Köy Gezisi 👣

in #tr5 years ago (edited)

96572509-AF36-4678-B4A4-428802A75ABD.jpeg
Bir de bu pencereden bakıyorum dünyaya. Baktıkça eskiyen günlerin ne kadar güzel ve meşakkatli olduğunu hayal etim.
Bir de karın yağdığı zamana gidelim, kim bilir kaç gün kaç gece kar yağıdı, bu pencereden, kim bilir kimler bakmış bu pencereden uzaklara.
Kim bilir kimler sevdalandı bu pencereden
Kim bilir ki kaç yıl daha bakar, bu pencere hayata.

Bugünde sizlere kendimce fotoğrafa uygun bir şeyler yazdım umarım başarılı olmuşumdur. :)
Burası annemin köyü, Bitlis’in horuz dere köyü
Tam 47 yıl önce annemde benim gibi bu pencerede oturmuş, 2016 yılında bana da nasip oldu, annemin doğduğu köye gitmek. Dikkatimi çeken ilk şeyin evin tümünün taştan yapılması ve eski olması. Bu ev 60 yılıktır hâlâ bir ev gibi kullanılmakta.

3C274608-8AE6-4852-9E25-558F7051FE41.jpeg

Bir diğer dikkatimi çeken ise, her köyde ermeni kilisesinin olması,
Bu merakımı köyde yaşayan dedemin abisine sordum.
Anlattıklarına göre burda Kürt’ler ve Ermeniler uzun yıllar bir arada yaşamışlar, bir birlerinin düğünlerine ve köy işlerine giderlermiş.

769B6681-5BBD-48D4-BBC1-FEEA3836E767.jpeg

9721E3C8-EB59-44F4-AC4D-B949A1207BE0.jpeg

Yine bir merakım daha oldu, sordum.
Köyde hâlâ Ermeni varmı. ?
Var ama sadece bir iki kişi onlarda müslüman olmuşlar, kim olduklarında bilmiyoruz diye cevap verdi.
Kim olduklarını biliyordu aslında , benim meraklı olduğumu görünce bu insanları rahatsız eder diye bilmezlikten geliyordu, bunu anlayınca artık soru sormadım.

FD2A042E-C349-4BDE-9918-7EC53338113D.jpeg

E6ABB923-6498-4371-A009-C15AA940E14C.jpeg

Bir de son zamanlarda köylere sıkça fotoğrafçılar gidiyor. Bunu duyduğum zaman çok sevindim, çünkü böyle bir eski köylerin fotoğraflanması ve tanıtılması iyi,
Azda olsa yöreye bir ekonomik kazanç sağlamış olur.

Sizlere yazdıklarım bu kadar umarım beğenmisinizdir bir diğer fotoğraf anlatımda görüşmek dileğile,
Esenle kalın. :)

Sort:  

Dedenizin bahsettiği tarihi görmesi beni biraz şaşırttı. Doğru Osmanlı zamanında en azından yıkılma evresine girmeden evvel Ermenilerle gayet iyi ilişkiler kurulmuş. Ama bunun tarihi bir insan ömründen daha eski. Bu sebeple bilmesine şaşırdım. Fotoğrafla güzel elinize sağlık. Hatta ilk fotoğraf için Photoshop çalışması mı acaba dedim, filtreli gibi geldi çünkü.

Dedemin abisi 97 yaşında vefat eti. bu anlattıkları zaten görmemiş oda büyüklerinde duyuduğun söyledi, 2016 yılında köye giderken her köyde kilislerin olması benimde dikkatim çekmişti bende bu merakım ona sordum kendiside cevapladı.
Fotoğraflarda hiç bir şekilde photoshop yok sadece efek eklenmiştir. Kilis fotoğraflarında tek bir karde birleştirdim.
Fotoğraflarında beğendiğiniz için teşekkür ederim 🙏🏻 @etasarim
sormak istediğiniz başka şeyler varsa seve seve cevaplarım😊

You got a 12.05% upvote from @minnowvotes courtesy of @etasarim!

Gittikçe iyiye doğru yol almaktasın kardeşim, cümlelerin ufak düzeltmeler istiyor sadece, bu da senin elinde olan bir şey...
Gelelim paylaşımına, yaşayan bir tarihi resmetmek sanırım çok büyük bir keyif vermiştir, güzel bir paylaşım olmuş yüreğine sağlık...

Evet hatalar olmuş, düzeltmeye çalısacam.
Fotoğraf çekmek keyifli bir de tarihi olunca daha da keyif veriyoru,
İlgi ve beğeniniz için çok sağol 🙏🏻 @avina 😊

kim bilir kimler bakmış bu pencereden uzaklara.

ben de eski bir yapı gördüğümde bu şekilde düşünüyorum.. acaba kimler gelip geçti, neler yaşandı, burası hangi olaylara şahit oldu diye..

elinize sağlık fotoğraflar da güzeldi.

Aynen öyle insana merak içerisinde kalıyor, ama güzel şeylerin azda olsa geçtiğin hissediyoru, oralarda.
Fotoğrafları beğendiğinize de sevindim😊 Teşekkürler 🙏🏻 @sudefteri

eline sağlık, keyifle okudum

Çok teşekkürler @queqtra 🙏🏻😊

Congratulations @arzik1! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You made more than 50 comments. Your next target is to reach 100 comments.

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Do not miss the last post from @steemitboard:

The Steem blockchain survived its first virus plague!

You can upvote this notification to help all Steem users. Learn how here!


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Coin Marketplace

STEEM 0.35
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70753.86
ETH 3589.34
USDT 1.00
SBD 4.75