Perkara menarik yang perlu anda ketahui tentang YouTube!

in #teammalaysia6 years ago (edited)

1539052951536.jpgBuku dan kertas origami untuk projek YouTube saya

Hi Steemians, apa khabar?

Hari ini saya ingin berkongsikan perkara yang menarik tentang YouTube. Jika anda mengikuti steemit blog saya, anda tentu perasan bahawa saya telah membuat #06 video di YouTube.

Semasa HF20, saya mencari info tentang YouTube. Bagaimana hendak mendapatkan iklan bagi video yang kita buat.

Tentu anda akan terfikir, untuk mendapatkan iklan pada video... YouTube video harus mempunyai 1juta views kann...

Sebenarnya itu betul.. tetapi pada awal tahun ini(16/1/2018) YouTube telah menukarkan syarat yang diperlukan (eligibility requirements) bagi Youtuber supaya mereka boleh mendapatkan wang daripada iklan yang disiarkan di videonya.

Syarat Kelayakan

  1. Mempunyai 1,000 subscribers.
  2. Channel anda mencapai 4,000 jam tontonan dalam 12 bulan.

For more info click here

Saya pasti ada yang ketawa sama saya kan... Lol.. Sebenarnya, tiada yang mustahil di dalam internet, semuanya boleh jadi....asalkan anda berusaha dan yakin pada diri sendiri serta tidak berputus asa... Seperti membuat blog di dalam Steemit kann...

Saya akan terus memandang kehadapan dan akan mencuba yang terbaik. So, marilah kita saling bantu-membantu. Tolong subscribe YouTube channel saya k... Thanks 😊🤗🤗...

Please Subscribe My YouTube Channel

I am passionate about Paper arts since my childhood, especially Origami . As a hobby I do Origami, Kirigami and Crafts tutorial.

Sort:  

This post has been curated by TeamMalaysia Community :-

To support the growth of TeamMalaysia Follow our upvotes by using steemauto.com and follow trail of @myach

Vote TeamMalaysia witness bitrocker2020 using this link vote for witness

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by arwine from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64223.84
ETH 3158.34
USDT 1.00
SBD 4.29