Power Up Yapmak Mantıklı Mı?

in #tr6 years ago (edited)

fitness-863081_1920.jpg

Şu soruyu kendime ne kadar uzun süredir sorduğumu anlatsam, zaten blog biter...
Neyse anam, bayram bayram canınızı sıkmayıp istatistikler ile konuşmak lazım.

Kendi profilim üzerinden gideyim ne demek istediğimi anlayacaksınız zaten.

Şu anda Allahıma bin şükür, 107.94 SP sahibiyim. Bu SP ile verebildiğim oy ise ortada.

Screenshot_263.png

Şimdi yalan söylemenin, umut vermenin bir anlamı yok. #tr etiketinin bir yere gelebilmesi için çok çalışmamız lazım. Aynı bugünkü Türkiye'nin durumu gibi, çalışan bir kaç kişi var ve diğer kesim güçsüz olduğu için, kalkınmamız uzun sürüyor.
Ne güzel özetledim be.

Gerçi tr etiketi yükselse ne olacak diye sormuştum daha önce. Whale'lerin ilgisini çekeriz demiştik. Onda hemfikiriz.
Neyse bak ne diyeceğim.
Şu anda 70 SP falan powerup yapabilirim, birikmişlerim vs.

Screenshot_264.png

Ama gördüğünüz gibi hiç bir işe yaramıyor benim power up yapmam.
E ne yapacağım nasıl destek olacağım TR ye?
Şu anda hede, dlive, dngo falan gibi bir çok projeden oy almak için her gün yazılar yazıyorum. Kuşadası ekibinden ayrılma sebebim bir işe girmiş olmamdır, sonra daha fazla insanların yazılarını okuyamaz oldum. Ana sayfam da hep aynı. Var mı takip edecek yeni birileri? Türk?

Çünkü bu yaz, yaz okuluna gitmem gerekiyor ve özel olduğu için 3500 lira vermem lazım. Aileme yüklenmek istemeyen bir adamım ben. O yüzden, steemitten biraz gelir elde edeyim dedim, kenara atayım. Okulun bir kısmını ödeyeyim.

Ama SBD Sağolsun...

Bitcoin düştü ya. Aman. Steem de peşinden. SBD zaten pata pata düşüyor. Maşallah be, maşallah. Ne yapacağım ben nasıl ödeyeceğim?
Bir aylık bir işe girdim, rahat bir yer. En azından 1.000 lira atabileceğim kenara.
Eğer steem artarsa, 18 haziranda çekmeyi düşünüyordum. Ama bu kadar düşükken çekmek istemiyorum.
Dolayısıyla bekletmem lazım, biriktirmeye devam etmem lazım, anlatabildim mi?

Sonra düşündüm dedim ki, ben powerup yapsam acaba, #tr ye oy vermeye devam etsem @pars11 falan gibi en azından üç kuruş oy verebilsem. İnsanların burada kalmasını sağlasam falan. Yada tanıdıklara oy verip sörkıl cörk yaparım, dermişim. (bunu da ciddiye alan olurmuş)

Power Up Yapmak Mantıklı Mı?

Verebildiğim oy değeri artmıyor. Yani bir okyanusa bir damla su dökmek gibi değil bu. Yere dökülen suyu, pipetle içmeye çalışmak benim için powerup yapmak.
Peki ne yapacağım?
Steem artana kadar powerdown yapmaya ve kazandıklarımı biriktirmeye devam edeceğim. Bildiğiniz gibi her gün yazı yazıyorum zaten. Botlar da anamı ağlattı. Geçen gün oturduk anamla, beraber ağladık.
Dolayısıyla bot kullanımı çok azalttım.

Steem artarsa satarım, artmaz ise powerup yaparım.

Screenshot_267.png

Eğer olur da steem bu ay sonuna kadar 3-4 dolarlara gelirse satmam lazım. Okul için ödeme yapmam gerekecek. Eğer artmazsa biriken tüm steemlerimi power up yapmayı düşünüyorum. Bu kez geleceğe oynayacağım yani.
Bundan 1 sene sonra steemitten para kazanabilir miyim acaba sadece oy vererek diye düşünüyorum ama bunun için 10.000 falan steempower'ımın olması lazım.
Ben daha hala 200 SP lerden konuşuyorum.
Seneye işe girdiğim zaman steem'e yatırım yapacağım tabii. Velahin, fakat, ama, but, o zaman steem kaç olacak tahmin etmek çok zor.
Benim kişisel fantezilerime göre 3 dolar veya 4 dolar civarlarında olur diyorum.
Ama okuduğum bazı yazılar 100 dolar olacak diyorlar. 18 ay sonra falan.
Bebeğim?
Sen ne dediğinin farkında mısın?
Çıldırtma beni.

