HAKİKAT GÖRÜNENDEMİ?

in #tr5 years ago

year-greetings-2387250_1280.jpg
Kynk

harâbat ehlini hor görme zakir,
defineye malik viraneler var...
Erzurum'lu İbrahim Hakkı Hz.

Yukarıdaki mısraların bir de hikayesi var, dilerseniz aratıp okuyabilirsiniz. Buraya bir link bırakmak isterdim ama o kadar fazla anlatımı var ki en iyisi size bırakmak olur diye düşündüm.

Bakınca ne görüyorsunuz bir insanda?
İtibar, makam, serserilik, berduşluk, ayyaşlık veya dindarlık.
Her ne olursa olsun gerçekte hakikati görebilmek gibi bir maharetimiz var mı?
Benim yok ve üstüne üstlük bunun yanında eser miktarda önyargılı biriyim, her ne kadar bu durumdan kaçmaya çalışsamda. Bunun kabahatini kısmen kendime, kısmen de çevreme bağlıyorum. Belki önyargı değildir, belki korkudandır, belki tanıdığım insanların bende bıraktığı etkidir, belki de yeni birilerini tanımak istemediğimden kaynaklanıyor olabilir. Her seferinde yeryüzünde hiçbir yargı sistemi insanların bütünü tarafından kabul görmemiştir, önyargı müstesna sözünü kendime ne kadar tekrar etsem de, yenik düşüyorum çoğu zaman bu duruma.

Gelmeyin dünyama, karışmayın akıp giden hayatıma, samimiyetsizlik hissediyorum, çıkar hissediyorum sizlerde ve daha başka kendimde tahammül olmadığını hissediyorum, en ufak sözünüzü yanlış anlayabilirim ve bütün gemileri hatta limanları dahi yakabilirim. Böyle hissedenler vardır belkide çevresindeki insanlara bakınca, herşeyi bırakıp kaçmak isteyen. Ben yaşıyorum açıkçası bu durumu arada bir de olsa, insanların gözlerinin içine bakınca kötü hissediyorum bazen. Bazen ise kötü olduğunu bildiğim insanlarla irtibatı olan insanları görüyorum ve "bana arkadaşını söyle sana kim olduğunu söyleyeyim" cümlesinden yola çıkarak o insanı da aynı kefeye koyuyor ve üstünü örtüyorum. Kendi geçmişimi unutmuş gibiyim, sanki hep düzgün bir hayat yaşamışım da, hiç kirlenmemişim, hiç kötü olmamışım.

Evet bir çok yanlış adım attım, bir çok karanlık noktayı geride bıraktım, yargılandım, yanlış anlaşıldım, yalnız bırakıldım. Şimdi bunlardan yola çıkarak ilk başta bıraktığım mısraları kendim için rehber olarak kabul etmeyi uygun buldum. Kimbilir bakınca harabe gördüğün insanın derininde ne cevherler vardır, kimbilir ne hazineler saklıdır, kimbilir belki benden daha üstün bir makamı vardır gök aleminde. Ötekileştirmeden, başkalaştırmadan, dışlamadan yarınlara birlikte yürüyebilecek güzel günler bekliyordur bizi muhakkak, bize sadece bunu anlayabilmek, hissetmek gerekiyor. En azından bizim anlamamız gerekiyor, yoksa hayat bize anlatmaya çalışınca inanın çok yumuşak bir öğretmen edasında davranmıyor. Öyle bir düşüyorsun ki uzanan el ötekin olarak gördüğünden geliyor ve bir ömür muhasebesini yapıyorsun vicdanında ve ne gariptir ki o güne kadar etrafını saran kalabalığın kocaman sessizliği ile başbaşa kalıyorsun. Rabbim bize bunu kendi içimizde en güzel şekilde anlamayı nasip etsin...

Burada yazıya döktüğüm her satırı kendi nefsime hitap ederek yazdım, ama kim bilir kimin payına ne düşeceğini. Okumaya zaman ayırdığınız için teşekkür ederim...

e.avina

Sort:  

samimiyetsizlik hissediyorum, çıkar hissediyorum sizlerde

Bazen ben de çevremde samimiyetsiz, ötekileşmiş insanlar görüyorum, yapmacık, yüzüne gülüp arkandan farklı davranan... Malesef heryerde bu tarz insanlar var. Öyle kişileri etrafımdaysa yok gibi farzediyorum. Muhatap olmuyorum mecbur kalmadıkça.

