BİLİMİ HAYATIMIZDA KULLANMA (turkcebilim)

in #tr6 years ago

fizik-inkar-edilmeden-allahi-inkar-etmek-mumkun-degildir.jpg

Merhaba Arkadaşlar

Geçenlerde #turkcebilim tagının aktif olduğunu gördüm ve çok sevindim. Hem bilime meraklı bir insan olarak hem de dilimin her platformda kullanılması gerektiğini düşündüğümden gururlandım. Bu yazımda sizlere bilimi hayatımızda kullanmak ile ilgili şeyler yazmak istiyorum. Umarım sıkılmadan okursunuz ve beğenirsiniz.

Arkadaşlar ben her ne kadar fizik ile ilgili çalışmalar yapmıyor olsam da fizik okumuş olmamdan dolayı tam bir fizikçi sayılmasam da normalden biraz daha fazla fizik bildiğimi düşünüyorum. Hani hep deriz ya okulda okurken bu dersler hayatta ne işimize yarayacak diye işte öyle söylenilen konulardan birini ben kendi hayatımda yıllardır uyguluyorum.

Arkadaşlar atomların titreşim frekansları vardır ve bu titreşim yoğunlaştıkça atomların hareketi artar ve birbirlerinden uzaklaşır b da bir hareket ortaya çıkartır. Lise fizik bilgisi bu çok ağır bir bilgi değil. Şimbi bunu hayatta nasıl kullanıyorum ona geleyim. Beni tanıyanlar bilir reel arkadaşlarım da var burda steemitten tanıdıklarım da. Aslında müzisyenim ve gitar ana enstrümanım. Gitar akort ederken şimdi tüm müzisyenler gibi bende tuner denen cihazlardan kullanıyorum fakat eskiden bu cihazlar çok yaygın değildi. Bar ortamının gürültüsünü de hesaba katarsanız gitarın sesini duyarak akort etme şansınızın çok düşük olduğunu görürsünüz. Benim aklıma o sırada frekanslar geldi ve bir deneme yaptım. Yıl 2003 ve Edirne Orange22 Bar sahnesinde yaptım bunu ve gayet başarılı oldu. Denemem neydi hemen ona geleyim.

Gitarın en üst teli olan Mi teli 5. perdede La sesi verir ve ben bunu biliyordum bozuk olan telin de La teli olduğunu tahmin ediyordum. Hemen gitarın en üst telinde 5. perdeye bastım ve normalde de bu şekilde akort yapmamıza rağmen sesi duyar aynı ses mi diye bakardık fakat duyma şansım yoktu. Ben 5. tel olan la teline hiç dokunmadım fakat en üst tel olan Mi telinden La sesi almak için 5. perdeye basarak teli titretmeye bu sırada da akort burgularını sıkmaya başladım. Hiç dokunmadığım La teli titremeye başladı ve bu gözle görülür bir titreme şeklinde oldu. İsterseniz deneyebilirsiniz ben bir video çekerek ayrıca anlatmayı da düşünüyorum bunu. Yani La teline hiç dokunmadım ve sesini de hiç duymadım ama Mi telinden aldığım La sesinin ben onu duyamasam da La telini titrettiğini gördüm. Programdan sonra bunu sürekli denedim ve hep olumlu sonuçlar aldım. Yani bir teli titretmek için ona dokunmama gerek yoktu sadece başka bir telden onun eşdeğer sesini vermem gerekiyordu. Okulda öğrendiğim fizik bilgisi hayatımda çok işime yaradı çünkü daha sonra defalarca bunu yapmak zorunda kaldım. Gitarın tek telinin akort edilmiş olması tüm telleri duymadan akort etmek için yeterli oldu.

Bilim hayatımızın her yerinde Ünlü Fizikimiz Prof. Dr. Kerem CANKOÇAK hocanın dediği gibi musluk tamirci bile suyun aşağı akacağını bilir ve yaptığı işte bilimi kullanır. Bizde hayatımızın her alanında kullanıyoruz aslında bunun farkında olsak ta olmasak ta.

Umarım sıkmamışımdır sizleri sorularınız olursa konuyla ilgili cevaplayabilirim. Bu tekniği uygulayan kimse var mı bilmiyorum fakat tamamen kendi kendime geliştirdiğim bir teknik dünyada örnekleri varsa da ben görmedim o yüzden hiçbir şekilde kaynak belirtme veya referans verme şansım yok arkadaşlar.

Bu tag ın oluşmasında katkısı bulunan herkese tek tek teşekkür ederim.

sss.GIF

Sort:  

This post has received a 0.39 % upvote from @drotto thanks to: @burakdogusoy.


Merhaba, yazınız @kusadasi ve @try-market tarafından yürütülmekte olan Kürator Projesi kapsamında seçilmiştir ve oylanarak desteklenecektir.
Yazılarınızda #cointurk etiketini kullanarak projemize dahil olmaya devam edebilirsiniz. Diğer projelerimiz hakkında bilgi alabilmek için @kusadasi'nı takip edebilir ve CoinTurk Discord Kanalı'na katılabilirsiniz.

Agzina saglik güzel bir yazi olmus...

Bunu bilmiyordum. Ben de deneyip görmeye çalışacağım☺️

video çekeceğim ben göstererek anlatacağım :D

Daha faydalı olur☺️

Selamlar.

Yazınız @turkce-bilim değerlendirmesi ile @trliste ve @tryardim tarafından oylanmıştır. Sevgiler.

This post has been upvoted by @microbot with 3.5%!
You want higher upvotes?

Vote for my creator @isnochys as witness!

Did you know, that you can make some profit with your witness vote?
More profits? 100% Payout! Delegate some SteemPower to @microbot: 1 SP, 5 SP, 10 SP, custom amount
You like to bet and win 20x your bid? Have a look at @gtw and this description!

Bu çok önemli bir buluş gibi görünüyor. Bunun detaylı videosunu çekip görsel olarak anlatır mısınız? Sonrasında konuşalım...

tabi çekip anlatacağım aslında dlive a video yükleyip postu öyle yazacaktım ama dlive ilk tag oluyor o zaman diy onu yarına bıraktım

Güzel bir bilimsel tespit yapmışsınız. Dediğiniz gibi hayatın her alanında bilimi farkında olmadan bile yaşıyoruz. Lisede ya da üniversitede öğrendiğimiz ve gereksiz gibi gördüğümüz bazı şeylerin değerini sonradan anlıuoruz.
Emeğinize sağlık güzel bir paylaşım olmuş :)

teşekkür ederim bugün vakit bulabilirsem bir video ile de göstereceğim zaten gitarı olan arkadaşlar denemişlerdir diye düşünüyorum yazıyı gördükten sonra ama bu bana ait bir buluş gibi algılansın istemem ses frekansları ile saldırılar yapacak silahlar üzerinde çalışılıyor biraz onlarda uygulanan metodu gitarda uyguladım gibi birşey aslında

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by burakdogusoy from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

Coin Marketplace

STEEM 0.32
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64664.11
ETH 3166.18
USDT 1.00
SBD 4.11