Bugün Günlerden: Takvim Yaprağı 10

in #tr6 years ago (edited)

Merhaba dostlar,

Bugün yine bir takvim yaprağı paylaşımına daha hoşgeldiniz... İnşallah beğenirsiniz. Bugün doğmuş kişilerin doğum gününü kutlarim. Ve bugün doğacak olanları da Allâh, anne, babasına bağışlar ve sağ salim kucaklarına almayı nasip eder. İnşallah...

takvim10.png

im.png

Geçmişte Bugün Olan Önemli Olaylar:

im.png

Hemşirelik Haftası 12-18MayısFransa'nın Tunus'u İşgali 1881Galatasaray Lisesi'nin Kuruluşu 1868

im.png

Kıssadan Hisse: Kırılan Kanat!

im.png

Bir gün yaralı bir kuş Hz. Süleyman’a gelmiş ve kanadını bir dervişin kırdığını söylemiştir.

Hz.Süleyman dervişi hemen huzuruna çağırmış ve ona sormuş;
“Bu kuş senden şikâyetçi, neden kanadını kırdın?” diye.

Derviş kendini hemen şöyle savunur:
“Sultanım, ben bu kuşu avlamak istemiştim. Önce kaçmadı, yanına kadar vardım, yine kaçmadı. Ben de bana teslim olacağını düşündüm ve üzerine atladım. Tam yakalayacağım esnada kaçmaya çalıştı, o sırada kanadı kırıldı” dedi.

Bunun üzerine Hz. Süleyman kuşa dönerek şöyle dedi:
“Bak, bu adam da haklı. Sen niye kaçmadın! O sana sinsice yaklaşmamış. Sen hakkını savunabilirdin. Şimdi "Kanadım, kolum kırıldı" diye şikâyet ediyorsun” dedi.

Kuş’un kendini savunmak için Hz. Süleyman’a şöyle söyler ve bunun karşısında Hz. Süleyman da şaşırır:
“Efendim, ben onu derviş kıyafetinde gördüğüm için kaçmamışdım. Avcı olduğunu bilseydim hemen kaçardım. Derviş olmuş birinden bana zarar gelmiyeceğini bilirim ve dervişler Allah’tan korkarlar diye düşündüm ve kaçmadım.” dedi.

Hz. Süleyman bu savunmayı doğru bulmuştur ve kısasın yerine getirilmesini ister.
“Kuş haklı, hemen dervişin kolu kırılsın” diye emreder.

Ancak bu emre Kuş itiraz eder:
“Efendim, sakın böyle bir şey yaptırmayın!” diyerek öne atılmıştır.

Hz. Süleyman.: “Neden” diye sorar.

Kuş nedenini şöyle açıklamıştır:
“Efendim, dervişin kolunu kırarsanız, kolu iyileşince yine aynı şeyi yapacaktır. Siz en iyisi bunun üzerindeki derviş elbisesini çıkarttırın. Çıkartın ki, benim gibi kuşlar bundan sonra bir daha aldanmasın.“ diye söylemiştir.

Ders:
Demek ki görünüşe inanan sadece insanlar değilmiş! İşte bu yüzden dikkat etmeliyiz. Zaten günümüzde de her sakallıyı hacı, hoca, her namaz kılanı da imanlı zannetmemeliyiz.

im.png

Fıkra: Kendini Asmak :) :)

im.png

Dursun evinden dışarı çıktığı sırada birde bakar ki komşusu Temel, kendini belinden ağaca asmış halde duruyor. Dursun, hemen Temel'in yanına gidip ipi ağaçtan çözer. Temel'i ağaçtan indirdikten sonra meraklanarak ona sorar :
Dursun:
-Ha sen ne yapayudun öyle?
Temel:
-Hiç kendimi asaydum...
Dursun:
-Ha uşağum, penum pildiğum insan poynundan asılayi.
Temel üzgün ve çaresiz bir halde komşusu Dursun'a baktıktan sonra cevap verir:
-Ben de öyle yapmişudum. Ama ipu poynima pağladığum zaman bir türlü nefes alamayrum daa.

im.png

Bilmeceler

im.png

Geometri seven pikaçuya ne denir?Hangi koli faydalıdır?Önünde olan ancak göremediğin şey nedir?

Cevabını bilenler aşağıya yorum bırakabilirler.

Geçmiş Paylaşımın Cevapları: 3³+3=30 , 3. Olamadığı için ve Afiyet Olsun!

im.png

Günün Sözü

im.png

Günümüzde insanlar, yalnızca fiyatı biliyorlar, değeri değil !!!

Oscar Wilde

im.png

Günün Duası

im.png

fatiha.png

im.png

Tavsiye Film: The Little Vampire

im.png

Özet ve Detayları:

Vampirlerin zamanında yaşayan ve iyi ve kötü vampirlerin olduğu bir dönemde Rudolph adında zeki bir okadarda insancıl bir vampir ailesine sahip olması onun için çok iyi birşeydir. Fakat ailesinin bu iyi durumu kötü vampirlerin dikkatinden kaçmaz ve onların ölümü için oylama yapılır ve ölüme mahkum edilirler. Rudolph bu duruma canı çok sıkılır ve mezarlıkta dolaşırken bir insan görecek ve onunla arkadaş olacaktır. Bu tür şeylere çok meraklı olan insan Rudolph'un ailesini kurtarmaya çalışacaklardır.

im.png

Tavsiye Müzik: Feride Hilal Akın & İlyas Yalçıntaş - Şehrin Yolu

im.png

im.png

İsimler

im.png

cumartesi.png
Sources: 1-2-3-4-5

im.png

Doğum Günü Çoçuğuna Hediyemiz...

im.png

source.gif


Okuduğunuz için hepinize teşekkür ederim...
Desteklerinizi Eksik Etmeyin!
Yorum ve Görüşlerinizi Lütfen Yazınız.
Herkese Hayırlı ve Bol Kazançlar.
İyi Günler Dilerim.

ses.gif

Copyright © Dangerux 2017.Tüm Hakları Saklıdır.

Sort:  

Hocam "istedimiştim" burada klavyenin azizliğine uğramışsınız galiba.Bu arada takvim olayı güzelmiş hocam. Başarılar.

eyvallah uyarı için evet öyle oldu. hızlıca yazayım derken yanlış yazmışım. hemen düzeltiyorum. beğenmene sevindim. teşekkür ederim

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by dangerux from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64804.67
ETH 3109.79
USDT 1.00
SBD 4.27