Steemit - Her Şeyden Biraz

in #tr6 years ago (edited)

Bu sıralar fazla yazı yazamıyorum. Bunun başlıca nedeni yurt dışında geçen düzenli olmayan günlerim. İşlerimi de kısmen otomatiğe almış bulunuyorum. Steemit'ten çoğu arkadaş çeşitli nedenlerden dolayı uzak kaldı / kalıyor. Bazıları arada gelip bakıyoruz ama sen de yazmıyorsun diye sitem ediyorlar :) Evet, bu sıralar öyle oldu ama elimden geldiğince takipte kalmaya çalışıyorum.

Steemit Projeleri / Projelerim


Steemit'te proje anlamında şu anda bir şey yaptığımı söylemeyemem. Biraz yoğunluk biraz da piyasanın durumundan dolayı yapmak istediğim her şeyi erteledim. Durdurduğum @trliste / @tryardim gibi projeleri power downa aldım. Steemleri Türkçe yazıları destekleyen projelere göndermeye çalıştım / çalışıyorum. Bunların bir kısmı maalesef pasif moda geçtiler. Şu anda @sahinadm'in projesi olan @edebiyatı ve @benyamin'in Türkçe yazıları oylama projelerini destekliyorum. Başka aktif proje yok bildiğim kadarıyla. Aktif projeniz varsa yazabilirsiniz diye konu açmıştım ama çok az kişi başvurdu. Yazanlar da zaten hep fikir aşamasında olan projelerden bahsettiler. Bu yüzden ben de destekleri bu projelere yönelttim.

Bir de yoğunluğuma rağmen C² Türkçe yazılar projesinde voter / küratör görevimi sürdürmeye çalışıyorum. Bu yoğunlukta çok kolay olmuyor açıkçası. Kimse yazı seçme işini karşılıksız olarak yapma işine yanaşmadı. Küratör bulmakta çok sıkıntı yaşadık. Sağolsunlar @baycan ve @sahinadm yoğunluklarına rağmen bunca zaman çalışmalarını sürdürdüler. Umarım Türkçe içerik yazarları da onları destekleyen bu arkadaşlara destek olurlar. (Sizi destekleyenleri siz de destekliyor musunuz?)

Steemit üyelerine genel olarak kazandıran çok fazla proje yok şu anda. Bu tür proje arayışlarındaysanız Steempress, Musing ve diğer projelere göz atabilirsiniz.

Steemit'te Botla Oluşturulmuş Trend Kısmına Farklı Bir Çözüm


Bildiğimiz gibi Steemit'te uzun zamandır çok fazla bot kullanılıyor ve bundan dolayı trend konulara baktığımızda kimseye bir katkısı olmayan, alelacele oluşturulmuş veya çok kalitesiz içeriklerle karşılaşabiliyoruz. Geçtiğimiz günlerde yabancı bir arkadaş bu sorunla ilgili bana bir öneride bulundu ve önerisi hoşuma gitti. Botla trendlere çıkarılmış konularla vakit kaybedeceğine beğendiğin bir Steemit üyesinin feed sayfasını inceleyebilirsin dedi. Örneğin, Ned Scott acaba Steemit'i nasıl görüyor diye merak ediyorsak şöyle bir link kullanabiliriz.

https://steemit.com/@ned/feed

Steem Fiyatları


Konu Ned'den açılmışken devam edeyim dedim, kendisi hesabını hala power down modunda tutmaya devam ediyor ve bu da yatırımcıda ister istemez bir tedirginlik yaratıyor. Ayrıca, coin piyasasının genel düşüşünden Steem de nasibini aldı. Yazıyı yazdığım sırada steem fiyatları 70-71 cent civarlarında. Düşüşün ne zamana kadar süreceğini kimse tam olarak bilmiyor tabii. Boğa bekleye bekleye insanlar bi hal oldular.

Hardfork 20 Çok Yakında


Steemit'in sıradaki 20. Hardfork güncellemesine sayılı günler kaldı. Sonradan bir değişikliğe gidilmezse Velocity Hardfork 25 Eylül 2018 tarihinde EST saati ile 11:00 olarak zamanlanmış. Küratör ödülleri kazanma süresi değişecek, Resource Credits özelliği gelecek, hesap açma konusunda bir takım değişiklikler yapılacak, dept ratio % 9'un altında kalırsa SBD dağıtılacak ve başka değişiklikler geliyor. Bu konularda detaylı bilgiye Hardfork 20 ile ilgili yazımdan ulaşabilirsiniz.

