Steemit'te Kimlik / İçerik Doğrulaması Nasıl Yapılır?

in #tr5 years ago (edited)

Merhabalar herkese,

Steemit'te kimlik / içerik doğrulama işlemlerinin nasıl yapıldığının yeni gelen arkadaşlar tarafından sıkça sorulduğunu fark ettiğimden bu yazıyı yazmaya karar verdim. Bildiğimiz gibi burada üyeler isterlerse anonim kalabilirler, kişisel bilgilerini herkese açıklamak zorunda değiller. Ancak bazen üyeler internette başka kaynaklarda yer verdikleri yazıları, resimleri, fotoğrafları, kısaca içerikleri buradaki bloglarında kullanmak isteyebilirler. Özellikle Google ve diğer arama motorları tarafından indexlenen kaynaklarda yer alan içerikler Steemit bloglarında kullanıldığında buradaki botlar veya üyeler tarafından tespit edilebilir. Bu durumda üyenin kendi içeriklerini kullandığını kanıtlaması gerekebilir.

Konuyu daha basit bir dille anlatmam gerekirse, Steemit'e yeni gelen bir blog yazarı olduğunuzu varsayalım; http://cekilin-ben-doktorum.blogspot.com adlı blogunuzda daha önce bazı yazılar yazdınız. Steemit üyesi oldunuz ve blogspot blogunuzdaki yazılarınızı burada yayınlamaya karar verdiniz. Tabii bu sizin en doğal hakkınız. Sonuçta yazıların yazarı sizsiniz. Ancak yazıyı burada yayınadığınızda kopya yazıları otomatik olarak tespit eden @cheetah adlı bot yazınızın altına yorum atacak ve yazıyı internette bulduğunu belirtecek. Cheetah yorum atmasa bile çeşitli kürasyon projeleri tarafından kontrol edilen yazınızın bir kopyasının başka kaynakta bulunduğu fark edilecek ve bunun üzerine şüpheli konuma düşeceksiniz. Belki @steemcleaners hesabı yazınıza uyarı mahiyetinde bir yorum atacak.

Bu tür sorunlarla karşılaşmamak için blogspot.com'daki bu blogun sahibi olduğunuzu baştan doğrulamanız iyi fikir olabilir. Tabii bu durum sadece blog yazıları için geçerli değil. Twitter'da, Facebook'ta, Instagram'da kendi profilinizde yaptığınız paylaşımların burada yer almasını isteyebilirsiniz. Ya da internette herhangi bir sitede daha önce bir yazı veya resim paylaşmış olabilirsiniz. Bu içerikleri Steemit'e taşımaya karar verdiyseniz yazıların veya resimlerin size ait olduğunu kanıtlayabilmeniz gerekir. Yani içeriklerin kopyasının yer aldığı blog veya sosyal medya hesaplarına erişimiz olmalı. Peki, nasıl yapılacak bu doğrulama / onay işleri?

Steemcleaners Üzerinden Kimlik / İçerik Doğrulaması Yapma


Başlarken


Öncelikle Steemit üzerinden oluşturduğunuz postta diğer blogunuzun bilgilerine yer vermelisiniz. İçeriğin bulunduğu blog adresinizi veya sosyal medya profil adreslerinizi ekleyebilirsiniz. Daha sonra karşı tarafa da Steemit profil linkinizi yerleştirin. https://steemit.com/@deneme şeklinde. Doğrulama işlemlerini başlatmanız için çapraz link yerleşimi yapmanız yeterlidir. Gerekirse ek bilgiler talep edilecektir.

Başvuru Yapma

Şimdi Steemcleaners.org sitesinde bulunan formu doldurabilirsiniz. Bunun için Content/Identity Verification sayfasına gidip sizden istenen bilgileri girmeniz gerekir.

Username - Buraya steemit kullanıcı adınız yazılacak. Örneğin; deneme
Steemit post - Bir önceki aşamada oluşturduğunuz Steemit postunun linkini yazabilirsiniz. (Postta diğer kaynağa link vermiş olmanız gerekir)
Media link - Buraya diğer kaynağın (blogunuzun veya sosyal medya hesabınızın) linkini yazacaksınız.
Additional information - Başka bloglarınız / sosyal medya hesaplarınız varsa adreslerini belirtebilirsiniz.

Onay Bekleme


Formu doldurduktan sonra yetkililer Steemit blogunuzdan veya verdiğiniz bloglar / sosyal medya profileri üzerinden size ulaşarak doğrulama işlemini tamamlayacaklar.

Diğer Bilgiler

Doğrulama işlemini yaptıktan sonra içeriğin gerçek sahibi olduğunuzu kanıtlamış olursunuz. Yani artık başkasının içeriğini aldığınız suçlamasıyla steemcleaners tarafından herhangi bir ceza almanız söz konusu olmaz. Ancak doğrulama işlemi yapıldıktan sonra @cheetah botunun yorumları yine postlarınıza gelmeye devam edebilir. Bunun olmaması için yeni yazılarınızı önce Steemit'te yayınlayabilirsiniz. Veya yazılarınız arama motorlarında index almadan önce Steemit'te yayınlama yoluna gidebilirsiniz.

