Mutluluğun Resmi (değil)

in #tr6 years ago (edited)
Avcılardan Mecidiyeköy'e uzanan uzun bir metrobüs yolculuğu sırasında @damla'nın paylaşımını okudum. Uzun zamandır topluma sallamadığımı hatırlatan ve epey haklı bulduğum bir yazıydı. Toplumsal memnuniyetsizliğimizden ve bunun kişisel çabalarına yansımalarından bahsetmiş. Toplum olarak anlayışımızı gösteren harika bir örnek vermiş. Belki de şu an toplumu dışlama ironisine sıcak bakıyordur.


Kaynak

Peki toplumsal memnuniyetsizliğimiz ne boyutta? Neden olumlu diyebileceğimiz insanlar bile bir şeyden memnun olmak için daha kötüsünü yaşamış olmak zorunda? Pollyannacılık oynamak zorunda değilsiniz. Olumlu olmak sizi düşünmemeye itmek değildir. Sadece olumsuz olanı düşünerek tüm enerjinizi harcamamanızdır. Kötü olan göze batar. Evet buna katılıyorum. Fakat on tane olumlu şey olurken bir olumsuzluğa bu kadar yönelmek toplumumuzun genel sorunudur. Keşke mükemmeliyetçiyiz diye genelleyebilsem de gerekçemiz olsa.

ayrac1.png

Bir arkadaşım yanlış hatırlamıyorsam Birleşmiş Milletler'in bir projesi ile iki ay kadar Brezilya'ya gitmişti. Orada farklı bölgeleri gözlemleme fırsatı bulmuştu. Dengesizliğin çok fazla olabildiğini söyledi ve ekledi;

İnanılmaz zor koşullarda yaşayan hatta polisin girip kafasına göre şiddet uygulayabildiği mahalleler bile Türk toplumundan çok daha mutlu.


Kaynak

Dengesizlik kısmına vurgu yapmak istiyorum. Çünkü daha iyi koşulları görmemiz koşullarımızdan memnuniyetsizliğimize neden oluyor. Bu doğal sayılabilecek bir durum. Fakat duruma nasıl yaklaştığımız önemli. Çabalamak, daha iyisini elde etmek için bir yol olabilir. Hayıflanmak o kadar etkili olmuyor sanıyorum. Çirkinleşmek de bir seçenek ama onu anlatmak biraz uzun. Sanıyorum yapabileceğimiz en güzel şey; daha iyisi için çabalarken ya da uygun bir fırsat beklerken elimizdekinden keyif alabilmek.

Hayatımız için bir liste yapıyoruz ve yanına tik attığımız her şey önemini yitiriyor. Belki de yeterince dans etmiyoruz.

ayrac1.png

Yazıma başlarken yemek söylemiştim. On beş dakika içerisinde geldi. Fakat kredi kartı ödemesi için pos cihazı getirmeyi unutuş. Ev arkadaşımdan nakit istedim ve siparişi getiren kişi bu konuşmalara şahit oldu. Ödeme sırasında özür diledi. Sorun değil arada olur bu tarz şeyler. Ayrıca sipariş hızında rekora koşuyorsunuz dedim.

Sizden ricam daha önce bu durumla karşılaştıysanız ne tepki verdiğinizi düşünmenizdir. Belki de bugün 50. siparişine gitti ve ilk kez unuttu. Ben ise kızmak yerine erken gelen yemeğimden memnun olmayı tercih ettim.

ayrac1.png

İnsanlar bir hata ile karşılaşınca kendisini üstün hissetmeye meyillidir. Bu üstün hissetme ise kolayca agresifliğe dönüşür. Hatanın tekrarlanmamasına çoğunlukla bir katkısı olmadığı gibi bizi dönüştürdüğü şey de çok zararlıdır. Memnuniyetsiz ve mutsuz bir toplum olup gideriz.

Nazım Hikmet Ran, Abidin Dino'ya ne güzel sormuş değil mi?

İçeriği hazırlamama sebep olan paylaşım

doc-son.png

Sort:  

üstat 4 saat.. hala gözüm kesmedi :D

Seviyorum farklı bakış açılarını... Belirttiğin sorunlar sanırım bizim milletimize özgü. Bizler olumsuzluklardan besleniyoruz sanırım... Peki, var olan memnuniyetsizliğe çaremiz ne olmalı?

