Ev Stüdyosu Kurmak #1 Basit kayıt işlemlerine başlamak / Doğru kamera seçimi

in #steempress6 years ago


Bu yazı dizisinde konuları başlık başlık inceleyecek ve sorulara da cevap vermeye çalışacağım. Dolayısıyla konuların farklı bloglara bölünmesi söz konusu olabilir ^^

Bir çok müzisyen ve içerik üreticisinin hayallerinin en tatlısı, kendisine ait bir ev stüdyosuna sahip olmaktır diye düşünüyorum. Olaya dümdüz baktığımız zaman ekipmandı, yalıtımdı, ıvırdı zıvırdı derken bu fikirden kolayca soğuyabiliyoruz. Ancak basit kayıtlar alabileceğimiz ufak bir oyun alanı oluşturmak düşündüğümüzden çok daha kolay.

Tabii konu doğrudan cebimizdeki parayla alakalı. Bu yazı dizisinde elimden geldiğince ucuz ekipmanlara değinerek bir stüdyo oluşturmaya çalışacağız. Zira kur farkları ciddi anlamda canımızı okumaya başladı.


image source


Ne kayıt edeceğim?

Kendinize sormanız gereken en önemli soru aslında bu. Zira alacağınız ekipmanlara karar verirken bu sorunun cevabına göre hareket edeceğiz. Ve tabii bütçemize de buna göre karar vereceğiz. Burada olayı olabildiğince minimal tutarak hareket edeceğim. Zira yıllardır kayıt yapan ve bunları sosyal mecralarda paylaşan biri olarak, bu işte temel alınması gereken şeyin "kazandıkça harcamak" olduğunu düşünüyorum. Dolayısıyla örneklemelerimizi yapıp konseptlerimizi belirlerken, kendi şahsımı baz alacağım.

Ben gitar çalıyorum ve gitar kayıtları yapıyorum. Ayrıca farklı konu ve konseptlerde, farklı insanlarla oturup tatlı sohbetler yapıyorum. Yani minimum 2 kişiyi sığdırıp HD kayıt alabileceğim bir kameraya, aynı şekilde 2 kişinin sesini temizce alabileceğim bir mikrofona ihtiyacım var. Sohbet kısmında ihtiyacım olan ekipmanlar bunlar. Ancak atlamamam gereken şey, müzik kısmı. Yani hem gitar kaydımı alabilmeli, hem de videolarım için kendime müzikler hazırlayabilmeliyim. Bunlar için ise, doğru düzgün kalitede gitar kaydı alabileceğim bir mikrofon/ses kartına ve bir MIDI klavyeye ihtiyacım var. Peki tüm bunlar benim için yeterli mi? Hayır. En önemli faktör, bilgisayar. Kendi başlığı altında bilgisayarın önemine ekstra değineceğim ancak söylemem gereken bir şey var, kesinlikle bilgisayara hallolur gözüyle bakmayın. Eğer bir Mac sahibi değilseniz ve Windows işletim sistemi kullanıyorsanız ve donanım konusunda cömert davranamıyorsanız ciddi sinir krizleri yaşayabileceğinizi söylemeliyim. Son olarak da ışık. Bu kullandığımız kameraya göre de değişkenlik gösteren bir faktör ancak her halükarda, masraftan kaçınmadan çözülmesi gereken bir konu.



image source


Doğru kamera seçimi

Eğer bir projeye başlıyorsanız, ekipman seçimi yolunuzdaki en kanser konu. Bu yazıda sizin için bunu biraz kolaylamaya çalışacağım.

Ev içerisinde kayıt yapacağımızı düşünürek yürüdüğümüz bu yolda, yapacağımız kayıtlarda videoda genellikle 1 veya 2 kişi olacağını varsaydık. Tabiki bundan fazlası da olabilir. Ancak tam bu noktada kendimize sormamız gereken bir soru var;

"Sadece kapalı alanda mı kayıt yapacağız?"

Bazen aklımızda bir proje oluşturuyor ve gerekli ekipmanların listesini yapıp işe koyuluyoruz. Ancak her zaman 1 adım öteyi düşünmemiz gerekiyor. Bugün aklımıza gelen fikirler, uygulamaya koyduktan bir kaç kısa zaman sonra tükenebilirler. Farklı şeyler icra etmemiz gerekebilir ve bu durumda farklı ekipmanlara ihtiyacımız olabilir.