Şeyi de bekliyorum, powerup yapanlara biraz POWERUP daha destek olan bir proje olsa da biz de powerup yapsak. Mesela bir proje çıksa dese ki, X kadar powerup yapana ben de X/3 kadar powerup yapacağım falan.
Neden mi?
Ne demek neden?

Bir de şeyi düşünüyorum, şöyle 0.20 falan oy verebilsem, veya 0.10 artık her neyse, her gün bir kullanıcı seçip 5 tane yazısını falan oylamayı düşünüyorum. Yani yaklaşık 1.000 SP den bahsediyorum.
Bir de, projelere de kişisel destek olmak için her hafta farklı bir projeye oy verebilirim vs. Hani, hafta boyunca her gün random X kadar kişiye oy falan gibisinden. @arafs yapmıştı bir ara benzerini. Keza @anadolu da öyle.

Uzun Lafın Kısası

Mantıklı, gelecek için. Şu anda ihtiyacınız yoksa pata pata powerup yapabilirsiniz. Bunu isterseniz botlarla yapın isterseniz direkt olarak powerup yapın artık o işi bilemem.
Steemitten 500 lira kazanan falan azdır, nadirdir aramızda #tr etiketinde.
Eğer buradan gelecek olan 100-200 liraya ihtiyacınız varsa yapmayın powerup elbette. Önce bir işe girin, orada biraz para biriktirin. Gerçek hayattan bahsediyorum.

Steemite bel bağlamak doğru bir strateji değil, en az 5.000 SP olana kadar. O zaman bile sadece harçlık olarak düşünmek lazım.
Bugünkü koşullarda en azından.


Screenshot_266.png

Şimdi düz hesap, ev alıp kiraya versem mantığı, steem alıp kiraya versem oy gücümü yani smartsteem reis'e satsam ne olur peki? 5.000 Steem den hesapladım. Almayacağım zaten de, yine de hesapladım.
Haftada 15 SBD getiriyormuş.
15 x 1,5 x 4,5 dersek, (SBD x SBD Dolar Değeri x Dolar TL Değeri) elimize 100 lira geçiyor haftalık.
Yani aylık 400 lira geçiyor.
Dümdüz, oy satarsak yani.
Olabilir, tercihtir.

Ama 5.000 Steem şu anda 10.000 dolar yapıyor desek, 45.000 tl yapar. Mantıklı mı bu parayı yatırıp o kadar gelir elde etmek? Var mı o para? Yok.
45 Bin lira demek, bir evin (İstanbulda 270.000 lira diyelim) yaklaşık 1/6'sı.

Kira olarak size 270.000 liralık ev, 1.000 lira mı getiriyor? Kaç getiriyor? 2.000 mi?
500 lira kazandığımızı hesapladık ya.
Eve 6 kat yatırım yapıyorsak 6 kat kazanmamız lazım. Yani 3.000 lira kira getirisi olması lazım.

Ama evin olduğu zaman evin olmuş oluyor.
Steem aldığın zaman risklerden risk beğenmiş oluyorsun.
Mantıklı mı?

O zaman niye hesapladım?
Bilmem. Kafam çok allah bullak birileri yardımcı olsun yorumlarda.

Neyse bak şimdi. Ne yapmak lazım ona bakalım. Ben ocaktan beri buradayım. Eminim ki, ileride de steemitte devam ederim. Kazanmaya devam edersem yani.
Kazanamıyoruz ki! Üzüldüm. Powerdown bitince bırakır mıyım acaba...

  • Projeleri değerlendirin.
  • Diğer projelere destek olun.
  • Yeni çıkan projeleri kovalayın. Trending.
  • Etiket kullanımına dikkat edin.
  • Yabancıların projelerinden de oy alın.
  • Türk projelerine, ihtiyacınız olmadığınızı düşündüğünüz SP'yi delege olarak verin.
    GÜNDE ON TANE OY VEREMİYORSANIZ KÜRASYON KUYRUKLARINA KATILIN Kİ, OY GÜCÜNÜZ HAVAYA GİTMESİN.

