My Explanation About Guitar

in #teammalaysia6 years ago

Selamat sejahtera semua! ini merupakan video pertama yang saya unjurkan khad untuk yang suka mengodek atau bermain gitar, bagi yang freakenstein gitar tu ini adalah salah satu basic yang saya ingin kongsikan.

Pertama sekali kita perlu tahu tentang pot didalam gitar kita, kebiasaannya bagi pickup single coil pot yang standard digunakan adalah value 250k dan bagi Humbucker pickup pula 500k value. Tidak bermaksud kita mesti mengikuti teori ini bulat-bulat kerana setiap pemuzik mempunyai cita rasa masing-masing terhadap bunyi gitar yang mereka suka.

Jadi saya akan menerangkan pengunaan pot gitar didalam video pertama yang saya upload mengenai pemahaman tentang gitar secara asas, semoga ianya bermanfaat dan saya akan perbaiki dari masa ke semasa mengenai kualiti video dan juga diskusi pengalaman saya serba sedikit mungkin boleh di intepretasikan sebaik mungkin.

Enjoy!

Sort:  

You've been upvoted by TeamMalaysia community. Here are trending posts by other TeamMalaysia authors at http://steemit.com/trending/teammalaysia

To support the growth of TeamMalaysia Follow our upvotes by using steemauto.com and follow trail of @myach

Vote TeamMalaysia witness bitrocker2020 using this link vote for witness

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64498.18
ETH 3079.08
USDT 1.00
SBD 3.86