Ibarat Sangkar Didalam Sangkar

in #teammalaysia6 years ago

Hi semua!

Mungkin ada yang tengah sibuk berkerja, ada juga yang sedang berehat.. hari ini saya terpanggil untuk menceritakan tajuk yang saya kongsikan ini.

Dahulunya saya amat meminati menceburi bidang pertanian, namun kekangan komitmen keluarga dan juga masa terbatas kehidupan saya amatlah jarang sekali untuk beriadah. Tersemat dihati untuk bercucuk tanam dan melihat keindahan halaman rumah idaman saya.


image source

Salah satu idaman saya pada masa akan datang 😊

Asalnya dahulu ketika saya kecil lagi biasa mengikuti ibu saya ke sawah padi dan pada masa itulah juga banyak jenis tanaman yang saya cuba buat dan meniru apa yang ibu saya buat namun semua itu hanya sia-sia kerana ibu saya hanya memarahi kerana bukannya menjadi malahan comot tak lut muka saya mencuba sesuatu yang saya suka. 😂😂


image source

Bak kata pepatah kalau tak berlari manakan dapat selari

Mungkin telah lama saya biasa hidup dalam suasana kampung yang tak dikerumuni oleh kenderaan yang lalu lalang, aman dan damai hanya ditemani bunyi burung kerkicauan... 😊

Namun Idaman dalam hati ini tersangkar didalam suasana kehidupan bandar yang saya rasa bagaikan 'Sangkar didalam Sangkar'

Coretan ini mungkin tidak bermakna tapi luahan hati lebih dari apa yang kita pernah fikirkan. Sekian 😝

Sort:  

You've been upvoted by TeamMalaysia community. Do checkout other posts made by other TeamMalaysia authors at http://steemit.com/created/teammalaysia

To support the growth of TeamMalaysia Follow our upvotes by using steemauto.com and follow trail of @myach

Vote TeamMalaysia witness bitrocker2020 using this link vote for witness

Congratulations @susanjill! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of posts published

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.

To support your work, I also upvoted your post!
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

Coin Marketplace

STEEM 0.35
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70734.57
ETH 3561.52
USDT 1.00
SBD 4.75