Hayatını Değiştir [Cointurk 28. Projesi] drfrostgirl#4328

in #tr6 years ago

Hayatını Değiştir

Sizlere cointurkün yaptığı yarışma aracılığı ile bir kaç tane hayatınızı geliştirmek için öneride bulunacağım :) Umarım beğenirsiniz :) İlk defa yarışmalara katılıyorum ama bir süredir dışarıdan takip ediyordum özellikle de üyeliğe başvurduğumdan beri :) Bu yarışma da çok hoşuma gitti :) Sizlere kaliteli yaşam için bir kaç madde önereceğim :)

Eviniz

Eviniz en çok yaşadığınız yerdir ve kaliteli yaşam için çok önemlidir :) çocuklarnız, eşiniz ve yemek yaptığınız yer, ailenizle zaman geçirdiğiniz yer burasıdır ve bunun için buradayken mutlu olmanız lazım :) Evde geçirdiğiniz zamanda mutlu olmazsanız hiç bir zaman mutlu olmazsınız :) Ailenizle bir arada kalmak her zaman güzeldir ve bu yüzden evden çıkmak istememeniz lazım :) Evinizi geliştirmeniz lazım evde yapacak hobiler bulmak lazım :)

Film Geceleri

Ailenizle kaliteli zaman geçirmek çok önemli. Kaliteli bir zamanda kaliteli bir film izlemek ise en doğru karar bence :) her zaman ailemle film izlemeyi çok sevmişimdir :) Sizlerin de bunu yapmasını tavsiye ederim. Beraber patlamış mısır yapmak ve çay eşliğinde film izlemek gibisi yok :)
Tabi ben şu anda ailemle yaşıyorum ama eşimle yaşasaydım romantik bir film seçerdim :) yani tabi bunun için önce eşim olması lazım :) neyse, konuyu değiştirmeyelim uzatmayalım :) Ailenizle güzel ve kaliteli bir film izlerseniz mutluluğunuz artabilir, tavsiye ederim.

Ailecek Kitap Okuyun

Kaliteli bir hayat yaşamanın en kolay yollarından birisi de kaliteli kitaplar okumaktır. Bu kitapları okudukça sizin de kaliteniz artar. Daha kaliteli bir insan olursunuz :)
Herkes kaliteli insanları sever...
Ben tıp kazandığım zaman herkes tebrik etmişti mesela ve çok sevinmişti. Ama eminim ki çok daha kötü bir bölüm kazansaydım bu kadar tebrik etmeyeceklerdi.
Aynı bunun gibi bir ortama girdiğimiz zaman konuşmalarımız dikkat çeker :) Bu yüzden güzel ve kaliteli kitaplar okumamız lazım.
Ama bunu küçük çocuklarınız varsa onlara da alıştırın. İleride evlendiğinizde çocuklarınız olduğunda televizyon karşısında oturmayın.
Siz otururken onların kitap okumasını da beklemeyin :)

Kişisel Gelişime Önem Verin

Mutlu olmanın en temel yolu kişisel barıştır. Kendinizle barışık olmanız lazım. Bunun için de kendiniz sevmeniz lazım :) Eğer kendinizi sevmezseniz ne yazık ki kişisel gelişiminizi tamamlamamışsınız demektir :) Bunun için mutlaka çalışın.
Kendinizi geliştirin. Yeni şeyler öğrenin mesela.
Yeni hobiler de edinebilirsiniz :) televizyonun başında geçirdiğiniz 2 saat yerine gidip bir tane puzzle alıp çocuklarınızla yapabilirsiniz :) aile çok önemli.
Veya kişisel gelişim kitapları okuyabilirsiniz ve böylece geleceğinizi de yavaş yavaş şekillendirebilirsiniz :)

Telefon Alarmınızı Değiştirin

Bu çok önemli. Hayat kalitenizi arttırmak için güne kaliteli başlamak lazım. Bunun için de telefonunuzda her gün küfür ederek uyandığınız bir alarm varsa bunu değiştirin :)
Böylece sevdiğiniz bir şarkı ile uyanmış olacaksınız :) Ayrıca bu alarmınızı bir kaç günde bir değiştirirseniz böylece uyanma probleminiz de olmayacak. Çünkü alarma alışmanız söz konusu olmayacak ve bir kaç günde tam alarma alışmışken, kulak aşinalığı olmuşken yeni şeyler ile uyanacaksınız :)
Kaliteli yaşamın sırrı güne kaliteli başlamaktan geçer :)
Ben de bu sırada size güzel müzikler önereyim :)

25 Gün Boyunca Zihninizi Besleyin

Kaliteli resimlere bakın. Tarihteki önemli ressamlara bakın. Kaliteli müzikler dinleyin. Yukarıda paylaştığım gibi müzikleri bilmiyorsanız mutlaka dinlemek için zaman ayırın :) Bununla birlikte kaliteli kitaplar okuyun. Kaliteli filmler izleyin. Oskar almış filmler neden oskar almış bunu anlamaya çalışın :) Bu sayede film kültürünüz de gelişir ve zihninizi de kaliteli şeylerle beslemiş olursunuz :)

Zaman Yönetimi

Hayat zamandır. Zamanımızı iyi yönetemezsek hayatımızı yönetemeyiz. Ne zaman ders çalışacağım? Ne zaman kızlarla dedikodu yapacağım? Ne zaman instagramdan eski sevgilimi stalklayacağım :)
Tüm gün elimde telefon olmasını hiç sevmem. İhtiyacım olmayan bir gün erken kalkmayı da hiç sevmem. O yüzden yarın ne yapacağımı bir gün önceden bilirim ve yazarım. Kaç saat alacağını da hesaplarım.
Mesela şimdi final döneminde derslerim çok zaman alacak :) Siz de zamanınızı iyi yönetin ve ailenizle sevdiklerinizle daha çok zaman geçirin, iş yerinizde ve derslerinizde daha başarılı olun :)

