Przygoda na(w) Saturnie.

in #tematygodnia6 years ago (edited)

Skusiłam się jakiś czas temu na nowy laptop. Stary mi dobrze służył ale już się zestarzał technicznie i dysk miał dość mizerny jak na moje potrzeby. 320 Gb to podobno dużo. Ale dużo nie dużo... taki chomik jak ja wszystko zapełni, zagraci.. I ani się obejrzę a już się żalę wszem i wobec że ciasno i miejsca mi brak.

coffee-1869820_960_720.jpg

Zapaliłam się do pomysłu i jak to konsument zaczęłam sprawdzać oferty. Sprawdzałam, porównywałam, wybrałam. Umówiłam się telefonicznie na odbiór w sklepie, żeby jeszcze mieć tę frajdę własnołapnego oglądu lapka przed zakupem. Po dwóch, trzech dniach zadzwonili. Poszłam odbierać.

Standardowa procedura - dziewczyna z punktu obsługi otworzyła paczkę z kompikiem, włączyła, wyłączyła. Wszystko zostało sprawdzone. Obwąchałam go jeszcze ze wszystkich stron i nie spodobała mi się matryca. Ekran był porysowany a kupując nowy sprzęt daję sobie prawo do grymasów. Porysowanego nie chciałam.

wallet-2292428_960_720.jpg

Dziewczyna poprosiła o pomoc kolegę,, ten poszedł do magazynu, poszukał chwilę, przyniósł nowy egzemplarz. Otworzyliśmy, sprawdziliśmy, zapłaciłam, wróciłam do dom. Chwilę potrwało zanim zabrałam się za dopasowywanie lapka - czytaj: wgrywanie "moich" programów, podłączanie do netu... I coś było nie tak. W nowym miałam silniejszy procesor, grafikę też obiecywali w lepszej rozdzielczości, a wyświetlało się jakieś badziewie. Pomyślałam, że to coś sterowniki nie halo. Ale to przecież komp głupologiczny - włączasz i masz. Z ciekawości zajrzałam do Menadżera Urządzeń... I mnie zmroziło. Dysk 500 GB (miał być 1Tb), procesor... któryś z celeronów, o ile dobrze pamiętam. W porównaniu z zakupionym/zapłaconym i5 - słabizna.

Weszłam ponownie w ofertę sprzedaży Saturna, skąd wybrałam ten mój zakupiony i znalazłam. Jajo kukułcze, które do domu przywlokłam było w ofercie. Parametry wyczytane w Menadżerze Urządzeń zgadzały si e w 100% tylko cena... dostałam sprzęt o ponad 1000 PLN tańszy.

code-2620118_960_720.jpg

Wróciłam do sklepu następnego dnia rano. Wysłuchali. Chłopak ( tym razem) z biura obsługi zadzwonił po kierowniczkę. Ta przywołała kogoś jeszcze wyższego szarżą. Wypytali jeszcze raz z czym przychodzę i przez następną godzinę, dwie trzy osoby przeczesywały cały sklep i magazyn w poszukiwaniu laptopów: tego który kupiłam i tego który dostałam. Sprawdzali dokumenty sprzedaży z dokumentami przyjęcia towaru... Czy przepatrywali również monitoring tego nie wiem. Ale akcja była "ogólnoplanetarna".

keyboard-2308477_960_720.jpg

W międzyczasie zwiedzałam sobie galerię i jak już ustali, że nie jestem naciągaczem tylko im coś się pomyliło ( a miało prawo, bo laptopy były tych samych rozmiarów, w identycznych obudowach) wymieniłam przyniesiony mi laptop (ten właściwy) na, wyszperany na półce, sprzęt o tych samych parametrach. Ten "nowszy" lapek miał większy ekran. I to mi się spodobało.

Wszystko dobre co się dobrze kończy. Ale co by było gdybym się na przykład zorientowała po miesiącu od daty zakupu? Albo i później? Nie udowodniłabym, ze mam rację.

Post zgłaszam do Tematów Tygodnia #37.
Temat No 1.Ściąganie (Luźne nawiązania: oszustwo)

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

źródła grafik wykorzystanych w tekście:Pixabay

Sort:  

Pamiętam, pamiętam... Tłumaczyłam Ci, że te drugie 500 to nie może być dysk wirtualny :).
Pomyśleć, że ja zwykle biorę zapakowane pudełko i sprawdzam dopiero w domu...

A kto by przypuszczał, że w sklepie wzięli, szach-mat, dali nie to co powinni?

To dobrze, że się skończyło. A co do danych, to zawsze można kompresować je i zaoszczędzić w ten sposób więcej miejsca. Sam Windows ma możliwość kompresji całego dysku twardego (jeśli partycja to NTFS). Nie wiem czy warto, ale coś to daje.

Sam rekompresuję filmy na H.265. Trwa to długo, ale często materiał jest podobnej jakości (nie widzę różnicy), a zajmuje od 30 do nawet 500% mniej [zależy jaka kompresja itd]

Szukam właśnie tego H256. Na forach piszą, że sporo żre mocy i kompa rozgrzewa. :/

To zależy od karty graficznej, bo może to przyspieszać. Natomiast bez grzania kompa nie ma zabawy :P

Congratulations @angatt! You have completed the following achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:
SteemitBoard World Cup Contest - Play-off for third result


Participate in the SteemitBoard World Cup Contest!
Collect World Cup badges and win free SBD
Support the Gold Sponsors of the contest: @good-karma and @lukestokes


Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66258.39
ETH 3170.93
USDT 1.00
SBD 4.07