Aktiviti hujung minggu: Membersihkan Stor

in #teammalaysia6 years ago (edited)

IMG_20180913_074534.JPG

Pada minggu yang lalu, ibu menyuruh saya membersihkan stor di rumahnya. Kebanyakan barang-barang yang ada di dalam stor itu adalah kepunyaan saya semasa bersekolah dahulu.

Saya terjumpa pelbagai-bagai barang termasuklah gambar lama, buku-buku dan scarfs pengakap, lukisan, dairy, buku autograph dan pelbagai barang lagi.

Saya mengambil kesempatan untuk membaca buku autograph dan diary... Saya merasa diary itu sangat melucukan dan pada masa yang sama saya geli dengan apa yang telah saya tulis didalamnya. Diary itu mengingatkan banyak memory tentang kawan dan secret admirer 😂..

Selain itu terdapat lukisan muka saya di sebalik buku. Saya tidak sangka bahawa saya boleh melukis wajah kerana saya bukannya pelukis. Hasil lukisan itu tidak sama dengan gambar namun ada mirip sedikit sahaja.

IMG_20180913_074505.JPG

Apa pendapat anda?

Untuk menghasil satu lukisan ia mengambil banyak masa dan mesti mempunyai minat yang mendalam. Bukan macam saya, on and off saja... Hahahaa... Namun begitu belum terlambat untuk belajar melukis. Boleh minta tunjuk ajar dari sifu @coloringiship dan Mr.YouTube & Mr.Google...

Inilah antara lukisan yang pernah saya hasilkan dahulu...

IMG_20180301_141312.JPG

Read here


IMG_20180228_110851.JPG

Read here


IMG_20180307_203908.JPG

Read here


Setelah melihat balik lukisan-lukisan tersebut, saya terpanggil untuk melukis balik. Walaupun ia tidak perfect... tetapi ok lah bagi orang yang baru belajar kan.. 😊😁

Sort:  

Punya cantik tu lukisan semua! Ngam suda tu.. Try lagi, post sini steemit. Banyak lagi yg bidak boleh dapat vote sampai puluh2 hahaha... Ko punya punya bagus suda tu 🤣🤣

Posted using Partiko Android

Tqtq.. Nah.. bersemangat sudah sy mo melukis nie😂😂... mo cari idea dulu..

Posted using Partiko Android

You’ve been upvoted by TeamMalaysia community. Do checkout other posts made by other TeamMalaysia authors at http://steemit.com/created/teammalaysia

To support the growth of TeamMalaysia Follow our upvotes by using steemauto.com and follow trail of @myach

Vote TeamMalaysia witness bitrocker2020 using this link vote for witness

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66038.71
ETH 3178.89
USDT 1.00
SBD 4.05