ssc_07.jpg
20190208_ssc_08.jpg

The Camembert melted slightly on a hot sausage. I liked the overall effect although it could use some sauce. Also I would perhaps use some cheese with a stronger aroma since I got sausages with a non-dominating flavour.

20190208_ssc_09.jpg

Thank you @jaybird for organizing the contest, without your motivation I would simply keep eating bread and butter and yeah, it's still very tasty, but you're helping me up the game a bit.

Visit Steemit Sandwich Contest Week #79 and make your sandwich entry!

Be sure to follow the #breadbakers for some bread goodies and a helpful community!

Polish

Tak jak ostatnio wspomniałem, coraz intensywniej myślę o stworzeniu serii lokalnych kanapek. W tym tygodniu kupiłem trochę kimchi produkowanego 10 minut od domu, następnie chilli w cypryjskim sklepie i odwiedziłem rzeźnika, aby nabyć kiełbaski z Lincolnshire i bekon. Dodajmy do tego mąkę z młyna w Enfield, trochę warzyw i prezentuję moją kanapkę: Kanapka z chleba na wodzie drożdżowej z chilli i cheddarem, sałata, kiełbaska z Lincolnshire, Camembert, boczek i kimchi.

Chleb

W zeszłym tygodniu wpadłem na pomysł: dopiero co odświeżyłem wodę drożdżową, aby mi nie padła w lodówce, może mógłbym jej użyć, aby zrobić jakiś względnie szybki chleb bez zaczynu? Zdecydowałem się na nawodnienie 70% i zacząłem wyrabiać 800 g mąki chlebowej, 560 g wody drożdżowej oraz 16 gramów soli. Następnie pokroiłem trochę resztek chilli, utarłem 50 g łagodnego cheddara i połączyłem je z połową ciasta. Drugi bochenek upiekłem czysty.

20190208_ssc_11.jpg
Pierwszy chleb

Wynik był niczego sobie - łagodna ostrość, bardzo bardzo słaby aromat serowy, chleb przerośnięty i z dużymi dziurami w górnej części. Postanowiłem się poprawić: przypilnowałem czasu, kupiłem dojrzały cheddar i trochę zielonych papryczek chilli do uzupełnienia tych czerwonych. Wyszło dużo lepiej.

20190208_ssc_02.jpg
Drugi chleb

Następnym razem spróbuję tego przepisu jak uda mi się kupić ser od Wildes Cheese, tottenhamskich serowarów. Muszę też pomyśleć o lokalnych warzywach, co pewnie będzie oznaczać domowe.

Kanapka

Usmażyłem kiełbaski i bekon, następnie użyłem patelni żeby podsmażyć chleb. Z serem dość szybko zaczął się przypalać. Następnie wszystko ładnie ułożyłem na sobie i zakończyłem kolejną kromką chleba.

20190208_ssc_03.jpg
20190208_ssc_04.jpg
20190208_ssc_05.jpg
20190208_ssc_06.jpg
20190208_ssc_07.jpg
20190208_ssc_08.jpg

Camembert lekko się roztopił na gorącej kiełbasce. Ostateczny efekt podoba mi się, choć przydałby się jakiś sos. Użyłbym też bardziej aromatycznego sera ponieważ kupiłem kiełbaski o łagodnym, niedominującym smaku.

20190208_ssc_09.jpg

Dziękuję bardzo @jaybird za organizowanie konkursu. Bez motywacji z jego strony nadal bym siedział i jadł chleb z masłem. Może to wciąż smaczne, ale warto czasem podnosić sobie poprzeczkę.

Odwiedź Steemit Sandwich Contest Week #79 i wystartuj ze swoją kanapką!

Obserwuj #breadbakers aby zapoznać się z chlebowymi cudami i pomocną społecznością!

Sort:  

Mature cheddar & chili bread toasted with oil from the meat on pan, aaaaahhh! Certainly good friend of beer ... no no still a bit early for the weekend :D

haha - it wouldn't last until the weekend!

Lager went well :)

Whoo i’m def Liking this !

This is a meat rich manwich! :)

Local veggies are an issue ;)

Wygląda pysznie 😀

Sporo czasu mieszkałem w Lincolnshire i jak dla mnie te kiełbaski są nie jadalne. Zawsze psuły mi to typowe angielskie śniadanie w knajpkach.
A tak btw. to widzę, że popełniłeś błąd, który mi też często wpada. W polskim tytule masz "C" zamiast "K" chodzi o słowo "localnymi". Też często jak angielski odpowiednik brzmi podobnie i ma "c" a nie "k" to właśnie "c" wstawiam.

Dzięki, poprawiłem.

Te były dość łagodne, więc niczego nie psuły :)

Mi już nawet nie chodzi o ich smak tylko wygląd i konsystencje. Jakieś takie dziwne dla mnie były. Za tu uwielbialem kanapkę z McDonalda, która miała kotleta ala te kiełbaski.

Posted using Partiko Android

Some excellent sandwich you got here... looks a lot like a winner to me! 👌

bread looks lovely ... both versions :) but I agree a strong flavoured cheese and good chillis are essential. I like frying the bread in the pan, very tasty :)

There's Wildes Cheese just off White Hart Lane, their cheese would top it.

"Local goodies" to moim zdaniem fantastyczny pomysł na serię kanapek. Tyle pysznych rzeczy można połączyć w zestawy prostsze lub wieloskładnikowe.
Choć i tak najważniejsze w kanapce jest pieczywo. :)

Tylko mam problem z warzywami. Póki co najlokalniejsze będą te z Kent, sprzedawane na ryneczku w Alexandra Park, tylko mi tam nie po drodze. Alternatywnie Holcombe Market, ale tam warzywa zewsząd, tylko lokalny handlarz.

No tak - nie wszędzie są lokalne ogrodnictwa czy warzywnictwa.
A może własny jarmuż wieloletni (perennial cale)? :)

No jest to i owo w ogródku, ale to nie zimą

Yummm, I would even just have the bread on its own, delicious sandwich @breadcentric, just looove the filling too, please keep on making sandwiches!

Coin Marketplace

STEEM 0.35
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 71288.26
ETH 3580.30
USDT 1.00
SBD 4.77