Android Güvenlik ve Gizliliğini Arttırmak için Ufak Bilgiler

in #steempress6 years ago


Uzun yıllar iOS telefon kullanan birisi olarak bir süredir Android telefon kullanıyorum. Daha tam olarak alışamasam da yavaş yavaş kanım ısınıyor diyebilirim. Android telefonlarda en çok dert yanılan konulardan birisi güvenlik olmuştur. Ancak sistem kendi içerisinde güvenlik açıkları nadir bulundurmaktadır. Güvenlik açıklarına sebebiyet veren durumlar genelde kullanıcı kaynaklı olmakta.

Kullanıcı kaynaklı dikkat edilmesi gereken durumlara arada denk geliyorum. Bunları kendi telefonumda uyguladığım gibi aynı zamanda daha sonra derlemek amacıyla notlar alıyorum. Sonuç olarak derlediğim notları da sizlerle paylaşıyorum. :) Her ne kadar yazım üslubum son günlerde yerinde olmasa da sizlerle bunları paylaşmak istedim.

Android Güvenlik ve Gizliliğini Arttırmak için Ufak Bilgiler


Bu bilgiler her ne kadar büyük bir sır olmasa da eminim bazılarını benim gibi sizler de bilmiyorsunuz. Bilseniz dahi kontrol sağlamanız da yarar var. Haydi bu bilgilere bir göz atalım;

"Cihazımı Bul" Seçeneğini Aktif Edin


Bu özellik yanılmıyor ilk olarak iOS işletim sistemine sahip telefonlarda yer alıyordu ya da aktif bir şekilde kullanım ve reklamı bu şekilde yapıldı. :) Ben o zamanlar Android kullanmıyordum tabii. :) Ancak Android'in de böyle bir özelliği olduğunu ben daha yeni öğrendim diyebilirim. Cihazınızın uzaktan yerini öğrenebileceğiniz, hatta verilerinizi yönetebileceğiniz bir özellik mevcut. Bu ayarı aktif edebilmek ve ayarlarını optimize edebilmek için cihazınızda "Ayarlar>Google>Güvenlik>Cihazımı Bul" adımlarını izlemeniz gerekiyor. Aktif etmenizi öneririm, ne zaman lazım olacağı belli olmaz.



Güvenlik Kontrollerini Yapmayı Unutmayın


Google tarafından ücretsiz bir şekilde sunulan güvenlik kontrolü taramaları mevcut. Bunları aralıklarla yapmanız güvenlik seviyenizi oldukça yüksek tutacaktır. Bu güvenlik taramalarına Google'ın "Hesabım" sayfasından ulaşabilirsiniz.

Google Drive Yedeklemeleri Gerekli mi?


Android cihazlarda genelde kurulum aşamasında yapılan bir işlem bulunmakta. Bu işlem cihazınızla ilgili bir çok bilgiyi sürekli olarak Google'ın bulut hizmeti olan Drive'a yüklenmesi. Burada amaç herhangi bir sebepten dolayı cihazınızı değiştirirseniz, bu bilgileri yeni cihazınıza aktarmak için büyük uğraşlar vermenize gerek kalmaması. Arama kayıtları gibi bilgilerinizin gizlilik amaçlı bir bulut hizmetinde tutulmasını istemiyorsanız bu ayarı devre dışı bırakmanız iyi olacaktır. Bunun için cihazınızda "Ayarlar>Google>Yedekleme>Google Drive'a Yedekle" aşamalarını izleyerek bu seçeneği pasif hale getiriniz. Bu işlem ile ilerleyen zamanlarda yedekleme işlemi yapılmayacaktır. Ancak daha önce alınmış olan yedekleri silmek için Google Drive'ı ziyaret etmelisiniz.



Ekran Kilidinden Vazgeçmeyin


Son zamanların yeni trendi olan yüz tarama, parmak okuma gibi güvenlik için geliştirilen özelliklerin oldukça havalı olduğu doğru. :) Ancak nedense ben bu özelliklerine bir türlü ısınamadım. Hala manuel olarak benim girdiğim şema veya parola ekran kilidi seçeneklerini güvenli olarak buluyorum. Parmak okuma gibi özelliklerin yanında bunu da aktif etmek size bir şey kaybettirmeyecektir. :)

Posted from my blog with SteemPress : http://blogiatr.com/2018/07/08/android-guvenlik-ve-gizliligini-arttirmak-icin-ufak-bilgiler/

Sort:  

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by bozgun from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 64332.82
ETH 3146.25
USDT 1.00
SBD 4.17