Öne Çıkan #edebiyat Etiketi Yazıları #1

in #tr5 years ago (edited)

Steemit'te #tr başta olmak şartı ile #edebiyat etiketinin kullanıldığı Türkçe yazıları karşılıksız desteklemeye devam ediyoruz. Desteklediğimiz yazılar @trproje çatısı altında @hosgeldin Ekibi küratörleri tarafından seçiliyor. Hoş Geldin Ekibi küratörleri tarafından manuel olarak incelenen yazılar @trproje, @edebiyat, @gezi, @trliste kürasyon kuyruğu ve @c-squared ile kürasyon kuyruğu tarafından oylanır.


Öne Çıkan Etiket Yazıları

Bu ve bundan sonraki yazılarda #edebiyat etiketine yazılan ve öne çıkan yazıların incelemesine yer vereceğim. Yazarlarımıza destek olmak isterseniz bloglarını takip edip yazılarını oylayabilirsiniz.


Kimsenin Tanımadığı Kadın

3DLAmCsuTe3bV13dhrdWmiiTzq9WMPZDTkYuSGyZVu3GHrBgxC8gjMWYvfmf91zaNqJiQ2CZKw4jw8u9vfQ5TtP2M1HMmFJt9fqNxaCTSivHiCh73LM6WfescfYV9nskFXjbFxbfEbop8rH5Zf8gTimhsh1V9Zg.jpg
Resim kaynağı

İnsan psikolojisine, ruh sorunlarına sembolist bakış açısıyla yönelen Fransız Hümanist yazar Andre Gide, sanatçı hakkında şöyle bir cümle kurar:

Bir sanatçı için şu şeyin gerekliliğini savunacağım : Anahtarı yalnız kendisinde bulunan özel bir dünya.

Bu özel dünyada sanatına ait her şeyi bulabiliriz. Bireysel veya toplumsal sevinç, huzur; hüzün, bunalım veya yıkımlar, kurgusal gerçeklikle önümüze seriliverir. Kimsenin Tanımadığı Kadın öyküsünün yazarı @yesimeren de yalnız kendisinde bulunan anahtarı ile sanatının kapılarını bizim için aralıyor. Konuk Yazar olarak @edebiyat'a gönderdiği bu öyküsünde eşsiz çevre ve ruh betimlemeleri, derin psikolojik çözümlemeleri ile farklı bir hava yakalayan yazarımızın ilk öykü denemesi olmasına rağmen gayet başarılı olduğunu öykünün tamamını okuyunca göreceksiniz.

Diğerlerinden görünüşte hiçbir farkı yoktu ama hissettikleri ağırdı. Vücuduna geçirilmiş o deri altındaki düşünceleri, duyguları çok farklıydı; yorgundu, umutları çözülüyordu bağlandıkları yerlerden...

Aynı zamanda kendi çizimleriyle ve çizimlerinin kendisinde uyandırdığı hisleriyle Steemit'te bloğunu süsleyen @yesimeren gördüğünüz çizimi hakkında şu cümleyi kuruyor:

Mağrur kadın histerik bir kahkaha attı ve suslandı!

Steemit'te benim önerimle gelen duygusal yazarımız @yesimeren, aynı zamanda İngilizce öğretmenliği yapıyor. Hayatımda tanıdığım için mutlu olduğum insanlardan biridir. Onu aramızda gördüğüm için sevinç duyuyorum.


Yaşanmamış Gerçek Hikaye



Resim kaynağı

Yaşanmamış Gerçek Hikâye serisi ile Sürrealizm'in dibine vuran @tahirozgen, dil damak kurutmaya devam ediyor. Steemit'te apayrı bir duruşu olan yazarımızın öyküleri Dali'nin çizimlerini hatırlatıyor bana.

Kuyuya hiç Kasabalı gelmediğinde, kuyunun içinde fener olmak da anlamını yitirmişti. Solucan olmuştu artık ve toprağın altında ilerliyordu. Toprağı delerek giderken, yolda bir volkana denk geldi.

