Yemekteyiz Programına Katıldım

in #steempress6 years ago (edited)

Tv 8'de yayınlanan, geçen hafta 200. Bölümünü deviren "Yemekteyiz" isimli yarışma programına 4 ay önce başvuru formu doldurmuştum. Dün sabah saat 9 gibi telefonum zırıl zırıl çalıyor. Uykum da çok derin olduğu için çalan telefonu pek önemsemedim ve umarsızca uyumaya devam ettim. 10 dakikanın ardından telefonum aynı ısrarıyla tekrar çaldı. Kısık bir göz ile kim olduğunu bilmediğim, banka veya telekomünikasyon şirketi tarafından gelen ardışık sayılarla sıralanmış süslü bir telefon numara gördüm. Sabahın köründen olsa gerek, adeta bir Adnan Polat gibi telefonun ucundaki kişiyi selamladım.



ALO ! MERHABA BUYURUN ?


Karşımdaki kişiyi ürkütmüş olmalıyım ki, titrek bir ses ile merhaba KALVAS bey ile mi görüşüyorum dedi. Ben boğazımda birikmiş balgamı çözerek, daha nazik bir ses tonu ile tabi buyurun diyerek ortamda ki gergin havayı dağıttım. Hanım efendi gerçekten KALVAS ile konuştuğuna emin olabilmek adına, enteresan sorular sordu. Dedemin adı, anneannemin kızlık soy adı derken kendimi bir şekilde ispatlayabildim.

Ben Tv8'den arıyorum deyince işin şekli değişti tabi. 4 ay önce "Yemekteyiz" programımıza başvuru formu doldurmuşsunuz falan fişman anlattı bir şeyler. Benim de tamamen aklımdan çıkmıştı, o konuştukça hatırladım yavaş yavaş. İşte dedi formunuzu inceledik, ve yarışmamız için uygun olduğunuz konusunda karar verdik. Ama öncelikle ön görüşme tarzında bir şey oluyor ve yarışmacılarımız burada gerçekten yemek yapabildiklerini kanıtlamak için stüdyomuza geliyor. Dedim peki tamam ne zaman olacak bu ön görüşme ? Akşam 6'da diye net bir cevap aldım ve telefon görüşmesi sonlandı...

YÜZÜME KAPATTI ŞIFRINTI


Akşam ki prova için nasıl bir yemek kriterleri olduğunu soracaktım ki telefon şak diye kapandı. Oysa ki ben bu yarışmaya tamamen dalgasına başvurmuştum. Yapabildiğim en iyi yemek, menemen. Neyse dedim madem çağrıldık, üç beş yemek yapmayı öğreneyim ki sadece menemen ile rezil olmayalım. Öğrenecektim ama bu gün değil, ön görüşmede onları menemenim ile etkilemeyi düşünüyorum. Eğer her şey olumlu geçer, ve istediğim gibi olursa menümü belirlemek için vaktim olacak ve bu süreç esnasında belirlediğim menünün yapımı konusunda bolca pratik yapabileceğim. Ben bir duşa girip kahvaltı edeyim, pratiği de sabah kahvaltısıyla beraber halletmiş olurum hem...

SUCUKLU KAŞARLI MENEMEN


Dediğim gibi menemen konusunda kendime çok güveniyorum. Benim yaptığım menemenin yayında 1 adet somun ekmeği bitirmeniz gayet olağan.

 

Gizli Menemen Tarifi


Malzemeler

  • 2 Adet yumruk büyüklüğünde soyulmuş domates.
  • 2 Adet çarliston biber
  • 1 kaşık tereyağı
  • 8 dilim kalın kesilmiş kalite sucuk
  • 1 kase rendelenmiş kaşar
  • 3 adet 0 numara yumurta.

Yapılışı

Kabukları soyulmuş domatesler ustalıkla tahtada kokoreç keser gibi şak şak şak şak kesiliyor. Yani bir nevi domatesi keserek rendeliyorsunuz. Domateslerin kesim işlemi tamamlandığında, tavaya 1 kaşık tereyağını atıyoruz, o orada yavaştan eririken, tavaya yollanmaya hazır domateslerin üstüne 1 tutam tuz sepeliyor ve biraz bekletiyoruz. Bu esnada eriyen tereyağının üstüne doğradığımız sucuk ve çarliston biberleri gönderiyor, ve onlar az biraz piştikten sonra domatesleri üstüne atıyoruz. Ara ara tavaya tahta kaşık ile müdahale ederek dibi tutmasın diye hamleler yapıyoruz. Üzerine kapak kapatıp orayı dinlenmeye bırakırken 3 adet yumurtayı bir kaseye kırıp, üstüne 1 kase rendelediğimiz kaşar peynirini boca ediyoruz. Ve ardından yumurtayı ustalıkla çırpıyoruz. Yumurtanın sarısı ve beyazı birbirine o kadar iyi karışmalı ki tavaya dökebilmemiz için kasede hafiften köpük oluşumunu görmemiz gerek. Bu kıvama geldikten sonra tüm malzemeleri tavada buluşturuyor biraz pişirmenin ardından servise hazır hale getiriyoruz.