Sabit bir bütçe belirlemedik ancak kamera kısmında olay zaten bıçak gibi kesiliyor. Ya dış çekimler de yapabileceğimiz bir kamera alacağız, ya da sadece iç çekime fokuslanıp DSLR tercihi yapacağız. Evet, bu konuda başka bir şey düşünmeye gerek yok. DSLR net çözümünüz. Peki neden?



image source


DSLR'ın sadece gövdesini uygun fiyatlara alıp, sonrasında lens çeşitliliğinizi arttırarak farklı açılar, hatta farklı ışıklar elde ederek çekimler yapabilirsiniz. Yani DSLR burada Lvl 1 item'ı. Lenslerimizle upgrade ediyoruz. Normal bir kameraya göre fiyatı daha uygun.

Ben tercihimi DSLR'dan kullanıp ciddi araştırmaya girdim. Belirli bir bütçe dahilinde, olması gereken kaliteden ödün vermeden yapılması gereken en mantıklı hareketin bir Canon 700D gövdesi, bir de portre çekim yapabileceğiniz ve ihtiyacınız olan netlemeyi yapabilecek olan 50mm 1.8 Lens. Tek başınıza ya ya başka bir arkadaşınızla arkanızı blurlayarak video çekebilmenizi sağlayacak en mantıklı çözüm bu.

Ancak burada diğer tercihe de değinmek istiyorum. Mesela ben bazen basketbol oynuyorum ve bunları da çekmek istiyorum. DSLR'da elimizde bulunan Lens ile bunu yapmak ne yazık ki çok zor. Bu durumda ise net başka bir tercih mevcut.

Sony RX100 V ile hem 4K kayıt alabilir, hem inanılmaz yüksek çözünürlüklerde ağır çekim videolar çekebilir, hem de içeride ihtiyacınız olan portre görüntüsünü elde edebilirsiniz. İlk fikrimiz Canon 700D'de olduğu gibi, bu ufacık, incecik kamerada da bir ekran mevcut. Hali hazırda bir çok VLogger bu kamerayı kullanmakta. Hem bu segmentteki rakiplerine göre fiyat/performans oranı çok yüksek, hem de çok kompakt. 4K çekimde ısınma problemi mevcut. Ancak ben bütün kurgumu 1080p 25Fps olarak düşünüyorum. İçinde bulunduğumuz durumda 4K bana lüks gibi geliyor. Ha çekmek istiyorsanız da, dediğim gibi RX 100 V'de bu özellik de mevcut. Yedek batarya edinip ısınma sorununu çözerseniz çok fazla problem yaşayacağınızı düşünmüyorum.

RX 100 VI geçtiğimiz günlerde piyasaya çıktı. Ancak ben yine bütçeyi minimumda tutma taraftarıyım. Zira daha almamız gereken çok fazla ekipman var.

Düşünüp kanser olmanıza izin vermeden, sizlere iki tatlı seçenek sundum.

DSLR ile dış çekim yapabilirsiniz. Hatta aydınlıkta harika çekimler yaparsınız. Yani kendinizi iç çekim diye şartlamanıza lüzum yok. Farklı lensler dener, hatta belki fotoğrafa merak sararsınız. Bu tarz şeylerle uğraşırken farklı dallardan bir şeyler öğrenmenin de epey faydası oluyor. RX 100 V ise tam bir görev adamı. Hatta bu kamerayla ek iş olarak yayın yapabilir, yani bu kamerayı yüksek çözünürlüklü bir webcam olarak kullanabilirsiniz. Burada seçim tamamen size kalmış. Aradaki fiyat farkına baktığınızda bu kadar eksi ve artının nedenini zaten anlayacak ve seçim yapmakta pek zorlanmayacaksınız diye düşünüyorum. Bir sonraki yazıda iki kameradan birini edindiğinizi varsayarak kameralarınızı ve ışığınızı nasıl konumlandıracağınızı, evinizde doğru ayarlamaları nasıl yapmanız gerektiğini anlatacağım.

 


cover image source


Posted from my blog with SteemPress : https://nerueger.timeets.com/2018/08/10/ev-studyosu-kurmak-1-basit-kayit-islemlerine-baslamak-dogru-kamera-secimi/

Sort:  

yararlı, evinden kayıt yapmak isteyen arkadaşlara oldukça bilgilendirici olmuş.

teşekkürler. devam edicem seriye ^^

Hello @nerueger, thank you for sharing this creative work! We just stopped by to say that you've been upvoted by the @creativecrypto magazine. The Creative Crypto is all about art on the blockchain and learning from creatives like you. Looking forward to crossing paths again soon. Steem on!

Coin Marketplace

STEEM 0.32
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64664.11
ETH 3166.18
USDT 1.00
SBD 4.11