EDİRNE GEZİSİ

in #tr6 years ago

Selam Arkadaşlar

Geçen hafta kısa bir Trakya turu yaptım ve Kırklareli gezimi daha önce yazdım. Arkadaşlar gezi yazısı yazmakta çok amatör olsam da sizlere yazmak istiyorum umarım beğenirsiniz yorumlarınız ile beni yönlendirirseniz çok mutlu olurum. Çok gezen bir insanım ama gezi yazısı daha önce hiç denemedim.

Ben 2003-2007 yılları arasında Edirne'de okuduğum için şehre zaten fazlası ile aşinayım ama bu defa kardeşimin formasyon başvurusu için geldiğimizden biraz zamanı ekonomik kullanmamız gerekti. Üniversiteye koştur koştur gittik ama o da ne yemek saatine denk geldik.

1 saat kadar zaman kaybımız olacağı için okulun tam karşısında ben Edirne'de okurken aynı evi paylaştığım arkadaşım Nusret e ait olan kafede oturup bekledik. O sırada eski ev arkadaşımın orda olmamasından dolayı kendisi ile görüşemedik ama olsun en azından kendi evim gibi saydığım bir mekanda bekledik.

İşimizi bitirip okuldan ayrılırken benim şehrime kardeşim gelmiş gezdirmezsem olmaz diye düşündüm ve nereyi görmek istersin dedim. Zaten Selimiye Camii ve civarındaki her yeri daha önce görmüştü ve bu sebeple farklı bir yer görmek istedi.

Bunun üzerine kardeşim @burcunurdogusoy u alarak Beyazıt Külliyesi Sağlık Müzesine doğru yola koyulduk. Gerçekten harika bir müze ve yolunuz düşerse kesinlikle görmenizi isterim. Edirne Osmanlı'ya başkentlik yapmış tarihi bir şehir ve sadece Selimiye den ibaret değil. Müzeye giriş öğrenci iseniz ücretsiz ama öğrenci değilseniz sadece 5 tl gibi ufak bir rakam var inanın fazlası ile değiyor buna.

Müzenin girişinde bizi 2 tane tavus kuşu karşıladı ve gerçekten de harikalardı. Sadece bir konu canımı sıktı o da hayvanlar sıcaklığın da etkisiyle bunalmışlar ve gölge ağaç altlarında uyumak istiyorlardı ve gelenlere onları göstermek için sanırım orada görevli olan bir şahıs hayvanları sürekli rahatsız ederek hareketli tutuyordu yani açıkçası hayvana huzur vermedi sırf millet görsün diye bu kuşları.

Müzenin içindekileri detaylı olarak anlatacağım ayrı bir yazı hazırlayacağım çünkü çok fazla şey var ve o kadar çok fotoğraf çektik ki bunları derlemem için zamana ihtiyacım var. Ama dünyanın en güzel şehirlerinden biridir Edirne ve hala görmedi iseniz kesinlikle gitmelisiniz bu güzel şehre.

Yazılarım ile ilgili beni yorumlarla yönlendirirseniz çok mutlu olurum umarım beğenirsiniz ve sizi sıkmamıştır yazdıklarım. Anlatacak o kadar çok şey var ki Edirne ile ilgili ama bunları yazabilmek için çok ciddi bir çalışma yapmam gerekiyor fakat @dlive yayınlarımdan birinde sadece Edirne ile ilgili bir sohbet açmayı düşünüyorum bakalım nasıl olacak.

Sort:  

This post has received a 0.31 % upvote from @drotto thanks to: @burakdogusoy.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by burakdogusoy from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabından oy kazanmıştır. #tr tagi altında kaliteli içeriklerizi görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için Tryardım Desteklenen İçerikler 8 Haziran 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

post_banner_gf.gif

teşekkür ederim

Bu gezi yazısı süper olmuş harika resimler ve gezi ile ilgili çok güzel anlatımlar.
Katdeşinle ne güzel bir gezi anısı olmuş.😃
Tavuskuşları da harika
Emeğine sağlık.

Kuşlar gerçekten harikaydı fakat insanlar onları görsün istediklerinden sürekli hayvanı durtuyordu görevliler bu çok can sıkıcıydı

Evet bu hoş olmamış zavallı kuşlar 🙁

Edirne'yi hiç görmedim ama hep içimde var bir Trakya turu yapmak:)
keyifli vakitler geçirmişsiniz ne güzel:)

bir sonraki paylaşımınızda görmeden/tatmadan gitmeyin kıvamında bir şeyler bahsetmenizi isterim:)

Prensip olarak yeme içme kısmından hiçbir zaman bahsetmem ama çok fazla gezen biri olarak görülecek yerleri yazabilirim verdiğiniz fikir için teşekkür ederim ayrıca Trakya türü yaparsanız önceden konuşalım size görmeniz gereken çok güzel yerler onerebilirim

tabii teşekkür ederim:)

yemek fotoğrafları paylaşımı yapmaktan ziyade, bu şehirde şurada çay-kahve içilir, şu mekanı görmeden gitmeyin tarzından bahsetmiştim:)

anladım daha sonraki yazılarımda bunlara dikkat ederim şimdilik sırada kırklareli ve edirnedeki müze ve kültür evleri var onlardan sonra sanırım balıkesir izmir manisa diye devam eden bir seyir olacak :D

You received an upvote as your post was selected by the Community Support Coalition, courtesy of @tryardim

@arabsteem @sevenfingers @steemph.antipolo @tryardim


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

Coin Marketplace

STEEM 0.36
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70846.59
ETH 3567.69
USDT 1.00
SBD 4.79