Yatırım tavsiyesi değildir.

Benden bu kadar arkadaşlar. Bakalım, zaman ne gösterecek... Siz ne düşünüyorsunuz powerup hakkında?

Bayramınız mübarek olsun, herkese iyi bayramlar dilerim!

Sort:  

10.000 steem power up yapma kararı aldım. Sadece steem/btc kurunun düşmesini bekliyorum. Bence şu vakitler power up için çok uygun zamanlar. Tabi umarız bu seviyelerden yükselir fiyatlar. Power up yaptığımda ben de bonkör olacağım oy verme konusunda...

Evet şu anda baya düştü, eğer cüzdanımda para olsaydı ben de düşünebilirdim fakat yukarıda da yazdığım gibi yaz okulu için paraya ihtiyacım var...
Oy verirken kürasyon ödülü de kazanılıyor zaten, dolayısıyla evet bonkörlük de fayda sağlıyor aslında.

Eline saglik iyi bayramlar

This post has received a 0.78 % upvote from @drotto thanks to: @captainsailor.

Olmayan keyfim gene kaçtı. Neyse ki ramazan bitti, hoş geldin 11 ay.

Hocam bizim acilen SP lerimizin yanına bir sıfır daha koymamız lazım. Yoksa olacak gibi değil.

Düşünüyorum, öyleyse yokum.

Great post!
Thanks for tasting the eden!

You got a 22.02% upvote from @slimwhale courtesy of @captainsailor!

Did you know you can make a passive income by simply delegating steem power?
@slimwhale offers the best return on your investment, sharing 100% of the bidding pool rewards, daily, proportional to your investment.
Let's grow together, start earning now by clicking the following links: 10SP, | 50SP | 500SP, | any amount |
For more information, see here or join me on Discord

This post has received a 1.59% upvote from thanks to: @captainsailor.
For more information, click here!!!!

If you use our Robot before your post has 1 day and get an Upvote greater than 1%, you will automatically receive Upvotes between 1% and 10% as a bonus from our other robots.

Do you know, you can also earn passive income after every bidding round simply by delegating your Steem Power to @minnowhelper?
you can delegate by clicking following links: 10 SP, 100 SP, 500 SP, 1000 SP or Another amount

Help support @minnowhelper and the bot tracker by voting for @yabapmatt for Steem witness! To vote, click the button below or go to https://steemit.com/~witnesses and find @yabapmatt in the list and click the upvote icon. Thank you.

Voting for @yabapmatt

Hi Passing by And Upvoted you :) !
:
“Some people hate people who are overconfident, only because their overconfidence reminds them of their underconfidence.” ====> Mokokoma Mokhonoana

Power up konusu benim de çok kafamı kurcalıyor kaptan. Özellikle de yatırım yaparak ama öyle uçuk kaçık yatırımlar değil tabi. Sadece Steemit’in kendisiyle ilgili sorularım var cevap aradığım o kadar. Bir de para yok ortada :D Bunlar da olunca muhtemelen yatırım ile power up gelecek.

Para olmadan konuşmak kolay oluyor gerçekten. Acaba elimizdeki 3ü 5i yatırım riskine sokmak ister miyiz. Acaba SMT ler gelince ne olur. Şu jerry banfield miydi neydi, onun gibi traş mı olur... Öyle olursa steem ne olur... BTC böyle düşmeye devam ederse ne olur... Aman aman.

Zaten yapacağımız yatırım miktarının gözden çıkarabileceğimiz bir miktar olması lazım. Bir de hesabını kötü senaryolar üzerinden bir kaç farklı şekilde yapmak lazım ki hazırlıklı olunabilsin. Ama işte söylediğin gibi o kadar çok değişken var ki yine de sürpriz olabilir.

Aynen öyle... Umarım güzel şeyler olur da şurada harcadığımız zamandan pişman olmayız.

Sistemsel çok fazla sorun var bunlar çözülmeden 1 tl bile yatırmam ben steeme. Kazanıp kaybetmek önemli değil. Belli yerlerde ciddi adaletsizlikler ve zorbalıklar var.

Mesela ne gibi ?

Coin Marketplace

STEEM 0.36
TRX 0.12
JST 0.039
BTC 69965.85
ETH 3540.49
USDT 1.00
SBD 4.71