En iyisi zaten dünyamızın dışında tutmak olacaktır, kendi yararımıza bunu yapmalıyız...

Böyle hissedenler vardır belkide çevresindeki insanlara bakınca, herşeyi bırakıp kaçmak isteyen.

Uzun süredir az insanla örülmüş izole bir hayatın içindeyim ve yakın zamanda değişme olasılığı var. O kadar korkutuyor ki bu durum beni.

Gelmeyin dünyama, karışmayın akıp giden hayatıma...

İçimden geçenler...

İçimizden geçenler, kendi dünyaları içinde kalsalar aslında sorun olmayacak ama pek rahat duramıyorlar...
Değişme olasılığına karşılık Allah hayırlısını nasip etsin ve sabırlar versi inşallah diyelim...


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Teşekkür ederim...

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by avina from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

harâbat ehlini hor görme zakir,
defineye malik viraneler var..

bu hikâyeyi çok severim.

Kim bilir bakınca harabe gördüğün insanın derininde ne cevherler vardır, kim bilir ne hazineler saklıdır, kim bilir belki benden daha üstün bir makamı vardır gök aleminde.

bazen öyle insanlar karşıma çıkıyor ki bir türbede, eski bir camide veya kimsenin kapısını tıklatmadığı bir evde; belki de gördüğüm herkesten daha üstün dediğim..

Sen de o gizli kalanlardan biri gibisin 😉

Gelmeyin dünyama, karışmayın akıp giden hayatıma, samimiyetsizlik hissediyorum, çıkar hissediyorum sizlerde ve daha başka kendimde tahammül olmadığını hissediyorum, en ufak sözünüzü yanlış anlayabilirim ve bütün gemileri hatta limanları dahi yakabilirim

Çok haklısınız. Samimiyetsiz insan hayatına hiç girmesin daha iyi. Insana huzursuzluk verir başka hiç birşey değil. Ben hayatıma almıyorum böyle insanları, huzursuz olmaya, kendimi mutsuz etmeye hiç niyetim yok. Mümkünse beni hiç sevmesinler istiyorum ve mutlaka bir duvar örüyorum:)

Kimbilir bakınca harabe gördüğün insanın derininde ne cevherler vardır, kimbilir ne hazineler saklıdır
Aynen öyle @avina insan bakınca ama gerçekten bakınca görebiliyor bunu.

Sizi mutlu eden insanlarla olmanız dilegiyle:)

Posted using Partiko Android

Her zaman güzel dileklerinizi bırakmanız çok hoşuma gidiyor teşekkür ederim...

önyargısız bir insan olduğunu zannetmiyorum. Önyargı yaşadıklarımızın doğru ya da yanlış algılarla beynimize istem dışı kodlanmasıdır diye düşünüyorum. Ama önemli olan, zihinde oluşan önyargıya rağmen, en azından bize yaklaşana önyargımıza rağmen, önyargımızı dışa vurmadan ve etkisini bertaraf ederek yaklaşabilmemizdir.

Sana katılıyorum dostum, elimizde değil galiba 🤔

Congratulations @avina! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You got more than 900 replies. Your next target is to reach 1000 replies.

Click here to view your Board
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

You can upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

Merhaba,

Yazınız C² ekibi değerlendirmesi ile Trliste kürasyon kuyruğu tarafından oylanmıştır.


Kürasyon kuyruğuna katılarak Steemit'te Türkçe yazılara siz de destek olabilirsiniz.

Sevgiler @trliste

Teşekkür ederim

Beni yanlış anlayınca, heç anlamayın. Bu kadar basit. Benim de yanlış anlaşıldığım, güvenimin sarsıldığı anlar çok oldu, evet. Ama deyim ki, böyle hayat daha kaliteli. Sıkıntıları çokdur, bence bomboz hayatdan daha iyidir😊

Anlaşılmak istemiyorum diyorsun açıkçası, sadece haykırmak istiyorum anlasanızda anlamasanızda

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63318.34
ETH 3108.17
USDT 1.00
SBD 3.97