Steemit Röportajları #2: Etasarim

in #tr5 years ago (edited)

Merhaba arkadaşlar,

Steemit röportajları serisinde bu akşamki konuğum @etasarim. Kendisi aramıza geçtiğimiz Eylül ayında katılan yetenekli bir arkadaşımız. 10 parmağında 10 marifet dersek de çok abartmış olmayız bence. Tasarım, yazılım konularına ilgili, araştırmayı seven, aktifliği ve yardımseverliği ile kısa sürede çoğu arkadaşımızın sevgisini kazanan birisi. Kendisi aynı zamanda projelerimizde kullandığımız meşhur simitli çaylı bannerımızın da tasarımcısı.

Ben kendi adıma merak ettiğim soruları @etasarim 'a sordum. Geçen yazıma yazılan yorumlardan anladığım kadarıyla sizlerin de merak ettiğiniz ve sormak istediğiniz sorular varmış. Öyleyse yorum kısmından sorularınızı kendisine yöneltebilirsiniz :)

Etasarım İle Röportajım



Kaynak: @etasarim

Merhaba @etasarim. Röportaj teklifimi kabul ettiğin için teşekkür ederim. Geleneksel sorumu sorayım. Steemit'le nasıl tanıştın?

Merhabalar @damla. Rica ederim, sizden gelen bir teklifi kesinlikle reddemezdim :) Github ile ilgili bir konuyu araştırırken rastladığım bir site : Steemit. İçerik bana oldukça orijinal gelmişti. Altında oylama, post değeri gibi şeyleri görünce de bireysel bir site olmadığını anladım. Sonrasında ne araştırdığımı unutarak kendimi Steemit’i araştırırken buldum. Özellikle sizin postlarınız, @anadolu ve yan hesabı @sorucevap hesaplarının Steemit hakkındaki yazılarını üye olmadan 15 gün boyunca okudum, sistemi anlamak adına. Baya uzatmışım biliyorum ama ayrıntılarda boğulan biriyim.

Bize Steemit'teki blogundan bahseder misin? Neler yapıyorsun, ne tür yazılar yazıyorsun?


Kaynak: @etasarim

Blogum diyemem. Sistemi tek başıma bulmuş olsam da ekip arkadaşlarıma anlatmamla onları da olaya dahil ettim. 5 kişilik ekiple @etasarim hesabını açtık. Grup hesabı olunca her telden çalan bir hesapmış gibi gözüküyor ister istemez. Gezi yazılarından, yemek tariflerine, hikayelerden hede sözlük paylaşımlarına, Photoshop ve Illustrator derslerinden 3D modellemeye kadar farklı alanlarda paylaşımlarda bulunuyoruz.. Şimdilerde daha çok tasarım ve yazılım üzerine tek düze steempress paylaşımları ile devam ediyoruz diyebilirim. Kendi bloğumuz dışında Steemit’de @hosgeldin bünyesinde -yanlış ifade ediyorsam lütfen düzeltin- küratörlük yapıyorum.

Steemit sana ne katıyor? Burada olmaktan memnun musun?

Steemit bana ne katıyor, bu soru gerçekten benim için zor bir soru. Yani Steemit gibi para odaklı bir platformda bu odak adına çok bir şey yapabildiğimi söyleyemem. Ancak çok kaliteli insanlarla tanıştım. Bence en büyük belki de tek getirisi budur benim için. Bu noktada memnunum diyebilirim.

Türk olsun yabancı olsun ışık gibi parlayan insanları görebiliyorum. Hayranlıkla izlediğim, gerçekten bir şeyler bilen ve hayata geçiren insanlar görüyorum. Bunlar beni motive ediyor. Kendime hedefler belirleyip ne durumdayım kontrol edebilme şansını buluyorum.

Steemit'te kendine fikren yakın bulduğun üye / üyeler var mı?


Fotoğraf: @etasarim

Grubun 3 üyesinin mühendis olmasından dolayı sanırım teknik kişiler çok daha ilgimizi çekiyor. Bu sebeple en yakın hissettiğim sanırım sizsiniz.

