Neden Power Down Yapıyorum ve Neden Bot Kullanıyorum?

in #tr6 years ago (edited)

Bu aralar bot kullananları eleştiren yorumlar ve içeriklerle karşılaşıyorum ara ara.

Bot kullanmanın yanlış olduğunu düşünen bir çok arkadaşımız var aramızda nedense. Bu içeriği ARAF Sistemini devam ettirdiğim için değil aksine amacımın bir yandan ettiğim zararı çıkarmak olduğunu anlatmaya çalıştığım için hazırlıyorum.


ayrac1.png

Neden Power Down Yapıyorum?


Evet yapıyorum ve dün Power Down yapmamın 3. haftasıydı ve 3. Steem miktarını da almış oldum.

Power Down yapmamın sebebine gelirsek, yapıyorum çünkü daha fazla SBD'yi botlara göndererek kazanmaya çalışırken bir yandan da botlara gönderdiğim için kaybettiğim SBD lerin (kar olarak SP'ye dönen) yerini doldurarak her gün belirli miktarlarda botlara gönderim yapabilmek istiyorum.

Yani şöyle ki;

  • Elimde 1300 SP var yaklaşık, bunu power down yaptığımda her hafta bana düzenli olarak 100 Steem geliyor

  • Onu da SBD 'ye çevirdiğimde yaklaşık 120 SBD falan ekstradan her hafta gelmiş oluyor.

  • Botlara her gün ortalama 100 SBD attığımı varsayarsak ve en iyi botun bile elimdeki SBD'lerin yaklaşık % 10'unu erittiğini kabul edersek her gün 10 SBD azalma yaşıyorum.

  • Haftalık olarak en az 70 SBD kaybediyorum ama Power Down yaptığım için gelen SBD'ler ile yerini doldurarak her gün düzenli bir şekilde 100 SBD botlara göndermeye devam ediyorum.

ayrac1.png

Peki karım ne ki botlara para gönderiyorum?


Bu konu üzerinde çok fazla düşünmek gerekiyor, bir sonraki içerikte median değerimiz kaç iken botlar kaç ile oylarsa zarar etmeyiz onu anlatacağım.

Ama burada örnek olarak bir hesabını yapayım şu anda:

  • Diyelim ki 100 SBD'nin tamamını en az 2.3 katı oylayan botlara gönderdik (Minnowbooster, candyboy vs.)

  • 230 dolar oyladılar.

  • Median değerinin 7 gün içinde de çok fazla değişmediğini varsayarak devam edelim.

  • 230 doların % 25'i kürasyona gider

  • % 75'inin yarısı SBD olarak, diğer yarısı da median'a bölünerek bize kalır.

  • Yani 230 * % 75 = 172.5

  • Yarısı 172.5 / 2 = 86.25 SBD

  • Diğer yarısı 86.25 / 3.48 = 24.75 SP olarak bize gelir.

  • Gönderdiğimiz 100 SBD bize 86.25 SBD ve 24.75 SP olarak geri geldi.

  • Karımız SP'yi SBD'ye çevirmeden direk toplasak bile 111 SBD yapar.


Yani en az % 10 kar etmiş olurum.

ayrac1.png

Peki şimdi ben size souyorum:

Böyle bir döngüde siz neden bot kullanmıyorsunuz?

ayrac1.png

Hangi Botları Kullanalım?


Çok SBD veya SP'miz yok demeyin elinizdeki miktarlarla bile bunu düzenli bir hale getirdiğinizde 1 ay sonunda elinizdeki miktar % 40'a yakın artış gösterecek.

Kaldı ki ufak hesaplarda kullanabileceğiniz çok daha fazla oranla oylayan botlar var. Mesela:

  • @jumbot: 1 Steem karşılığında 28 içeriğinize toplamda 4 kata yakın oy alıyorsunuz.

  • @anadolu: 0.50 SBD karşılığında en az 2.5 kat oy atıyor.

  • @drotto: 0.001 SBD karşılığında bazen 0.040 dolar oy attığı oluyor ama genelde 0.012 dolar falan oy atıyor.

  • @thundercurator: 0.080 SBD karşılığında 3 kat daha fazla oy atıyor.

  • @flagship: 0.20 SBD karşılığında 2.5 kat daha fazla oyluyor.

  • @candyboy: 2-10 SBD arasında gönderilerinize şu anda 2.3 kat oy atıyor.

ayrac1.png

Bu saydığım botları ben de kullanıyorum. Evet drotto'yu bile kullanıyorum o ufak miktarlar benim eğlencem haline geldi artık, çok seviniyorum fazla fazla oyladığını görünce. Miktarı kafanızda büyütmeyin fazla, kimisi 200 SBD harcar, kimisi 1 SBD harcar ama herkes kazançlı çıkar bu işten. O yüzden tekrar söylüyorum:

Kar edebileceğiniz güzel bir sistem varken neden kullanmıyorsunuz?

ayrac1.png

Eğer armut piş ağzıma düş diye beklerseniz Steemit'de neden kimse oy atmıyor diye dolanır sonra da bırakır gidersiniz.

Başka botları kullanmak istiyorsanız da ne gerek var diyorum, günde 2 içerik üretin botları yine kullanın. Bu şekilde günde yaklaşık 40 SBD gönderim yapmaya başladığınızda günde en az 4 SBD kazanmaya başlarsınız. Neredeyse asgari ücret yapıyor. Bu sadece botlar ile kazanabileceğiniz gelir miktarından ufak bir kesit.

Bu dediklerimi iyi düşünün ve benim hesaplarıma güvenmiyorsanız tekrar tekrar hesap yapın.

