Crni čaj, zeleni čaj i ulong čaj - sve je to ista biljka ali da li može da zameni kafu?steemCreated with Sketch.

in #teamserbia5 years ago

Nije neka aktuelna tema, ali meni je lično bila zanimljiva ova činjenica. Iako ih ne konzumiram često (ja sam od onih što čajeve piju kad su bolesni), čak i laik kao što sam ja, oseća razlike u ukusima (jako slabo doduše).

Dakle koja je razlika?

Untitled design (10).png

Razlika je u fermentaciji.
Kada se mladi listovi biljke uberu (pazi sad, i biljka se zove Čaj), u zavisnosti od tipa čaja koji se pravi postoje različite procedure.

Zeleni čaj na primer se momentalno i brzo suši u velikim sušarama. On ne fermentiše. Zato i ima onako prirodnu zelenu boju.
Sa crni čajem to nije tako. Ti listovi se ostave da odstoje. Oni venu, pa se uvijaju, pa se gnječe i u toku ovoga dolazi do niza hemijskih promena (fermentacije). Zato i ima crnu boju i specifičniji i bogatiji ukus.
Ulong čaj, sa druge strane, je nešto između. I on se ostavi da odstoji ali ne toliko dugo kao crni čaj.

Napomenuću samo da postoji i beli čaj, koji van granica Kine, i nije nešto popularan. Pominjem ga zato što se on pravi od najmlađih i najnežnijih lisnih pupoljaka. Zato i ima najjaču antibakterijsku aktivnost.

Elem, čemu sve ovo?
Negde sam nekada pročitao da ovi čajevi imaju milion puta (figurativno) više kofeina nego kafa.

Untitled design (11).png

Nemaju.
Imaju možda 2 do 5 puta više i to u zavisnosti od toga kog je kvaliteta čaj i kako se sprema.
Iako za kofeinske zavisnike poput mene ovo jeste značajna informacija, nije sve u koeinu. Na ličnom iskustvu znam da bez ukusa kafe definitivno ne bih mogao.

I kakav bio ovo tekst bio da nema “ali”.

Ali, ono u čemu ovi čajevi jesu bolji, je to što imaju niz pozitivnih i jačih efekata nego kafa.
Primera radi, daleko jačim antioksidativnim dejstvom nego što je to kod kafe, mogu ublažiti starenje, aterosklerozu, sačuvati srce itd.
Nemaju masti, dok kafa ima. Šećeri su tu u jako malim količinama, dok ih kod kafe ima dosta više.

Tako da definitivno jesu bolja alternativa od kafe ukoliko baš do ovih granica vodite do zdravlja.

Ja, lično, neću promeniti duži espreso sa toplim mlekom i dva šećera (džabe priča u prethodnom pasusu) sa ovim čajevima, ali ako neko želi, izvolite malo informacija.

Ukoliko imate koristi od ovog posta, molim Vas da upvotujete. Ukoliko imate pitanja, slobodno me kontaktirajte :)

Sort:  

✅ Enjoy the vote! For more amazing content, please follow @themadcurator for a chance to receive more free votes!

Coin Marketplace

STEEM 0.32
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64837.84
ETH 3174.86
USDT 1.00
SBD 4.17