Sonrasında çok ortak noktamız olmasa da sevdiğim keyifle vakit geçirdiğim ekip arkadaşlarımı sayabilirim : @Sahinadm, @sudefteri, @avina, @tahirozgen, @baycan, @maonx, @neokuduk hocam ve @revan746 kardeşim.

Bunların dışında son zamanlarda @hakancelik hocamın çalışmaları dikkatimi çekiyor. @murattatar ve @kabasakal hocam da ilgiyle takip ettiğim insanlar arasındadır.

Kullandığın Steem tabanlı uygulamalar var mı?

Bu noktada oldukça çok deneme yaptım. Ancak işe yarar olanlardan bahsetmek istiyorum. Bunlardan,

  • Steemauto benim favori uygulamam diyebilirim. Son zamanlarda steemin durumunda dolayı eskisi kadar ilgilenmesem de faydalı olduğunu düşündüğüm uygulamalardan.
  • Uzun bir dönem hede paylaşımlarımızla hesabı yürüttüğümüzü düşünürsek hede de idare eder bir platformdu.
  • Steemplus uygulaması da tavsiye edebileceğim bir uygulama.. Steemit hakkında verdiği ayrıntılı bilgiler, onu bu noktada rakipsiz yapıyor. Düzenli oy desteği olması da tercih edilmesi için ayrı bir sebep sunuyor diyebilirim.
  • Busy platformu da çok takdir ettiğim platformlar arasında. Steemit’in daha gelişmiş hali olduğunu düşünüyorum. Arayüzü mükemmel tabi bunu Steemitle karşılaştırarak söylüyorum. Sunduğu bazı özellikler ise steemworld.org gibi siteleri kullanmaya gerek bırakmıyor.
  • Ünlü #actifit tanıtıcısı olarak bu uygulamadan bahsetmezsem olmaz diye düşünüyorum. Kendim için gelir elde edemesem de – telefonumdan kaynaklı sorundan dolayı- hesabını geliştirmeyi düşünen herkese tavsiye ederim. Ortalama 0,20 $ lık attığı oylama sizlere hem gelir hem reputation olarak katkıda bulunacaktır.
  • Son olarak ilgimi çeken Coogger uygulaması. Şu an çok genel şeyler bildiğim için sadece adı geçsin istedim.
Steemit'te anonimlik konusunda ne düşünüyorsun?


Fotoğraf: @etasarim

Bazı noktalarda sinir olsam da gerekli olduğunu düşünüyorum. Steemit gerçek dünyanın çok daha acımasız hali gibi geliyor. Platformda kullanılan isimlerin bile bu noktada değişmesi gerektiğini düşünüyorum. Yunus, Balina gibi kavramlar yerine köpek balığı, pirana gibi isimler kullanılabilir.

Zorbalık kavramının çok daha gelişmiş halinin yapılabilmesine imkan sağlayan bir yapısı olduğunu düşünüyorum. Para ile her şeyin mümkün olduğu bir dünya varsa o dünyanın adıdır, Steemit. Neyse…

Steemit’i bir kazanç kapısı olarak görenler için de anonimlik kesinlikle şart. İlerleyen zamanlar için vergi veya olası yükümlülükler için.

@hosgeldin ekibinde küratör olarak yer aldığını biliyoruz. Çalışmalar nasıl gidiyor?

Steem'in durumdan dolayı çok fazla kaliteli yazı olmadığı için zorlanmadığımı söyleyebilirim. Çalışmalar içeriklerin aksine çok daha canlı. Ekip liderimiz de değişimi seven biri olduğundan sürekli yeni haberler kaçınılmaz oluyor. Steemit böyle bir platform. Sürekli proje üretmeyi gerektiriyor.

En çok hangi konudaki yazıları okumayı seviyorsun? Çok beğendiğin yazı oldu mu? Olduysa örnek verir misin?

Bu zor bir soru. Sevdiğim merak ettiğim insanların yazılarını okuduğum gibi ilgi alanıma giren yazıları da okuyorum. Öyle olunca gün içerisinde çok fazla yazı okuyorum diyebilirim. Yazmayı seven biri değilim ama yazılarda insanları bulabileceğimi biliyorum bu sebeple okumadan geçemiyorum.

