Gelecekte Pişman Olmamak İçin Kaliteli Yaşa( Cointurk 28.Projesi /Appiades#1367)

in #tr6 years ago (edited)

 

  Yağmurlu soğuk bir kış gününde aralık ayında dünyaya gözlerimi açtım.Hayatla ilk mücadelem nefes alıp vermek olmuş, oksijenin yakıcılığı gözlerimden yaşlar gelmesine sebep olmuş ve merhaba dünya, merhaba hayat diyerek başlamıştım macerama.Hepimizin  merhaba dediği gibi.. Saniyeler dakikaları kovaladı, dakikalar saatleri, saatler yılları... 

  Bir gün gelip çattı, akıl başa geldi.O zaman önemli olan şeyin yaşamaktan ziyade ne kadar kaliteli yaşam geçirdiğimiz olduğunu öğrenmiş oldum. Dünyaya bir kere geliyoruz diyerek sıyrılıyoruz ya işin içinden peki ne kadar böyle yaşıyoruz bu da önemli bir konu.

  Yıllar önce okuduğum adını hatırlamakta güçlük çektiğim bir kitap vardı.Sanıyorum adı Küçük Renkli El Kitabı'ydı. Burada aklımdan yıllarca çıkmayan bir öğüt öğrenmiştim. Gerçi ben hep deli dolu, sinirleri tepesinde birisi olmuşumdur ya neyse başlayayım anlatmaya: Güler yüzlü bir profesör ve suratsız bir bakkal arasında geçiyor hikayemiz.Profesörümüz her gün güler yüzlü bir şekilde günaydın diyerek gazetesini ve ekmeğini aldığı bakkal dükkanında suratsız aksi bir satıcıyla karşılıyor, buna rağmen  hiç bir şekilde yüzündeki gülümsemesi yok olmuyor.Bir gün asistanı bu olaya şahit oluyor ve hocasına nasıl bu şekilde sinirlenmeden durabildiğini soruyor.Hocası da ona: ''benim mutluluğum çok daha önemli.O kim ki benim bütün günümü mahvedecek'' diyerek cevap veriyor. Yani kaliteli yaşam için birinci kuralımız kimsenin senin mutluluğunu engellemesine izin verme ve yaşamaya devam et.Sen her şeyden değerlisin.

  Burada çok güzel bir benzetme de aklımın kenarında durur.Golf toplarının ilk şekillerinde yüzeylerinde herhangi bir pürüz yokmuş.Denemeler sonucunda pürüzlü yüzeyli golf topunun daha ileriye gidebildiğini fark etmişler.Kaliteli yaşam için bir diğer kuralımız.Mükemmel olmak zorunda değilsin, hataların seni daha iyi daha güçlü yapar.Aynı golf topları gibi...

  Kaliteli yaşam için neler gerekli diyerek bir soruyla karşılaştığımızda sıralayacak çok şey bulabiliriz: Düzenli uyumak, spor yapmak,hobi bulmak, sağlığa dikkat etmek... uzar da gider liste.Bunlar kaliteli yaşam için önemli olmasına önemlidir de.Bundan da önemlisi kendini sevebilmek, mutluluğu bulabilmek ve stresten uzak durabilmek.Kimi spor yapar, kimi resim çizer, kimi şarkı söyler, kimi sohbeti sever kimi de gezmeyi.Şunu yapmanız bunu yapmanız gereklidir diyemem sizlere.Sizi mutlu edebilecek şeyleri sadece siz bilebilirsiniz.Siz her şeyden önemlisiniz.Kaliteli yaşam bu felsefeyi bilmek ve yaşatmaktır bana göre.

 Umarım ,gün gelir de bir gün saniyeler dakikaları, dakikalar saatleri, saatler yılları kovaladığında çok güzel bir hayatım oldu, çok mutluyum diyebilmenin huzuru dolar her birinizin yüreklerine. Okuduğunuz ve vakit ayırdığınız için teşekkür ederim.




Not: Resim kaynakları Pixabay  olduğu için belirtilmemiştir.( Pixabay resimlerin telif haklarının olmadığı bir sitedir.)

Sort:  

The mind is flying over the fly and flys, while walking, a man meets the mind. I ask the question what I want to say.

Coin Marketplace

STEEM 0.35
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70638.80
ETH 3565.34
USDT 1.00
SBD 4.73