Hayalimdeki Arabalar – Mazda Rx-8 #1

in #steempress6 years ago (edited)

Merhaba Sevgili Steemit Kullanıcıları,

Bugünden itibaren SteemPress aracılığıyla bloglar yazacağım. Steemit'e katıldığımda ilk postlarımdan biri bir blog yazısıydı ve bu yazı Mazda Rx-8 hakkındaydı. İlgi duyduğum konular hakkında bilgi vermek,yazı yazmak hoşuma giden bir aktivite fakat bu yazdıklarımın bir hiçlikte kaybolmasını istemiyordum. Mazda Rx-8 hakkında olan yazımı paylaştığımda tam olarak bu hisse kapıldım ve daha sonrasında yazdığım birkaç blog da aynı hissiyatı verince daha fazla paylaşım yapmadım. Fakat artık SteemPress gibi bir ayrıcalığımız olduğu için şimdi blog yazmak benim için eğlenceli bir hal aldı. Giriş kısmını daha fazla uzatmadan konuya gelmek istiyorum arkadaşlar.

 

 


Bu aracın en önemli özelliği benim hayallerim arasındaki en ulaşılabilir araç olması. Ulaşılabilirlikten kastım tabiki fiyatı. Bugün araba piyasasının bir hayli yüksek olduğunu göz önünde bulundurursak bu aracın fiyatı diğerlerine nazaran hatrı sayılır derecede ucuz. Bu kadar şık bir tasarım bile fiyatının daha yüksek olmasını gerektiren etkenlerden biri. Bu fotoğraftaki araç orjinal fabrika çıkışlı bir araç değil,onu da belirteyim. Makyajsız, sade bir halini de hemen buraya koyuyorum.


Eğer fotoğraflara biraz dikkatli bakarsınız Mazda Rx-8'in tek kapılı bir araç olduğunu göreceksiniz. Fakat bu doğru bir görü olmazdı. Çünkü Mazda Rx-8 tek kapılı gibi görünse de arka kapıları da değişik bir sistemle açılabiliyor. Yine de bildiğim kadarıyla Mazda Rx-8 tek kapılı bir araç olarak geçiyor.

Bir arabanın dış dizaynında en önemli faktörlerden biri hatları ve kıvrımları. Spor bir araç olan Mazda Rx-8'in hatları da gayet tatmin edici.Dış dizayn olarak Honda S2000 ile benzerlik gösterse de mekanik olarak Honda S2000'den ve diğer araçlardan çok çok büyük farklılıkları var. Bu kısma daha sonra değineceğim. Mekanik özelliklerine gelmeden önce bir de iç dizaynını size göstermek istiyorum.


Konsol kısmı oval bir şekilde olup şık bir şekilde tasarlanmış. Sade bir tasarıma sahip olan direksiyonun üzerinde kumanda tuşları ise birçok araçta bulunan özelliklerden biri olup, direksiyonun sadeliğine süs niteliğinde olmuş. Fakat benim en sevdiğim kısım 10.000 devir çevirebilen Mazda Rx-8'in gösterge paneli.


Gösterge paneli hakkında söyleyecek çok fazla söz yok. Alengirli bir tasarıma sahip değil. Ya da farklı renk seçenekleri olan dijital göstergeler gibi değil (ki ben analog göstergeleri daha çok severim) ama yine de benim için çok güzel.

Mazda Rx-8 hakkındaki yazımın ilk bölümüne son verirken makyajlı halinin fotoğraflarını pek paylaşmadığımı farkettim. Mazda Rx-8'i çekici yapan en önemli faktör tabiki modifiyeye çok müsait olması. Ön tampona, arka tampona ve yanlarına takılan body kitlerden sonra bambaşka bir güzelliğe bürünüyor. Body kitlerden sonra 4 adet çelik jant ve bir adet spoiler ile de karizmasının doruklarına ulaşıyor. Sevdiğim modifiyeli fotoğraflardan bir iki tanesini buraya bırakmak istiyorum.




Gelecek postuma Mazda Rx-8'in mekanik özelliklerinden bahsedeceğim...

Sort:  

TAG ABUSE!

steem: Bu tag steem coin ile ilgili yazılarda kullanılmalıdır. Bu durum dışında kullanımı Tag Abuse olarak nitelendirilir ve bu şekilde kullanıma devam etmeniz halinde zarar görmeniz muhtemeldir.
Bu ve bundan sonraki yazılarınızda yukarıda belirtilen hususa dikkat etmenizi rica ediyoruz.

TrCleaners Ekibi.

Go here https://steemit.com/@a-a-a to get your post resteemed to over 72,000 followers.

Coin Marketplace

STEEM 0.32
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66791.24
ETH 3239.69
USDT 1.00
SBD 4.22