Oruspularda Hüzünlü olur Dengbejo !!!

in #tr6 years ago

Oruspularda hüzünlü olur okudum.Dengbejo !
Yetmişlikler aşık olur onsekizliğe bildim.
Annem beni neden öldürmedi öğrendim.Bunu daha yirmili yaşlarda mutfakta öğrendim.

Bir insan bir insana neler yapabilir yaşadım.Yaşamadık mı ? Hep beraber...
Toprak atmadık mı kuyusuna ?

Kuyuya da attık ya hep birlikte,kemiklerini de ezdik ya ordaydın ? Oradaydık !
#Şerê şeytanê ya star !"
Atmadık mı elimizi kayalara.Ot biçer gibi fırlatmadık mı hırsla.Hınçla.
image
Kan da sıçramadı mı yüzümüze.
Görmedin mi ? Gördük...
Sonra cenabet alnımızı koymadık mı tertemiz seccadelere ?
Utanmadık mı ? Vallahi utanmadık!
Bir şair şiirine neden kötülük yazmak okudum.
Ressam neden sivilce çizmez gördüm.
Anneye neden herşey anlatılmaz öğrendim.
Babayla neden dertleşilmez ?
Babalar iyidir/çoğu baba iyidir.
Bir insan bir insanın neyini severse,sevdik orda hep beraber,öptük, öperiz belki,öpeceğiz de...
Neden cezaevine çiçek ekmezler sordum.Duydum güzel kokar / özgür olur güzeller...
Neden ağaç olmaz bağırdım.
Kuş konar kuş !!!
Uçanlar özgür olur.
Belki de düş, tük de.

Berivan Keskin

Sort:  

"...annem beni neden öldürmedim....cenabet alnımızı koymadık mı tertemiz seccadelere..." ne güzel yazmış Berivan Keskin

Aynen hocam

Çok güzel. Tercüme mi bu?

Bir arkadaşın yazısı.ingilizce çeviri yapan bir sitede ingilizceye çevirdim.

Orjinali Kürtçe değil mi?

Yok hocam Türkçe,Kürtçe temalar üzerinden ve kelimeler üzerinden hazırlanmış orjinali Türkçe yazılmış bir yazıdır.

İyiyimiş. Çok beğnedim. Dengbêj kelimesini görünce iyice ilgimi çekti. Bu gün bir dengbêjin kasidesi hakkında bilgi verebileceğim bir üzerine biraz düşündüm. Kürtçe'den Türkçe'ye çeviri yapmam gerekecek. Yardımcı olabilecek biri var mı bildiğin hocam?

Ben olurum :)

Tamam. Özelden yazıyorum.

Coin Marketplace

STEEM 0.32
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66761.99
ETH 3256.83
USDT 1.00
SBD 4.27