Her gün Bir Şair Ve Bir Şiir

in #tr6 years ago

ORHAN VELİ KANIK HAYATI

image.png

13 NİSAN 1914 de İstanbu Beykoz da dünyaya geldi.İlkokulu bir kısmını İstanbul da bir kısmını da babasının tayini nedeniyle Ankara da devam etti .Orta okul ve liseyi Ankara da tamamlamıştır.İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi felsefe bölümüne girdi.Bir süre sonrada ayrıldı.Bir yıl kadar yardımcı öğretmenlik yaptı.Ptt genel müdürlüğünde çalıştı.Milli eğitim bakanlığında çevirmen olarak girdi.İki yıl sonra ayrılarak Yaprak dergisini çıkarmaya başladı.1950 yılında Ankara da kaza geçirdi.Bu kazanın ardından beyin kanamasından vefat etmiştir.

image.png

Melih Cevdet ve Oktay Rıfat la birlikte yenilikçi Garip akımının kurucusudur.Tek tür şiir yazımından kaçınmıştır.Sokaktaki adamın söyleşi dilini şiirlerine taşımıştır.Şirlerinin yanısıra çok sayıda deneme makale ve çevirileri vardır.Orhan Veli şiirlerinde hece ve aruz ölçüsünü kullanmamıştır.Yalın bir dil kullanarak şiirlerinde teşbih ve edebi dili kullanmamıştır.

ESERLERİ

Garip

Vazgeçemediğim

Destan gibi

Yenisi

Karş

Bütün Şiirleri

Hoşgör Köftecisi

Nasrettin Hoca Hikayeleri

Hikaye/şiir

İSTANBUL'U DİNLİYORUM

13878_untitled-1.jpg

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı
Önce hafiften bir rüzgar esiyor;
Yavaş yavaş sallanıyor
Yapraklar, ağaçlarda;
Uzaklarda, çok uzaklarda,
Sucuların hiç durmayan çıngırakları
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Kuşlar geçiyor, derken;
Yükseklerden, sürü sürü, çığlık çığlık.
Ağlar çekiliyor dalyanlarda;
Bir kadının suya değiyor ayakları;
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Serin serin Kapalıçarşı
Cıvıl cıvıl Mahmutpaşa
Güvercin dolu avlular
Çekiç sesleri geliyor doklardan

Güzelim bahar rüzgarında ter kokuları;
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Başımda eski alemlerin sarhoşluğu
Loş kayıkhaneleriyle bir yalı;
Dinmiş lodosların uğultusu içinde
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Bir yosma geçiyor kaldırımdan;
Küfürler, şarkılar, türküler, laf atmalar.

Birşey düşüyor elinden yere;
Bir gül olmalı;
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Bir kuş çırpınıyor eteklerinde;
Alnın sıcak mı, değil mi, biliyorum;
Dudakların ıslak mı, değil mi, biliyorum;
Beyaz bir ay doğuyor fıstıkların arkasından
Kalbinin vuruşundan anlıyorum;
İstanbul'u dinliyorum.

kaynak
kaynak
kaynak
kaynak
resim
resim
resim

Sort:  

Your Post Has Been Featured on @Resteemable!
Feature any Steemit post using resteemit.com!
How It Works:
1. Take Any Steemit URL
2. Erase https://
3. Type re
Get Featured Instantly & Featured Posts are voted every 2.4hrs
Join the Curation Team Here | Vote Resteemable for Witness

Merhaba, ben #cointurk ekibi adına yeni başlatılan resteem projesini yürütüyorum.
Bu paylaşımınız rastgele olarak seçilen 10 bedava resteem yapılacak yazıdan biri olarak seçilmiştir.
Proje yazımıza buradanulaşabilirsiz.
Discord kanalımıza da katılmanızdan memnuniyet duyarız.

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 63671.94
ETH 3040.89
USDT 1.00
SBD 4.01