Balat'ta Güzel Bir Gezinti

in #tr6 years ago

WhatsApp Image 2018-05-12 at 18.57.33.jpeg

17 Mart 2018 tarihinde Balat'a ilk defa gittim. 2013 yılından beri İstanbul'da yaşıyorum, Balat'ı çok duydum ama bir türlü gidememiştir. 17 Mart cumartesi günü @kamuhuzuru ile Balat'a gittik. Taksimden otobüse bindik Balat'a doğru giderken daha önceden giden bir arkadaşımızı aradık ve fikir istedik. Güzel bir köfteci önderdi bize. İnternetten Balatı gezmek için güzel bir rota bulduk. Aslında rotayı sondan başa doğru gittik ama bizim hoşumuza gitti. Normalde insanlar önce gezip sonra yemek yedikleri için rotanın sonunda yemek yerleri var. Biz önce yemek yiyip sonra gezmeye başladık. Yemek yediğimiz köfteci çok güzeldi. Minik tabureleri olan küçük bir yerdi. İlk defa piyaz yedim orada. Köfteleri çok lezzetliydi. Ayrıca fiyatı çok uygundu.

WhatsApp Image 2018-05-12 at 18.59.09.jpeg

Yemeğimizi yedikten sonra tersten gittiğimiz rotamıza başladık. Bir sokaktan girip diğer sokaktan çıkıyorduk. Renkli evleri, doğal yaşamlarını gördükçe daha çok sevmeye başladım burayı. Sokakta çocuklar top oynuyordu. Bu yerde güven var demek. Arabaların gürültüsünden, şehir hayatından kaçılmış alanda hissettim kendimi. Çok yoran İstanbuldan çok uzaklarda...

db9b3250-f760-46c4-b76d-9840e64c10fd.jpg

Yukarıda fotoğrafı olan yer Fener Rum Lisesi. Yanında geçerken bir turist grubunu gördük. Rehberleri bu Patrikhane hakkında bilgi veriyordu. Biraz kulak kabarttım açıkcası. 40 civarı öğrencisi olduğunu duydum ve çok şaşırdım. Bu kadar büyük bir okul ve sadece 40 öğrenci. 1454 yılında kurulmuş bir lise.

WhatsApp Image 2018-05-12 at 18.59.06.jpeg

Biraz yürüyüş yaptıktan sonra Aziz adlı kafeye oturduk. Minik ve tatlı görüntüsü bizi çekti. Kahve içtik yanında muhallebisinden yedik. İkisi de çok güzeldi. Özellikle orman mevyeli muhallebesine bayıldık. Ayrıca kafenin iç tasarımı da çok güzeldi. Siparişimiz biraz yavaş geldi ama oranın özelliği de buydu. İstanbulun aceleciliği yok Balat'ta herkes sakin ve huzurlu. Kesinlikle gitmenizi öneririm. Bu yazımda yazılardan çok çektiğim görseller ile anlatmak istedim Balatı. Çünkü anlatılması gerçekten zor bir yer. İçine girdiğinizde o atmosferi hissedeceksiniz.

Sort:  

Daha güzel fotoğraflar beklerdim sizden :)


Kuşadası Küratör Ekibi olarak her gün yazılar seçiyoruz ve bunlara oy veriliyor. Daha fazla bilgi için @try-market in yayınladığı rapora bakabilirsiniz :)

Ayrıca discord kanalımıza davetlisiniz, . Oraya gelip sohbet edebilir, soru sorabilir ve gönderilerinizi paylaşabilirsiniz :)

Balat o kadar güzel ki fotoğraflarda ancak bu kadarını yansıtabildim. Telefondan çektim fotoğrafları ayrıca yazı için çekilmiş fotoğraflar değil onun için biraz zayıf oldu haklısınız.

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 64799.61
ETH 3102.94
USDT 1.00
SBD 3.83