Perspektive košarke u regionu bivše Jugoslavije

in #teamserbia5 years ago (edited)

U mojim prethodnim tekstovima u kojima sam govorio o košarkaškim problemima u regionu bivše Jugoslavije iznosio sam nekoliko zaključaka. ABA ligaši o kojima sam govorio u poslednjih nekoliko nedelja potvrdili su moje zaključke.
Ne želim da se hvalim i da svoje poznavanje košarke stavljam iznad znanja onih koji se profesionalno tim sportom bave. Ipak nikad mi nije bilo jasno kako je moguće da ja nešto vidim i to a na početku takmičenja a da to ne vidi sportski sektor nekog kluba.
Krenuću od najboljeg, još uvek to je Crvena Zvezda. Već dva meseca govorim da su rezultati Zvezde u pripremnom periodu i tokom takmičenja u Superkupu i prvenstvu ABA lige zavaravajući. Govorio sam da kvalitet nije u skladu sa rezultatima. To sam obrazlagao činjenicom da Zvezdi nedostaje igrač na poziciji četiri, da će Zvezdin roster morati da se svede na 9 ili 10 igrača. Takođe sam napomenuo da Filip Čović zaslužuje šansu, i da podržavam one koji su mu šansu dali, ali da je pitanje da li će je on iskoristiti. Nekoliko vezanih poraza u Evrokupu koji su doveli u pitanje plasman u narednu fazu takmičenja, pokazali su brojne slabosti.
Naravno sve ono što sam govorio potpuno se obistinilo, a nešto je i gore od onog što sam pretpostavio. Prvo navijači sve više gube strpljenje kad je Filip u pitanju i on će ubuduće igrati pod još većim pritiskom.


source

Drugo, potvrdilo se da Simanić, bar za sada ne može da pokrije poziciju četiri onako kako je stručni štab želeo. Da li će on do kraja sezone svojim napretkom demantovati i mene i druge skeptike ostaje da se vidi. Najveći problem Zvezde je ispostavilo se rotacija. Ja sam tvrdio da ona mora da se svede na 9 ili 10 igrača, a na poslednjem derbiju utakmicu je iznelo njih 6. Toj šestorici treba dodati Branka Lazića koji je malo igrao zbog brzih faulova i onda je to sedam. Dobrić koji je prošle sezone bio, bar kad su domaći igrači u pitanju svetla tačka igrao je svega nekoliko minuta. Druga svetla tačka iz prošle sezone Davidovac nije bio u sastavu. Simanić i Radanov za koie se tvrdi da su budućnost kluba bili su sa Davidovcem u publici. Zvezda je dobila derbi, ali šest stranaca od kojih je polovina na završetku karijere nisu garancija za rezultat i definitivno Zvezdi trebaju pojačanja. Voleo bih da me domaći igrači demantuju, ali nisam optimist bar u kratkom roku.
Za podgoričku Budućnost sam tvrdio da je u krizi rezultata, ali da je najkvalitetnija ekipa u ABA ligi. Pobede nad Baskonijom i CSKA nagovestili su izlazak iz krize i mogućnost bežanja sa začelja tabele u Evroligi. Takođe Džikića su do daljnjeg zadržali na klupi. To je važno jer je on selektirao tim i novi trener bio bio u nebranom grožđu. Da li će Džikić opravdati povernje uprave zavisiće pre svega od rezultata u ABA ligi.


source

Glavni konkurent za titulu je Crvena Zvezda. Već sada mogu da prognoziram da će Budućnost biti favorit, bez obzira na prednost domaćeg terena koju će imati Zvezda. Sigurno, zbog Evrolige Budućnost će biti još jača, a Zvezdin roster bez ozbiljnih pojačanja ne može im odgovoriti u plej of seriji.
Možda nije korektno što sam ih već proglasio finalistima iako nije prošla ni trećina takmičenja, ali Cedevita bez obzira na podizanje i rekonstrukciju igračkog kadra ipak ne može preko noći da dostigne kvalitet ovih ekipa. Četvrti kandidat je Partizan za koji sam takođe predvideo probleme. Po ko zna koji put ponavljam da Markus Pejdž ne može odgovoriti Partizanovim potrebama na poziciji jedan. Problem je što se sa promenom odugovlačilo i sad tržište diktira šta će biti. Postoji mogućnost da Pejdž ostane, ali kao neko ko će više pokrivati poziciju dva na kojoj je samo Vanja Marinković. Takođe problem Partizana je i pozicija pet. O tome nisam ranije govorio jer smatram da su igrači na toj poziciji skupi i da ih Partizan ne može priuštiti. Derbi, a i prethodne utakmice pokazali su da taj problem nije zanemarljiv. Gagić koji ima napadački kvalitet, posebno na niskom postu, ali i fizički može da u defanzivi odgovori na kvalitet protivničkih visokih igrača nepotrebno ulazi u problem sa ličnim greškama. Sa druge strane Lendejl bez obzira na napadački kvalitet u odbrani ima mnogo mana. Cirbes, kakav god bio za njih će biti nerešiva enigma. Pred Paritizanom su pitanja može li Novica da se vrati na minimalno potreban nivo, ali i da li će Stefan Janković opravdati angažman. Pitanje šanse mladim igračima, slično je kao i u Zvezdi, Pecarski ne igra nikako, a Aranitović je verovatno pred izlaznim vratima. Da li će eventualno Uroš Trifunović (koji odlično igra u KLS ligi), izboriti šansu ostaje da se vidi.
Moram ponovo pohvaliti ekipu Mege. Bez obzira na ubedljiv poraz u Novom Mestu, pobedom protiv Cibone uspeli su da se vrate na normalan kolosek. Partije koje pruža Goga Bitadze ostalim klubovima treba da budu putokaz. Putokaz kako treba sa mladima.
Najviše bih voleo da me Partizan i Zvezda demantuju i da njihovi mladi igrači izbore svoje mesto pod suncem. Ipak, ako se po jutru dan poznaje i jedni i drugi će morati da angažuju neke strance.

Goran

Sort:  

Congratulations @gorangoran! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You published a post every day of the week

Click here to view your Board of Honor
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.36
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70839.13
ETH 3563.41
USDT 1.00
SBD 4.77