Blockchain konularına ilgi duyuyor musun? Steem dışında diğer coinlerle ilgili misin?

Blockchain, teknoloji olarak ilgimi çekse de coinsel olarak pek çekmiyor. Buraya gelene kadar Steem in adını dahi duymayan biriyim diyebilirim. Halbuki ekipte borsa uzmanı bir arkadaşımız var.

Steemit'e yeni gelen üyelere ne önerirsin?


Fotoğraf: @etasarim

Kalitelerinden ödün vermesinler. Tamam belki para kazanamazlar ama en azından birçok insanın saygısını kazanırlar. Bu saygı ilerleyen zamanlarda maddi olarak da dönecektir. Sabır önemli burada. Ama hayalperest olmaya gerek yok. Yani fakir olarak geldiğin bu ortamdan zengin olarak çıkamazsın. Unut bunu. Sistem içerik kadar parayla da beslenen bir sistem. Rakamların hakim olduğu bir düzen diyebilirim. Çok uyanık ve çok aktif olmayı gerektiriyor. Yanlış anlaşılmasın uyanıklık derken sahtekarlığı kesinlikle kastetmiyorum. Burası basit blogger mantığı ile dönen bir ortam değil. Özgün ve kaliteli içerikler gerekiyor. Samimi içerikler. Rewrite, çeviri (ç)alıntı içerikler anında anlaşılıyor. Benim anlamam bile sn ler sürmez. Bunu aklınızda bulundurursanız içeriğe daha iyi odaklanacağınız düşüncesindeyim.

Ropörtaj sorularımı nasıl buldun :)

Yazmayı sevmediğim ve yazamadığım için zor sorulardı. Daha teknik sorular bekliyordum :)

Son olarak bu yazıyı okuyanlara söylemek istediğin bir şey var mı?

Sizinle olmak güzel.


Steemit Röportajları serisi postlarının steem gelirleri röportaj yapılan üyeye ve @trproje'ye gönderilecektir.

Sort:  

Sizinle olmak güzel.

seninle burada olmak da çok güzel, eğlenceli ve sürprizlerle dolu birisin, şaşırtmayı seviyorsun;)
artık kendi kanatlarınla uçma vakti gelmedi mi, bence geldi de geçiyor:)

güzel bir röportajdı, teşekkür ederiz @damla & @etasarim 💐
serinin devamını merakla bekliyorum:)

Teşekkür ederim @sudefteri hocam burada da gönderme yaptınız ya pes :) Serinin içinde olmadığım sürece ben de merakla bekliyorum :D

yerine ulaştıysa sorun yok:)

This post has received a 7.77 % upvote from @boomerang.

Teşekkürler @sudefteri
Beğendiğine sevindim.
Sıradaki röportaj için isim önerileriniz varsa beklerim @sudefteri @etasarim :)

@neokuduk hocamı merak ediyorum.

Evet bence de. Merak edilmeyecek biri de değil açıkçası :))

herkes merak ettiği isimleri söylüyor tıpkı benim yaptığım gibi:p

Birnefese okudum, bu reportaj mövzusu steemite bir canlanma getirdi. Emeyi keçen her kese teşekkürler. Ne yaxsi ki varsınız.

Teşekkürler @revan746
Azeri kardeşlerimizi de alacağız seriye yakında, kabul ederseniz :)

Elbette ederiz, ben sabırsızlıkla bekliyorum.

Posted using Partiko Android

Gittikçe gelişiyor. Yine çok güzel hazırlanmış bir röportaj. @etasarim renkli bir kişilik. İyi ki bizimle.

Ellerine sağlık @damla. :)

Gelişen nedir @sahinadm hocam, teşekkür ederim :)

Gelişen sensin hocam. Güzelleşen, yakışıklı olan gittikçe. :)

vaaay tamamdır hocam :) büyüksün

Hangi yorumun yarısı @sudefteri hocam ?

