Adakah anda percaya tentang "KARMA"?

in #teammalaysia5 years ago (edited)

IMG_20190408_142557.JPGsource

Seringkali aku terdengar dengan perkataan karma, jika ada situasi yang berlaku, aku akan terdengar orang menyebut karma. Kadang kala aku turut menyatakan bahawa "satu hari nanti pasti karma akan menyapa dia", malahan anak-anak aku juga menyebut karma.

Apakah maksud karma?

bagi setiap peristiwa yang berlaku, akan disusuli oleh peristiwa yang lain yang berlaku akibat peristiwa pertama.

Dengan kata lain, jika anda buat baik akan dibalas baik. Jika anda melakukan perkara buruk akan dibalas buruk.

Dipendekkan cerita, dalam tahun ini saja, aku telah kena demam 3x.... Semuanya berlaku selepas aku bercakap besar dengan anak-anakku (minta puji 😂)...

Pada waktu itu, anakku tidak hendak makan ubat, seperti biasa aku akan "petpotpetpot".. So aku cakaplah.. " tahun lalu kamu semua sakit lebih dari 7x... Aku cuma sakit 3x saja... Kerana antibody ku kuat.. blablabla"

Selepas 3 hari aku bercakap pasal itu, aku kena sakit.(demam).... Karma.... Lol

Sort:  

Ya maybe yes

Posted using Partiko iOS

Coin Marketplace

STEEM 0.35
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70753.86
ETH 3589.34
USDT 1.00
SBD 4.75