A New Line Of Echo

in #teammalaysia6 years ago

Selamat sejahtera semua

Hari agak santai tempat kerja seperti biasa "not really rugg" dan saya ingin kongsikan pedal gitar yang baru minggu ini saya beli.


image source

Produk Behringer seperti yang kita tahu harga amatlah berpatutan, serta pengunaan pun saya boleh katakan bagi yang baru dan yang dah biasa pun kadangkala ada yang masih menggunakan produk behringer.

Baiklah tujuan utama saya ialah pengenalan EM600 Echo machine dari behringer, pertama kali saya membeli pedal jenama behringer kira-kira 12 tahun yang lalu. Namun masa berlalu begitu pantas karier muzik pun sentiasa berubah, begitu juga dengan susunan 'pedalboard' untuk kegunaan recording ataupun live stage.

EM600 adalah salah satu produk yang tidak lagi dikeluarkan dan boleh dikatakan 'underated pedal' yang Behringer pernah keluarkan. Namun terdapat juga kelemahan pedal ini kerana menggunakan casing plastik serta alat elektronik yang kurang memuaskan, kualiti EM600 tak siapa sangka amat mengejutkan kerana setanding dengan kualiti bunyi seperti 'strymon brigader.

Susunan ini dalam 4 bulan yang lalu, pastinya akan ada perubahan yang akan saya lepaskan beberapa pedal yang kurang digunakan. Memandangkan saya bermain dengan 2 band semestinya saya kena peka dan meneliti penuh penggunaan bunyi untuk kedua-dua band yang saya ikuti.

Ramai sebenarnya kawan bertanya:

Member: 'hei Mie instead buying a cheap why not buy high end?'

Me: Kadang tidak semestinya mahal itu bagus dan murah itu rapuh, kita perlu lihat semua sudut adakah kita bermain band mendapat pulangan atas apa yang kita telah laburkan dalam muzik. Perlu memahami kehendak dan keperluan dalam muzik, jikalau tidak kita tidak akan pernah nampak hasil apa yang telah kita labur melainkan hanya membazir wang,tenaga dan masa.

Setelah mendapat pusingan hasil dari jualan merch,live show barulah kita lihat dan kira apa yang perlu di 'upgrade' mungkin for 'high end' one? who knows right?

Apapun sekian nantikan seterusnya update dari saya. Jumpa lagi!

Sort:  

Thank you for sharing your posts with us. This post was curated by TeamMalaysia as part of our community support. Looking forward for more posts from you.

To support the growth of TeamMalaysia Follow our upvotes by using steemauto.com and follow trail of @myach

Vote TeamMalaysia witness bitrocker2020 using this link vote bitrocker2020 witness

Betul tu, mahal bukan selalunya promising. Great post bro.

Sorry tiada value upvote saya, commemt coment support dulu

thanks bro! yea.. kuasa membeli d tangan kita..

Tapi behringer mmg bagus juga.

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 63510.75
ETH 3065.54
USDT 1.00
SBD 3.82