Yine alışılmamış bağdaştırmalar kurarak oluşturduğu Güzaf ü Lâf adlı serisinde bir ruh ile sahibinin arasında geçen diyaloğu alegorik bir anlatımla sunuyor bize. Ruh ile sahibi arasında geçen samimiyete dayadığı bir sohbete tanıklık edeceğiniz Güzaf ü Lâf serisinde sosyal eleştirilerine yer veren @tahirozgen'i çok seveceksiniz.

Ben senden umutluyum. Sen de bir gün bulaşıkları yıkarken oluşan köpük baloncuklarının ilhamıyla şeffaflığın aslında o kadar da şeffaf olmadığına karşı anlam kazanabileceksin.


Steemit Bas Gitar Dersi #9 [Akort]



Resim kaynağı

Bir enstrümanistin, iyi bir müzisyen olduğunu ya da olacağını anlamak için basit bir yol var: Enstrümanının akorduna bakmak ;)

Müziği severek yaptığını ve iyi bir müzisyen olduğunu ders postlarından anladığımız @bassline, derslerinde bas gitar eğitimi vermeyi amaçlıyor. En başından beri ayrıntıya önem vererek anlattığı ders postlarında kendi çektiği profesyonel fotoğraflara yer verip postlarını iyice zenginleştiriyor. Müzikseverlerin, özellikle bas gitar öğrenmek isteyenlerin takibe alması faydalı olacak diye düşünüyorum.


Steemit Röportajları #1: Sudefteri


Steemit'in Türkiye kolunda hemen herkesin tanıdığı, bildiği ve başı sıkıştığında ilk başvurduğu kişi @damla, uzun bir aradan sonra dün akşam harika bir yazı serisi ile geri döndü. Daha doğrusu, kendi de belirttiği gibi aslında buralardaydı hep. Sadece yazmıyordu.

Dün akşam başlattığı serisinde Steemit'teki Türk üyelerle röportaj yapıp sorularına aldığı cevapları bir post halinde paylaşacak. İlk röportajını bu fikri ortaya atan @sudefteri ile yaptı. Çok eğlenceliydi. :)

Sıradaki şanslı üyenin kim olduğunu çok merak ediyorum ve biliyorum ki herkes içten içe: "Keşke benimle röportaj yapsa!" diye iç geçiriyordur. Kendimden (@edebiyat olarak) biliyorum.

Neredeyse tüm üyelerin tanıdığı bir hesaptan yayınlanan röportaj yazısında yer almak... Çok heyecanlı. :D


Resim Kaynağı

8- Buradaki dostlukları nasıl buluyorsun?

Dostluk değil de güzel arkadaşlık diyelim. Çünkü dost nedir, nasıl bir şeydir tanımadığım için bilemiyorum. Eğer anonim takılmasaydım, buradaki bazı arkadaşlarla steemit buluşması yapıp görüşmek isterdim. :) Her şeye rağmen güzel bir ortam var..

Sevgili @sudefteri tüm samimiyeti ile cevaplandırdığı sorularına işte böyle cevap veriyordu. Steemit'te anılarını, okuduğu kitapları hakkında fikirlerini paylaşan ve okuruna her zaman faydalı olmaya çalışan bir üye, @sudefteri. Bu haliyle @trproje'de @hosgeldin ekibinin tabii samimi üyelerinin yöneticisi olarak görev alması ile de Türk yazarlara her zaman destek olmaya çalıştığını belirtebilirim.


Öne çıkan #edebiyat ve #tr etiketi yazılarından küçük bir seçme olarak sunmaya çalıştığım yazının sonuna geldik. Buraya kadar okuyan herkese teşekkür etmekle beraber güzel yazıların devamını dilerim. Teşekkür ederim.