@sahinadm saçmalamıştı işte. Hemen müdahale ettim. :)

teşekkürler

Sorular da verilen cevaplar da Harika tamamlamış röportajı.
@etasarim @damla emeğinize sağlık çok samimi ve içten bir röportaj olmuş. 🥰😍

Posted using Partiko iOS

Teşekkür ederim hocam :)

Teşekkürler @baycan
Sıradaki röportaj için isim önerin var mı :)

Evet:) @tahirozgen hocam olabilir 😃

Güzel ve samimi bir röportaj olmuş, okurken bir sehpanın etrafında oturan iki kişi ve ortada çay ikramlar ve kayıt cihazı hayal ediyorum nedense :)

Teşekkürler @avina :)
Güzel hayaller, ben de öyle hayal ediyorum aslında :))

Buradan duyuralım röportaj verecek kimseye o halde, çay ve ikramlar hazır olsun :)

:))
Duyuralım
Sıradaki röportaj için isim önerisi alabilir miyim senden?

Bende @etasarim ve @sudefteri gibi merak ediyorum @neokuduk'u, kendisini kendisinden dinlemek isterim :)

10 parmağında 10 marifet dersek de çok abartmış olmayız bence.

Gerçekten de öyle 🙆‍♀️ Teşekkürler @damla bu güzel seri için ve @etasarim içten cevapların için 💐

Bir sonraki yazı için beni öneren arkadaşlar olmuş 🙄 hemen bir sonraki olmasa da ben de katılacağım bu seriye inşallah 🍃

Teşekkürler. Herkes seni çok merak ediyor @neokuduk :)
Acil şifalar diliyorum. Kısa sürede iyileşirsin inşallah 🌼

Bu güzel röportaj için ikinize de teşekkürler @damla ve @etasarim. Keyifle okudum.

Teşekkürler güzel yorumun için @maonx. Beğenmene sevindim. Sıradaki röportaj için isim önerin var mı :)

Bence de @neokuduk olabilir. Yazılarını beğeniyle okuduğum kişilerden birisi kendisi.

Teşekkürler @maonx hocam :)

Ellerinize sağlık @damla ve @etasarim

Yalnız @etasarim çok açık vermişsin :)) mesela vergi konusu. Merak etme, bi vergi sözkonusu olacaksa; ne kadar anonim de olsan gelir bulurlar seni :) ha tabii balina olursan ödemediğin vergiler af edilebilir. Sen de balina olma azmi var zaten, o sebeple rahat ol :)

@tahirozgen hocam o noktada insanımıza güvenim sonsuz, her zaman açık kapı olacaktır :) benden de balina olursa artık steemit balina diyarı olur :)

You got a 9.53% upvote from @minnowvotes courtesy of @etasarim!

Teşekkürler @tahirozgen
Evet @etasarim benim de favori balina adaylarımdan biri, @tahirozgen 'le birlikte :)


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Çok güzel bir röportaj olmuş, ellerinize sağlık @damla, @etasarim

Teşekkür ederiz hocam :)

Teşekkürler @kabasakal
Umarım seninle de bir röportaj yapabiliriz :)

Umarım :)

You got a 96.86% upvote from @luckyvotes courtesy of @kabasakal!

This post has received a $65.46 % upvote from @siditech thanks to: @kabasakal.
Here's a banana! banana-small.png

You got a 22.60% upvote from @minnowvotes courtesy of @kabasakal!

Thank you so much for using our service! You were protected from massive loss up to 20%

You just received 42.26% upvote from @onlyprofitbot courtesy of @kabasakal!

Want to earn more with us? Our APR can reach as high as
15% or more!

More portion of profit will be given to delegators, as the SP pool grows!

Comment below or any post with "@opb !delegate [DelegationAmount]" to find out about current APR, estimated daily earnings in SBD/STEEM

You can now also make bids by commenting "@opb !vote post [BidAmount] [SBD|STEEM]" on any post without the hassle of pasting url to memo!

* Please note you do not have to key in [] for the command to work, APR can be affected by STEEM prices

Coin Marketplace

STEEM 0.35
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70733.96
ETH 3563.16
USDT 1.00
SBD 4.76