Google Fuchsia

in #tr6 years ago


Google'ın android ve Chrome OS yerine geçecek yeni işletim sistemi hakkında bir yazı yazmak isterim. Şu anda da var olan Chromebook'larda çalışmak üzere tasarlanmış Chrome OS işletim sistemi ile Android melezi olan bu Hibrit OS Şu anda halen beta aşamasında.Chrome OS internette gezinme odaklı ancak android uygulamalarını da destekleme yeteneğine sahip bir işletim sistemi. Google Fuchsia üst düzey Chromebook'lardaki Chrome OS'un yaptığı gibi destekleyen android uygulamalarını çalıştırabilecek. Ancak Bu İşletim sisteminde değişen birşey var telefonlarda ve tablertlerde de aynı işletim sisteminin çalışması. Bu sayede aynı uygulamayı destek beklemeden sorunsuzca çalıştırma,herhangi bir cihazdan herhangi bir uygulamada kaldığın yerden devam etme gibi özellikler kazanmış oluyoruz. Ancak Fuchsia'nın çıkmasına daha var nihai bir tanıtım ya da sunum görmek için bile çok uzun süre beklememiz gerekecek.

Fuchsia OS'un arayüzü iki farklı kullanıcı arayüzünden oluşuyor. İşletim sistemini, kullanılmakta olduğu donanıma göre iki ayrı kullanıcı arayüzüne bölmek, klasik bir Microsoft esintisi harekettir. Windows 10, bir masaüstü bilgisayar, telefon, tablet veya oyun konsolu ile kullanılmasına bağlı olarak zaten ölçeklendirilmiştir. Aslında, Windows 10’un yalnızca bir birleştiricisi, işletim sisteminin çoğunu denetleyen kök kodudur. Fakat Microsft mobil alanda başarışız olduğunu hepimiz biliyoruz. Bu bağlamda google'ın Fuchia'sı telefonda android olacakken bilgisayarda internet tarayıcı odaklı bir işletim sistemi olacak gözüküyor. Bence iş yapar. Ancak google play'deki oyunları oynatmaktan ileri gidemez. Windows'ta çalışan uygulamaların Fuchsia da çalışmasını beklemeyin. Zaten amacı da bu değil.

İster mobil, isterse masaüstü oryantasyonunda olsun, Fuchsia, Google’ın tüm Android ve Chrome OS ürünlerinde bulunan Materyal tasarımıyla yüklü. Gölgeler, tasarım estetiğine büyük önem vermekte ve işi yapmak için "Escher" olarak bilinen yeni bir Vulkan tabanlı grafik oluşturucu kullanmaktadır. Sonuç, geleneksel olarak düz tasarımlı işletim sistemlerinden daha fazla derinliğe sahip bir arayüz.

Fuchsia ayrıca, açtığınız her uygulamanın bu kartlardan birinin içinde göründüğü kart tabanlı bir ara yüze de odaklanıyor. Ayrıca, birden fazla uygulamayı tek bir karta da yerleştirebilirsiniz. Bu, kullanıcıyı uygulamalar yerine eldeki görevleri etrafında yönlendirir. Bu uygulamaların, Google tarafından geliştirilen ve Flutter olarak bilinen yeni bir platformlar arası mobil uygulama geliştirme çerçevesi nedeniyle farklı cihazlarda aynı görünmesi bekleniyor.

Bunun ötesinde, Google Fuchsia, Google Asistan etrafında daha fazla eylem ve analiz sağlamak için uygulamalarınıza ve bilgilerinize daha derin bir şekilde erişerek ve bu bilgilerle çalışarak döner. Google, bir GitHub geliştirici sayfasına göre bu uygulamaları ve bilgi parçalarını "varlıklar" olarak adlandırmıştır ve bunların hepsine Fuşya'da Google Asistan tarafından erişilebilir. Daha derinlere inandırıcı Google Asistan'ın Fuşya'da ne kadar derin olduğunu gösteren yeni bir demo bile gördük.

Sort:  

Nice!

Thanks bro.

ı love you my friend <3

Coin Marketplace

STEEM 0.24
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 62187.20
ETH 3051.46
USDT 1.00
SBD 3.79