Arkadaşlıklar ve dostluklar...

in #tr6 years ago (edited)

6164C7DF-D234-4C0E-B407-1CDEBBAD5095.jpeg

Hiç şüphesiz ki bu iki kavramı birbiriyle çok karıştırırız.Gireceğimiz her yeni bir ortamda yeni insanlarla tanışarak hemen yeni arkadaşlıklar edinebiliriz. Seyehat, iş, asker, spor, hobi ve etkinlik arkadaşlıklarımız olabilir. Tabii genel olarak bu arkadaşlıkların çoğunu, bu ortamları devam ettirmediğimiz sürece ya unuturuz yada devam ettirmeyiz.
Dostluk kavramı daha sağlam temellere dayanır. Uzun yıllar devamlılığı için büyük çabalar sarfedilir. Bu kavrama önem verenler dostlukların tükenmemesi için çok hassas davranır. Zaman zaman iki birey arasında kırılganlıklar yaşanabilir. Hatta daha da ötesi dostluğun bitmesi gibi üzücü sonuçlarla karşılaşılabilir.
Dostluklarda her şeyden önce özveri gereklidir. Ana ilkesi hiç birşey karşılık beklemeden yapılmasıdır. Karşılık beklendiği anda herşey çıkar ilişkisine dönüşebilir. Evet bu benim gerçek dostumdur diyebileceğin kişi, hayatını ve yaşadıklarını, problemlerini en yakından bilen kişidir.Senin yaşam biçimine asla karışmayacak, duygularını yargılamayacak ama bir o kadar yanlışlarını, hatalarını sana söyleyebilecek kişidir.
İki dost yaşadığı mutlulukları ve acıları birbiriyle paylaşabilmesi için zaman vb. engellere maruz kalmamalıdır. Örneğin gece yarısı telefonda acil bir durum var, yardımın gerek dendiğinde diğeri hiç koşulsuz kalkıp gelebilmelidir.
Bana göre arkadaşlık sadece insanlar arasında kurulmaz. Mesela benim çoğu zaman, en iyi arkadaşım gitarımdır. Yeri geldi, onu çalarak mutlu oldum, stresimden uzaklaştım, yeri geldi çalarak ağladım. Şarkı yazmışlıklarım oldu, duygularımı içimden geldiği gibi melodilere aktardım, ruhumu rahatlattım. Gitar benim için her zaman, öyle iyi bir arkadaş olmuş ve olmaktadır ki, hiç ondan darbe yememişimdir. Götürdüğüm her ortamda sevilmiş ve ilgi çekmiştir. Çünkü o her ortamda evrensel bir arkadaş olmuştur benim için.

54CD019E-28BD-42D0-9023-E885A6A7C301.jpeg

Fotoğraf makinası da benim iyi bir arkadaşım olmaya devam ediyor. O son derece teknolojik bir alet ama ben, yarattığım kompozisyonlar ile duygularımı az çok fotoğraflara yansıtmaya çalışıyorum.Aynı zamanda beni sosyal kılıyor ve yeni yerler görüp çekmem için tetikliyor.


Hayvanlar da benim için mükemmel arkadaştırlar. Bizleri çok iyi anlıyorlar. Onlara sevgimizi göstermemiz, elimizden geldiğince karınlarını doyurmamız onlar için dünyadaki en mutluluk kaynağı.Onlarla daha fazla arkadaşlık kurmamız ve onlara daha fazla ilgi göstermemiz gerekiyor.
Sevgiyle...

D770DE0C-A5BF-40D1-9749-EC5A76EF0C18.jpeg

Photo by @emotionalsea

All the photos I share are mine.

Kaynak belirtmediğim tüm fotoğraflar bana aittir.

shutterstock

istock

fotolia

0E993734-A7F8-4ADD-8DC2-4F5B0B8DE339.jpeg

Sort:  

This post has received a 0.63 % upvote from @drotto thanks to: @emotionalsea.

You got a 15.15% upvote from @edensgarden courtesy of @emotionalsea!

Merhabalar. hoş bir yazı olmuş. Emeklerinize sağlık.

#tr başta olmak kaydıyla #edebiyat etiketini kullandığınız bu güzel paylaşımız için @edebiyat'tan upvote desteği aldınız.

#tr etiketinin daha hızlı gelişimi için giriştiğimiz bu projeye destek verip #tr ve #edebiyat etiketlerini bir arada kullandığınız için teşekkür ederim. Etikete yazılan edebi metin değeri taşıyan paylaşımlarınız ikinci hesabım olan @sahinadm tarafından da oylanmakla beraber #tryardim - #trliste ekibinin insiyatifine sunulacaktır.

Steemit Edebiyat Hareketimize katılarak edebi paylaşımlarımızı ve etkinliklerimizi yakından izleyebilir ve katılabilirsiniz.

Dilerseniz @edebiyat'ın kürasyon izine katılarak oylarımıza ortak olabilirsiniz.

Sizleri daha güçlü oylayabilmemiz için bu yorumu oylamak isteyebilirsiniz.

Sevgilerimle.

Çok teşekkür ederim🙏😊


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

Coin Marketplace

STEEM 0.35
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70351.33
ETH 3563.43
USDT 1.00
SBD 4.72