Sağlık

Bir doktor olarak sağlık konusunda öneri yapmazsam olmaz :) yani şu anda doktor değilim evet ama ileride olacağım :) bunun için sizlere öğrendiğim şeylerden 1-2 şey söyleyebilirim ama kafanızı şişirmek istemiyorum :) bunun için size çok önemli bir kaç madde söyleyeceğim.
Sigarayı bırakın.
Alkolü azaltın.
Sağlıklı besinler tüketin.
Sağlıksız ortamlarda çok gezmeyin.
Bakterilere dikkat edin ellerinizi bol bol yıkayın.
Doktor kontrollerinizi aksatmayın :)
Bunlara dikkat ettiğiniz sürece mutlaka sağlığınızı da takip edebilirsiniz :)

Zihinsel Sağlık

Bedensel sağlık kadar zihinsel sağlık da önemli. Ben yabancı insanlarla konuşmaktan zevk alıyorum :) İngilizcem hiç iyi olmasa da ingilizcemi geliştirmeye çalışıyorum :) Eğer böyle bir öneri blogunuz varsa bana atarsanız çok memnun olurum :)
Zihinsel sağlığa devam edeyim, mutlaka psikolog ile görüşün. Hayatınızın neresinde olursanız olun eğer bir depresyon durumu hissederseniz bir psikoloğa görünün :) Üniversite sınavına hazırlanırken beni hayatta tutan şey psikolooğumdu. Çok stresliydim... Çok korkuyordum.
Yapamasaydım, o kadar çalışma boşa gidecekti.
Arkadaşlarım alay edecekti ailem üzülecekti ve belki abim kızacaktı. Neden o gün gezdin de neden o gün ders çalışmadın gibi.
Bunları hep psikoloğumla konuşup çözdüm :) Siz de zihinsel sağlığınız için bir psikolog ile görüşün :)

İlişkilerimiz

Eğer kaliteli bir hayat yaşamak istiyorsak kaliteli insanlarla ilişki kurmamız lazım. Hepimiz biliyoruz ki eğitim bunun için çok önemli :)
Bir pilotun, bir inşaat işçisi ile takılmaması birer çay içmeye gitmemesi bunun en büyük göstergesi. Ne yazık ki böyle evet insanları sınıflandırıyoruz ama bu bir gerçek.
Bugün bize çok hava atan bir '' A '' kişisi kötü bir bölümde okuyorsa ileride kötü bir maaş alacak kötü bir yerde çalışacak.
Geliri kötü olduğu için hayat kalitesi de kötü olacak.
Kıskançlık başlayacak ve sizi kıskanmaya başlayacak :) Bunlar yaşanmış şeyler :) Dolayısıyla bu tarz kıskanan ve sizin hayatınızı zorlaştıran kişilerle çok takılmayın :) Onun yerine daha düzgün insanlarla ilişki kurun :)

Alışkanlıklar

Yeni alışkanlıklar edinmek çok zordur. Spor yapma alışkanlığı edinmek çok zor mesela. Evde oturmak varken hiç de spor salonuna gidesim gelmiyor :)
Meditasyon yapan bir çok arkadaşım var. Bu sayede düşünce kalitelerinin arttığını söylüyorlar.
Böylece hayata bakış açıları düzeliyor.
Böylece hayat kaliteleri artıyor :)
Başka bir arkadaşım günde 10.000 adım atıyor. Neyse ki evi sahil tarafında ve çok rahat yürüyüş yapabiliyor. Malesef benim böyle bir seçeneğim yok :)
En büyük alışkanlıklardan birisi de biriktirmektir. Kazandığınız paranın eğer %20 sine ihtiyacınız yoksa biriktirin. İleride ihtiyacınız olabilir.

Okuyanlara çok teşekkür ederim :) Bütün resimler https://pixabay.com dan alındı :)

Sort:  

güzel bir yazı olmuş. alarm demişken küfürden ziyade alarm çaldığında uyanmamak için az öncesine kurup çaldığında o süre kadar daha yatarak biraz da olsa keyf yapmaya çalışıyorum. bilmem benim gibi yapanlar var mıdır?

çok değişik bir taktikmiş ben de deneyeceğim bunu :))

7 de kuruyorum sekize doğru kalkıyorum. 😄

Kaliteli yaşam için gerekli olan temel görüşlerinize katıloyorum en başta sağkıklı beslenme, spor, olumlu düşünme, kendini ve insanları sevmek, zararlı alışkanlıklardan uzak durmak hepsi kaliteli yaşamın temelleri. 😃
Steemitte yeni olduğunızu görüyorum ben ve ekibimdeki arkadaşlarımız yeni mardeşlerimize destek olmaya çalışıyoruz, yazılarınıza upvote ve yorumla destek oluyoruz. Yazılarınızın devamını bekliyoruz. Başarılar dilerim 😊

beni ne kadar mutlu ettiniz anlatamam :)) buraya yeni gelince bir şeyler kazanmaktan daha önemli bi şey arkadaş kazanmak çok sağolun :)

İşte bunu anlamak ve keşfetmek burayı size daha güzel bşr hale getiriyor. Yazı yazdığınızda bana yorumla ulaşın takip etmek isterim sizin güzel yazılarınızı, yoğun olduğum için birebir takip edemiyorum herkesi. 😃

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 63945.57
ETH 3135.76
USDT 1.00
SBD 4.00