Sevgiler


İçerik @sahinadm tarafından hazırlanmıştır.
Seçilen yazılar Hoş Geldin Ekibi küratörleri tarafından incelenmektedir.


@edebiyat'a destek olmak için aşağıdaki yollardan istediğinizi seçebilirsiniz.

@edebiyat'a SP delegasyonu yapabilirsiniz. 50 SP 100 SP 500 SP 1000 SP
@edebiyat hesabının Curation Trail'ne katılabilirsiniz.
@edebiyat hesabına STEEM veya SBD bağışlayabilirsiniz.

Destekleriniz için teşekkür ederiz.

Sort:  

Çok güzel bir inceleme yazısı olmuş. Ellerine sağlık @edebiyat ve @sahinadm

Sıradaki şanslı üyenin kim olduğunu çok merak ediyorum ve biliyorum ki herkes içten içe: "Keşke benimle röportaj yapsa!" diye iç geçiriyordur. Kendimden (@edebiyat olarak) biliyorum.

Bunu öğrendiğim iyi oldu :))

Teşekkür ederim @damla. İnceleme yazısı için ilk girişimim oldu. Devamında daha tecrübeli bir şekilde yazmaya çalışacağım. Desteğin için teşekkür ederim.

Röportaj için de yerinde olsam @edebiyat'a yer vermezdim. Sıkıntılı işler, falan filan yani :D

Ama kendi de yazmış şimdi. Yer vermemek de olmaz :))

Çok güzel bir inceleme yazısı olmuş @edebiyat hocam. Seçilen yazılara söyleyecek söz bulamıyorum. Devamını bekliyoruz ;) Elinize sağlık

Belki de bakan gözlerdir güzelleştiren ve teşekkürü onlar hak ediyordur. :)

Sevgili @edebiyat, bu kadar güzel bir inceleme yazısında yer almak beni çok mutlu etti ve duygulandırdı, senin yüzünden kendimi ciddiye alacağım ondan korkuyorum :) edebiyat etiketini de, senin bir postumun altında bu konuda beni cesaretlendirmenle kullanmaya başladım ve sanırım o günden beri hemen hemen her postumda arsızca kullandım. Ayrı bir motive unsuru oldun benim için. Her şey için çok ama çok teşekkür ederim.

Ben seni ciddiye alıyorum hocam. Ben sen ve senin gibi yazarlar için geldim bu platforma,bunu sonradan öğrendim. :)

Posted using Partiko Android

Güzel bir inceleme paylaşımı olmuş emeğine sağlık hocam :)

Teşekkür ederim @baycan. Bundan sonra devam etmeye alışacağım. Bakalım. :)

Devamını bekliyoruz hocam 👏👍

Posted using Partiko iOS

çok güzel bir inceleme yazısı olmuş, tebrik ederim eline sağlık:) yazıları senin pencerenden bir kez daha okumak hoştu:)
benim için söylediğin tüm güzel sözler için teşekkür ederim 🌼

Neredeyse tüm üyelerin tanıdığı bir hesaptan yayınlanan röportaj yazısında yer almak... Çok heyecanlı. :D

evet çok heyecanlıydı benim için de:)
bakalım sıradaki üyemiz kim olacak:p

Rica ederim sevgili @sudefteri. Güzel olan insana güzel sözler söylenir. :)

Sıradaki üyeyi biliyorum; ama söylemem. :))

Ya inanamıyorum, o kadar mutlu, memnun oldum ki yazdıklarına, biri de seni anlatmalı böyle. Teşekkür ederim!

İşte insanlar böyle mutlu olunca ben on kat daha mutlu oluyorum. Teşekkür ederim @yesimeren. :)

Teşekkür ederim desteğiniz ve güzel yorumunuz için.

Ben teşekkür ederim hocam. Paylaşımlarının devamını dilerim.

Posted using Partiko Android

This post has received a 25.71 % upvote from @boomerang.


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by Sahinadm from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63464.16
ETH 3111.33
USDT 1.00
SBD 3.98