Tabii burada yazılanlar kendi içeriklerini Steemit'te yayınlayanları ilgilendiriyor. Başkalarının içeriklerine postlarınızda yer vermek isteyebilirsiniz. Bu durumda kaynak belirtmeniz gerekir. Burada doğru bilinen yanlış konusunda bir hatırlatma yapmak istiyorum. Steemit'te sürekli başkalarının içeriklerini yayınlama yoluna giderseniz kaynak belirtseniz bile kopyala yapıştır yaptığınız için ceza alabilirsiniz. Yazılarınızda çok kısa alıntılamalar yapmanıza kimse karşı çıkmaz. Örneğin birkaç cümle veya en fazla bir paragrafı kaynak belirterek alıntılayabilirsiniz. Ama daha fazlasını buraya taşımanız pek önerilmez.

Kimlik / içerik doğrulama konusu ile ilgili yazmak istediklerim bu kadardı. Faydalı olacağını umuyorum.

Yararlanılan Kaynaklar


Introducing Identity/Content Verification Reporting & Lookup

İlginizi Çekebilecek Benzer Konular


@damla

Sort:  

Süreci yaşayan biri olarak kesinlikle bilinmesi gereken bir bilgi. Özellikle cheetah musallat olunca bu bilgi vazgeçilmez oluyor. Kendi sitemde aynı durumu yaşamıştım, sayenizde artık ben de onaylananlardanım. Teşekkür ederim, elinize sağlık. Sizi tekrardan tarzınızla beraber geldiğinizi görmek çok güzel.

Evet, hatırlıyorum. Zamanında onay yaptırdığın çok iyi oldu bence de. Teşekkür ederim, ben de yeni çizim serini ilgiyle takip ediyorum.

You got a 6.87% upvote from @minnowvotes courtesy of @cocukgelisimi!

Özellikle yeni başlayan Steemit kullanıcılarının karşılaşabileceği önemli bir konuya açıklık getirmişsiniz. Ben de bilmiyordum bu doğrulama işini. Gerçi şuan bloğum falan olmadığı için ihtiyaç duymadım ama bellimi olur, ilerde belki benim de bir bloğum olur.:)

Ellerinize emeğinize sağlık.

Bana da ileride blogun olacak gibi geliyor. Yani yazma konusunda başarılı olduğunu defalarca kanıtladın. Neden olmasın :)

Steemit hakkındaki ansiklopedik bilgi ve birikimlerini bizlere aktardığın için teşekkürler, halen bir çok eksiğim var ve bu kılavuz niteliğindeki yazının bana ve çoğu kişiye faydalı olacağına inanıyorum...

Ben teşekkür ederim, faydalı olabildiyse ne mutlu bana :)

Çok güzel ya. Ben de başvuru yaptım. :) Teşekkür ederim. Emeklerine sağlık, @damla.

Hayırlı olsun. Bakalım ne kadar sürede sonuçlanacak :)

Bu gün onaylandı. @damla. :)

Yenə də həmişəki kimi maarifləndirici bir yazı paylaşmısan, hocam, əllərinə sağlıq.

Güzel yorumun için teşekkürler @revan746 :) Beğenmene sevindim. Bakü'ye selamlar sevgiler :))

Baküye bahar gelib :) güzel hava var.

Steemitin bilgi kaynağısın ellerine yüreğine sağlık canım 🤗 Herkese faydalı olmayı seviyorsun 🥰

Teşekkür ederim canım. Sen de öylesin :)

Ellerine sağlık. Biraz geç bir yorum bırakıyorum ama olsun :)

Ben zamanında steemite geldiğimde kendi blog yazılarımı koyduğumda üç dört defa çita efendi uğramıştı. O zaman uyarılmıştım dikkatli ol diye ama kimse steemcleaners a git doğrulama yap dememişti. Sanırım ben buralara geldiğim zamanlarda sen biraz uzaklaşmıştın. Ben her seferinde çitaya bu benim blogum diye cevap yazıyordum sadece :) Neyse ki kara listeye alınmamıştım. Hala daha onaylatmadım ama artık önce buraya yazdığımdan sorun olmuyor.

Teşekkür ederim. Evet benim olmadığım döneme denk gelmiş. O dönemi sorunsuz atlattığın iyi olmuş :)

Emeğinize sağlık. @damla

Posted using Partiko Android

Teşekkür ederim :)

Bi ara Cheetah baya bi musallat olmuştu bana da, doğrulama aşamasında blogumda "Hakkımda" bölümünde yazıların steemde paylaştığımı yazmam istendi, bunu yapmama rağmen bir müddet daha devam etti, sonrasında tamamen kesildi. Ellerinize sağlık, her zamanki gibi çok bilgi ve emek dolu bir paylaşım olmuş. Bot kullanımını bir türlü oturtamadım, bu konuda önereceğiniz bir yazı var mıdır? Ya da bu konuda bir paylaşım hazırlayabilir misiniz?

Evet güncel yazıları paylaştıkça cheetah sanırım yorum atmaktan vazgeçti.
Bot konusunda çok yazanlar oldu ama güncelliğini kaybetmişlerdir diğer düşünüyorum. Sürekli takip isteyen bir konu. Bu sıralar ben de pek kullanmıyorum açıkçası.

Ellerine sağlık, güzel ve derli toplu bir çalışma olmuş. Bazen, ben de bu duruma düşersem ne yapabilirim diye sorup duruyordum kendime :)

Teşekkürler beğenmene sevindim :) Senin içerikler hep orijinal (ve olağanüstü) , belki bloglarında paylaştıklarını yayınlamak istersen gerekli olabilir.

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 64332.82
ETH 3146.25
USDT 1.00
SBD 4.17