Not 1: Evet bot kullanmak karlı ama hangi botları kullandığınıza da dikkat etmeniz gerekiyor. Özellikle teklif usulü botları kullanırken dikkatli olun. Yukarıdaki saydıklarımın oranları belli kazandırdıkları belli. Bir sonraki içerikte daha net anlatmaya çalışacağım bu konuyu.

Not 2: Siz söylemeden onu da söyleyeyim. Eğer ki median değeri siz oyunuzu aldığınız süreden sonra kazancınızı alana kadar olan sürede % 20'den fazla değer kaybederse ancak zarar edersiniz. Olabilir mi, olabilir ama median değerini takip edebilir ve ona göre 1-2 gün daha bekleyebilirsiniz.

Not 3: Hesapların hepsi ortalama değerler olarak ele alınmıştır. Bunu da dikkate almayı unutmayın.

ayrac1.png

Görseller Kaynak:

1

ayrac1.png

altyazı.png

Sort:  

Power down peki o power ı nasıl yaptınız? Para mı yatırdınız? Az kaldı biraz daha düşerse steem ben de power up yapacağım sağlam para yatıracağım. Şimdi yazınızı okuyunca onun yerine bot mu abanayım??

İçerikte de belirttiğim gibi bot kullanırken dikkatli olmak gerekiyor mesela dünkü düşüşten doalyı ben 2 gündür kullanmıyorum. Median değeri kendini sabitlemeye başladığı zaman veya yükselişe geçtiği zaman tekrar kullanmaya başlayacağım.

Evet yatırım yaptım dışarıdan, umarım daha fazla kişi daha fazla yatırım yaparak biraz daha gelişimi hızlandırır diye umut ediyorum.

Direk Power Up yapmaktansa botlara yatırarak arttırmanızı öneririm elbette ama takip etmekte yarar var.

Steem Hesap Uzmanı iş başında :) Hesabın çok anlaşılır, net ve mantıklı ve fakat açık söyleyeyim bu postun çok da yayılmasını istemem. Çünkü Power Down'a karşıyım. Özellikle büyük hesapların sıralı bağlı Power Down yapmaları bir FUD 'a sebebiyet verebilir. Kavimler göçü olur sonra :S Uzak olsun lütfen.

Teşekkürler. Döngüyü sağlayabildikten sonra sıkıntı yok, zaten fazla bot yok 2.3 den fazla oy atan. Benim gibi en fazla 2000 SP si olanlar için ideal bu hesap fazlası bir defa yapsa zaten daha uzun süre yeter botlara atmaya. 2000 SP den az ise döngüye sokabiliyorsun.

sote.jpg
Bu post @soteyapanbot tarafindan rastgele secilerek oylanmistir!
Son 24 saatte oylananlar
Kara tahta listesi
Rastgele ozlu soz

It’s not in the vulgar, it’s not in the shock that one finds art. And it’s not in the excessively beautiful. It’s in between; it’s in nuance.
Great Post!

Teşekkürler hocam. 0.5 dolar civarında bir oy gücüm olmadığı sürece pek fazla işe yaramayacağını düşünmüşümdür hep. Neyse sormak istediğim konu; ben power down yapmalımıyım? Bir de @candyboy sanırım güncellenmiş 2.3 oranında oylamaya devam ediyor.

Güncelleme için teşekkürler geçen hafta 2.5 du, 2 gün önce 2.4 e düşmüştü şimdi de 2.3 kat. İçeriği de düzenleyeyim de yanlış hesap yapmasınlar.


Soruna gelirsek 18 Steem Power'ın var. Eğer yaparsan haftada 1 Steem geçecek eline, bunu o döngüye sokup miktarı arttırabilirsin düzenli olarak.

teşekkürler @arafs , çok faydalı bir yazı olmuş. Ben de yeni yeni bot bullanmaya başladım, kar zarar dengesini zamanla daha iyi kavrayacağım sanırım. Kürasyon zincirini ve smartsteemden vote satmayı da deniyorum. En karlısını bulup devam edeceğim. Selamlar.

Ben teşekkür ederim yorumunuz için. Bu hesaplamaları elimde geldiğince yapmaya çalışıyorum ki herkesin kafası bu noktada çok karışıyor.

Zamanla kavramlar daha iyi oturacaktır diye düşünüyorum.

Bunları öğrenmeliyim dedim yazıyı okuyunca...

Elimden geldiğince anlattım ama kafanıza takılan bir şey olursa yazın cevaplamaya çalışayım ;)

This post has received a 0.35 % upvote from @drotto thanks to: @arafs.

@arafs az önce @smartmarket e yine 0.1 SBD gönderdim ve şu notla iade etti: smartsteem transfer 0.100 SBD to pinarhanpolat Your previous transfer is already on the way of being processed. Please don't send multiple transfers for the same post in a short period of time!----Önceki gönderimi hala işliyormuş anladığım kadarıyla halbu ki 2 saat oldu. Kesin bi sorunu var.

Başka bir şey var o zaman sıkıntı yok şu anda ;)
Düzelince ya iade eder ya da oylama yapar, ben gönderdim 1 sbd oyladı 2.15 kat falan.

İnşaallah bana yaptığı gibi sizi de 4 kat oylar bir sonrakine :)

beni sevmiyor bu ama inşallah diyelim yine de :))

Hiç bot kullanmadım, ama ilerde yapmayı düşünüyordum. Bu yazıdan sonra kesin kullanırım, teşekkürler yazı için.

Ben teşekkür ederim yorumunuz için, umarım faydalı olmuştur ;)

Teşekkürler, hesap işi ayrıntısı bol olmuş. Dusunen veya tereddüt yaşayan pek çok kişi bu yazıyı baz alabilir.

Coin Marketplace

STEEM 0.24
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 61914.69
ETH 3017.71
USDT 1.00
SBD 3.79