Steemit Pasif Gelir İmkanları


Steemit yatırımcısına bazı pasif gelir imkanları sağlamaya devam ediyor. Tabii yatırımlarını Steem power'a dönüştürmek şartıyla. Bu seçeneklerden ilkinde hesabında en az 100 civarı SP bulunanlar bu steem powerların bazı projelere delegasyonunu yaparak günlük / haftalık steem veya sbd olarak gelir elde edebiliyorlar. Diğer bir seçenek ise steem power delegasyonu yapmadan sadece oy satarak gelir elde etme seçeneği. Bu anlamda en çok kullanılan projelerden bazıları; @smartsteem @minnowbooster @boomerang ve @tipu

Steem Dışı Altcoinlerde Pasif Gelir İmkanları


Steem dışında bazı diğer coinlerde de staking yaparak yani elinizde tutarak pasif gelir elde etme şansınız var. Mining olayından farklı olarak, stakingde hiçbir şey yapmıyorsunuz sadece coinleri cüzdanlarında veya bazı borsalarda tutarak ek coin elde ediyorsunuz. Aslında steem power'a da faiz geliyor ama çok yüksek bir rakam olmadığı sürece hatırı sayılır bir getirisi olduğu iddia edilemez.

Staking yaparak pasif gelir elde edilebilecek coinlere Neo'yu örnek gösterebilirsiz mesela. Neo sahipleri coinlerini Binance gibi borsalarda tutarak Gas alabiliyorlar. Onun dışında geçmiş zamanda denediklerim arasında Ark vardı. Cüzdanda tutanlara ekstra Ark kazandırıyor. Kucoin shares var, son zamanlarda çok konuşulan, borsaya üye olup en az 6 KCS tutarak bonus coin kazanabiliyorsunuz. Tabii bunların hepsi adı üstünde pasif gelir çok bir getirisi olmaz. Ama aldığınız coin ileride değerlenirse işe yarayabilir. Ve elbette bu anlattıklarım hiçbiri yatırım tavsiyesi değildir.

Copy Trading / Mirror Trading Olayı (Sinyal kopyalama ve işlem kopyalama)


Ve son bir konu dışı başlığa değinmeden geçemiyorum. Son dönemlerde çok fazla reklamı yapılan bazı siteler var. Tabii bunun başlıca nedeni referral linklerle üye yapıp kazanmak olmakta. Aksi halde kazanan zaten çok reklam yapmaya ihtiyaç duymaz.

Copy trading çok yeni bir olay değil, yıllardır mevcut, bu yöntemde başka traderların yaptıkları işlemlerin aynısı kopyalanıyor. Örneğin bir trader'ı takibe alıyorsunuz, o altın aldıysa siz de alıyorsunuz ya da o dolar sattıysa siz de satıyorsunuz. İlk başta her şey çok basitmiş gibi geliyor. Yani paramı yatırırım, sonra arkama yaslanırım ve pasif gelir elde ederim diye düşünenler olabilir. Ama her şey pratikte çok farklı. Bir kere kimse sonsuza kadar kazanamaz, bunu kabul etmek lazım, kazanırsa zaten alt üyeye falan ihtiyacı olmaz.

1-2 kazandırıp sonra büyük kaybettiren trader çoğunlukta. Bu yüzden bu kategoriyi "yüksek riskli" olarak değerlendirmekte fayda var. Kaldıraçlı işlem piyasası zaten herkesin bilinçsiz bir şekilde girip işlem yapabileceği bir piyasa değil, bu yüzden az bir sermayeniz varsa hiç bulaşmayın derim. Ama zaten kenarda param var, kaybetsem de beni etkilemez derseniz para değil belki ama tecrübe kazanmak açısından faydası olabilir. Ama copy trading kesinlikle bir pasif gelir yöntemi değil bunu unutmamak gerekir.

Pasif gelir konularında anlatacaklarım daha fazla aslında. Ama burada durdurayım çok fazla konu dışına çıkmadan. Belki sonraki yazılarımda fırsat buldukça bahsedebilirim.

Steem fiyat düşüşlerinden maddi / manevi olumsuz etkilendiğimi söyleyemem. Zaten geldiğimde coin 10 cent civarındaydı. Daha da güzel günlerinin olacağını umuyorum.

Şimdilik yazacaklarım bu kadar. Çok fazla uzak kalmayın. Arada uğradığınızda yorumlarınızı / mesajlarınızı bekliyorum :)

Hoşça kalın.
@damla

Sort:  

Ben de geldiğimde 4 USd civarındaydı ve 1.3 USD iken yaırım yapma kararı aldım. Steem fiyatları ister istemez keyileri kaçırıyor:)

Fiyatlar ve gelirler bu aralar can sıkıcı olsa da yükseliş döneminde Steem de kendine gelecektir.

Güzel ve faydalı bilgilendirme için teşekkür ederim :)

Yine güzel konular ve açıklamalar... Emeklerine sağlık. Desteklerin için de ayrıca teşekkür ederim. Daha iyi işler yapacağımıza inanıyorum.

Sevgiler.

faydalı bir yazı olmuş, teşekkür ederim. Bilmediğim birçok şeyi öğrendim.

Bilgilendirmeler için teşekkürler, kayıplar konusunda maddiyatta kalsın sadece telafisi olur muhakkak, Allah başka dert vermesin yeterki...

Ben de az da olsa bi miktar yatırım yaptım... Ama galiba ya geç kaldık ya da acele ettik ;)

teşekkürler. her zamanki gibi harika bir yazı olmuş.


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

Coin Marketplace

STEEM 0.35
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70597.89
ETH 3559.60
USDT 1.00
SBD 4.77