Özel menemenimin lezzetinden bir kez daha emin olduktan sonra yavaştan hazırlanıp, Tv8 stüdyosuna gitmek için evden çıktım.

 

TV8 ACUN ILICALI


Evet stüdyoya birlikte giriş yaptık, tam ben geldiğim sıra o da helikopterini park ediyordu. Dedim bu kesin Acun bekliyim biraz, birlikte gireriz içeri. Neyse park etti falan bu işte gördü beni, koştu geldi hemen, Yemekteyiz için geldin değil mi KALVAS sensin ? dedi. Evet diyerek Acun'u onayladım. Sarıldık falan iki muhabbet ettik ardından stüdyoya giriş yaptık.

Dedi ofisimde biraz soluklanalım birer kahve içeriz falan, maalesef Acun'un bu teklifini reddettim çünkü hazırlanmam gereken bir yarışma programı var. Yemekteyiz ne tarafta diye sordum Acun'a, tarif etti falan sağ olsun.


Stüdyoya girip Selamun Aleyküm diye kükredim, ses tonumdan tanımış olsa gerek telefonda konuştuğum hanımefendi hemen benim olduğumu anladı.

İçerde benim haricimde 4 kişi daha vardı, bu 4 kişinin de aynı benim gibi yakalarında isimleri yazıyordu. Dedim galiba bunlar benimle aynı anda yarışacaklar. Acun yüzünden biraz geç kalmış olmalıydım ki diğer yarışmacı arkadaşlar ocaklarının başına geçmiş, önlüklerini takmış yemekleri yapmaya başlamışlar bile. Benim içeri girdiğimi gören yetkili arkadaşlar güzel bir karşılamanın ardından beni de mini mutfağımın başına geçirdiler. Diğer yarışmacı arkadaşları selamlayarak ben de işimin başına geçtim. Öyle kokular geliyor ki, baktım millet döktürüyor 3 tencere yemek yapan var. Dedim acaba benim menemen sönük kalır mı bunların yanında falan ufaktan bir kuşku düştü içime.



SON 1 SAAT


Diye anons geldi. Ben şok tabi, ulan Acun diyorum bir de hala kahve içelim diyor, elimi çabuk tutmaya çalıştım. Normalde ben domatesleri soyamam kabuklarını her zaman anneme falan, birine soydurturum öyle başlarım işe, hatırlarsanız gizli tarifi verirken de soyulmuş domates yazmıştım. Dedim diğer malzemeleri hazırlıyım ben domatesleri de bir şekilde çözeriz artık. Kaşarıydı yumurtasıydı tereyağıydı derken döndük dolaştık yine domateslere geldik. Hemen yanımda da bir teyze var annem yaşlarında, kadın tatlı falan yapıyor yemekleri yapmış daha 1 saatte süre var. Tam bir ev hanımı belli. Neyse gözüme kestirdim ben bu teyzeyi. Önümde de 1 torba domates var. Aklıma gelen sinsi planla birlikte bıçağı kaktırdım parmağıma her yer şarıl şarıl kan.

SİNSİ PLAN


Planlarıma göre aynen şöyle olacaktı;

KALVAS parmağını bilerek keser, büyük bir acıyla bağırarak yardım ister. Yetkililer pansuman için pamuk mamuk bir şeyler getirirler, tabi bahsettiğimiz teyze olaya en yakın kişi olduğu için hemen yanımda biter. Pansumanın ardından domatesi kesemeyeceğim için teyzeden rica ederim ve o da bana domatesleri soyar.

Plan kağıt üstünde mükemmel gözüküyor. Fakat olayın heyecanıyla mı desem, vakit dar olduğu için panik mi yaptım desem ne desem bilmiyorum ama beni kan tuttuğunu unutmuş bulundum.

KALVAS (22) hafif kafa zonklamasıyla gözünü açmıştır ve olan biteni kavrayabilmek için büyük bir çaba sarf eder. Çok geçmeden odaya gelen yetkili bir hanım efendi, maalesef ön eleme sırasında bayıldığımı ve bu yüzden bu haftaki yarışmaya katılamayacağım haberini verir.



Sort:  

ahahah güzel bi hikayeydi. Okurken zevk aldım :D teşekkürler @kalvas.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64320.07
ETH 3154.23
USDT 1.00
SBD 4.34