Balık Doğumu "7 Adet" Yavrumuz Dünya'ya Geldi :))

in #tr6 years ago

20180709_223754.jpg

Sarı Prenses (Cichlid) Çiklet Doğum..

Akvaryum balığı olan Sarı Prenses ismini renginden almaktadır. Afrika'da bulunan Malawi gölünde yaşamaktadırlar ve genelde kayalık kısımları tercih ederler saklanmak için iyi bir yer tercihi. Sarı Prensesler döllenmiş olan yumurtalarını ağızlarında taşırlar. Yaklaşık 20 günlük süre sonunda yavrularını doğal ortama bırakırlar. Akvaryum da biz bu süreyi beklemiyoruz eğer beklerseniz yavruları dışarı bıraktığında direk diğer balıklara yem olacaklardır.

20180709_223807.jpg

Ağzında yavru olduğu nasıl anlaşılır?

Yanak kısımları şişkin olur ve kursakları aşağı doğru tombullaşır zaten bakınca hemen anlaşılıyor. Ve yem yememeye başlar. Diğer balıklar yemlere yönelirken ağzında yavru taşıyan balık ilk zamanlarda yemlere yönelmez. Genellikle su içinde bulunan çok küçük planktonlarla beslenirler. Bende bunları yaptığım araştırmalarda öğrenmiştim..

20180709_225014.jpg

Ağzındaki yavrular büyüyüp keselerinden kurtulmaya başladıkça anne atılan yemleri ağız ucuyla içeri almaya başlıyor. Bazen erken doğum yaptırdığımda yavrular keselerinden kurtulmamış oluyor. Ayrı bir yere alıp keselerinden kurtulanana kadar yemleme yapmıyorum. Çünkü Keseleri besin kaynakları oluyor.

20180709_231943.jpg

Sıra Canlı Doğum da

Artık anne yemleri yemeye başladığı zamanlarda yavruların doğmak üzere olduklarını anlıyorum bazen gün sayıyorum bazense ağızları artık siyahlaşıyor bundan anlayıp doğum hazırlıklarına başlıyorum.

Dün gerçekleştirdiğim doğumda 7 Adet yavru aldım. Ve bu akşamda diğer bir balığımdan yine 7 adet yavru aldım. Toplamda 14 adet Sarı prenses yavrum oldu :)

İlk olarak Anne'yi küçük bir kap içine alıyorum bazen dışarı zıpladığı oluyor dikkatli ve fazla yormamaya çalışıyorum. Kürdan yardımı ile ağzını hafifçe açıyorum. İlk başlarda korktuğu için yavrularını dışarı bırakmıyor. Yaklaşık 1-2 dakika sonra ağzından teker teker yavruları dışarı bırakıyor. Bazen çok yorduğu da oluyor. En son ağzında yavru kalmadığını anlayana kadar kürdan yardımıyla ağzını açıp yavrularını bırakmasını sağlıyorum..

Ve doğum bittikten sonra anneyi diğer balıkların arasına salıyorum. Biraz yemleme yapıp uzun süre aç kalan Anne'ye besin takviyesi yapıyorum..

20180709_231834.jpg

Sıra yavruların başka bir alanda muhafaza edilmesine geliyor. Eğer aynı akvaryum içine koyarsanız saniyeler içinde yem olmalarına tanıklık edersiniz :) bunu da istemeyiz.. Ben kola şişesinden basit bir yuva yaptım. Birçok yerinden çok küçük delikler açarak hava almalarını sağladım.. Üst kapak kısmından da yemleme yapıyorum.. Şimdilik 14'ü de sağlıklı gözüküyor.. İlerleyen dönemlerde büyüdükçe resimlerini atacağım ...

Bu resimde gördüğünüz yavruları da yine ben kusturma yöntemi ile doğumlarını gerçekleştirmiştim. Yaklaşık 1,5 yaşındalar ve şimdi bu balıklardan da yavru alıyorum.. En fazla 25 adet yavru aldığım olmuştu. Bunlar daha küçük oldukları için 7 adet yavru alabildim. Birde bazı yumurtalar ölebiliyor ve anne bu ölü yumurtaları ağzında besin kaynağı olarak tüketiyor.. Güzel bir uğraş bazen sıkılsam da balıklarla uğraşmasını seviyorum..

Hoşçakalın...

Sort:  

Congratulations @alkmaar! You have completed the following achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes received

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Do not miss the last post from @steemitboard:
SteemitBoard World Cup Contest - France vs Belgium


Participate in the SteemitBoard World Cup Contest!
Collect World Cup badges and win free SBD
Support the Gold Sponsors of the contest: @good-karma and @lukestokes


Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63464.16
ETH 3111.33
USDT 1.00
SBD 3.98