Hocam yorumunuz için teşekkür ederim. Sorunuz için de şu diyebileceğim cevabım yok maalesef. Gösterebilmek gerek herkese..

Yaw doctor ne diyorsun sen, ben uzuuun zaman önce çözdüm bu meseleyi. Hiç beklenmedik durumlara sakin kalabilmek benim için neredeyse bir huy haline geldi(ekstrem bir seviyede olmadığı sürece)

Millet bakıyor, iyisi varmış neden biz daha iyi olmayalım diyor. Ama hiç kötüsünü düşünmüyor. Bazen durum değerlendirmesi yapmak lazım, sen daha iyi istiyorsun da elinde olmadan kötüyü yaşayan vatandaş ne yapsın. Kendi pencerenden bakmayı bırakıp biraz da büyük resime bakmak lazım. Memnuniyetsiz olurken bir kez daha düşünmeliyiz.

Bence kıyas olmasa bile elde edilene bakıp en azından onun hakkını vermek gerekir. Kıyas konusu bazı başlıklar için geçerli sadece. Önemli başlıklar için evet ama her şey için değil

Haklısınız, kıyas olamasa bile insanlar bir elindekilere bir de diğer insanların elindekilere bakmalı.

Artık empati mi desem bilemedim şimdi. Biraz da kendimizi karşıdakinin yerine koymak lazım. Acaba sahip olduklarımızın hakkını veriyor muyuz diye.

Doktor güzel noktaya güzel bir yazıyla değinmişsin. Kalemine sağlık. Ama ben bir sululuk yapmadan duramayacağım affet. 😬😀

Ev arkadaşımdan nakit istedim

Ahahaha hesabı ev arkadaşına kitlemenin rahatlığıyla tabii kızmaz hatta memnun olursun. 😝😂

Anlaşıldı bir dahaki yemeğimi sana ısmarlatıyorum 😂

Ben bu pos cihazı unutma veya siparişi yanlış getirme durumlarıyla çok karşılaştım.Neredeyse hiçbirinde tepki vermemişimdir.Olur böyle seyler der genelde gecerim. Su isterkende hep 2 isterim genelde 1 tane gelir nedense.Alistim artik:).Istanbul dışında oturunca belkide zaman kavraminda bir tık daha rahat oluyor insan.karmasa telaş trafik daha az. Hoşgörüde beraberinde geliyor .Birde hep dikkatimi çekmiştir Hindistan ne kadar kalabalik ve karısik bir yer ama orada yasayan halk ne kadar mutlu.Devamlı dans ediyorlar ..

İstanbul kesinlikle türkiye ortalamasının çok üzerinde gergin. Bu yüzden anlamsız şeyler daha çok sorun oluyor. Meteobüste herkes birbirinden nefret ediyor ve kimse dans etmiyor :)

Uzakdoğu seyehatlerim olmuştu (Malezya,Endonezya).Başkentlere uzak şehirlerde genel olarak yoksulluğun hakim olduğunu görmüştüm.Ama insanların yüzünde hep yardım etme isteği ve güleryüzlülük vardı.Göz temasını hiç eksik etmeyip ve hiçbir şekilde günaydın demeden ve merhabalaşmadan yanından geçmiyorlardı.Hayat işte her yerde başka başka...

Gerçekten formülü çözmüş gibiler :)

Düzelir inşallah herşey :(

Uzakdoğu seyehatlerim olmuştu (Malezya,Endonezya).Başkentlere uzak şehirlerde genel olarak yoksulluğun hakim olduğunu görmüştüm.Ama insanların yüzünde hep yardım etme isteği ve güleryüzlülük vardı.Göz temasını hiç eksik etmeyip ve hiçbir şekilde günaydın demeden ve merhabalaşmadan yanından geçmiyorlardı.Hayat işte her yerde başka başka...

Sabah verdiğin/aldığın enerji tüm gününü şekillendirirken bu önemli detayı kaçırmasak keşke

Bazı kuryeler size insan gibi değil, köle gibi davranıyor. O yüzden bazıları pek de saygıyı hak etmiyor. Yine de göstermeliyiz tabii ki.

Teşekkürler.


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64014.44
ETH 3064.06
USDT 1.00
SBD 3.86