Istanbul Boğazı'nda Yüzmek

in #tr5 years ago

rota_eng.jpg

Foto Kaynak : http://bogazici.olimpiyatkomitesi.org.tr/Detay/20

En sevdiğim spor olan yüzmeye 2.5 sene aradan sonra yeniden başladım.Bu sabah yüzerken, yaşadığım güzel bir anıyı sizlerle paylaşmak aklıma geldi.Orta okul sıralarında başlamıştım yüzmeye.O zamanlar yüzme bilmediğim için çok korkardım sudan, denizden.Ama 2 aylık kursa gidince hem bu korkumu yendim hem de yüzmeyi öğrenmiş oldum.O zamanlar yüzdüğümüz havuz öyle şimdiki zaman üstü kapalı havuzda değildi.Havuzun içinde fayans bile yoktu.Adamlar bildiğin betondan dört duvarı çevirmişler al sana havuz demişler :) Havuzun suyu değiştiğinde ve o temiz suda yüzdüğümüzde en mutlu keyifli günümüz olurdu.2 güne kalmaz hemen havuzun dibi yosun tutar, rengi yemyeşil olurdu.Hatta dışarıdan havuza kurbağaların atladığına da şahit olmuşuzdur.

Derken araya üniversite girdi yine yüzmeye ara verdim.Üniversite bitince iş hayatına başlayınca eski antranör hocamın vasıtasıyla tekrar yüzmeye başladım.Artık pırıl pırıl havuzlarda yüzüyorduk :)Tempolu yüzmeye başlayınca artık forma girmiştim.Milletin ağzında hep boğaz yarışı ile ilgili konuşmalar geçiyordu.Çoğu kişi yarışlara katılmış, katılmayanlara gaz vermeye çalışıyordu.Hiç aklımda yokken bende bu düşünceye sürüklendim.Garip ve ürkütücü geliyordu.Bildiğin Istanbul boğazını yüzmek.Hem de 6500 metre.

İçimden koca hayatında güzel bir anı bırakacaksın diye kendimi motive ettim.Hırs yapıp derece yapmak gibi bir kaygımda yoktu.Derken yarışlara yazıldık.Kendimizi Istanbul'da bulduk :) Gemi ile yarışın start verileceği Kanlıca'ya götürüldük.Bir yandan nasıl yüzmemiz gerektiği konusunda bizlere anonslar yapılıyordu.Bizde temmuz ayının sıcağında çok kavrulmayalım diye kendimize vazelin sürüyor, bir yandan da yahu bu kadar uzun mesafeyi biz nasıl yüzeceğiz diye kendime hayret ediyordum :) 

Yarışmaya gitmeden önce havuzda antreman yaptığım bir arkadaşımla yavaş yavaş yan yana yüzelim diye karar aldık.Derken start verildi, heryer ana baba günü.3000'e yakın kişi hurraaa atladık denize.Neyse ki o kalabalıkta yan yana yüzeceğim arkadaşı bi şekilde buldum ve yüzmeye başladık.Sürekli değişik yöndeki akıntılara kapıldık.Arkadaşım sürekli bana zor bu iş gel bırakalım gibi laflar ediyordu.Ben de ona karşı çıkarak gelmişiz buralara kadar artık dönmek olur mu diye onu motive etmeye çalışıyordum.Artık neredeyse yarışı yarıladık ki, ona kramp girdi devam edemeyeceğini söyledi ben de ayağındaki krampa müdahale ettim ve problem gitti.Tekrar yüzmeye başladık.

Varış noktasına artık gelmek üzereydik ki bir taktik hatası yaptığımızı farkettik.Boğazın orta noktasından varış noktasına kırarak yaklaşmak artık çok zordu.Çünkü akıntı öylesine hızlı götürüyordu ki bizi varış noktasından iyice uzaklaşmıştık.Geri dönüp bitirmek için ne kadar çok çaba sarfetsek de artık olmuyordu.Sürekli akıntı bizi ileri götürüyordu.Zaten gemide yapılan anonslarda da söylüyorlardı.Sürekli orta eksenden gitmenin yanlış olduğunu.Neyse ki akıntı ile daha fazla sürüklenmeden yarışı bırakma kararı aldık.Güvenlik bizi hemen bota çıkardı.

Ama biz oraya kadar geldiğimiz için yarışı bitirdik diye kabul ediyorduk.Ama yine de içimizde bir üzüntü olmuştu. Bir sonraki sene tekrar yarışa yazılmıştım.Bu sefer tüm taktikler doğrultusunda hareket ettiğim için yarışı varış noktasına çıkarak bitirmiştim. Istanbul Boğaz’ında seyrederek, keyif alarak yüzmenin mutluluğu hayatımda güzel bir anı olarak kalmıştı.

Böylesine nice güzel anılara…

Sort:  

Vaay biri söylese inanmaz insan, sallıyorsun denir ama yapmışsınız tebrik ederim. İnsan kahraman oldum havasına girer :) Güzel bir anıymış gerçekten elinize sağlık. Teşekkürler paylaştığınız için.

:) Bir kez daha yapmak istiyorum kısmetse

You got a 6.41% upvote from @minnowvotes courtesy of @etasarim!

Her zaman söylediğim bir sözü bırakayım buraya tam da yazınıza uygun düşüyor, "pahalı hayallerim olmadı asla, paha biçilemez anılar biriktiriyorum". Gerçekten tebrik ediyorum sizi, umarım tekrar başarırsınız...

Çok teşekkür ediyorum :)

iyi ki bu güzel anıyı paylaştınız da biz de okuduk:)
bir sonraki sene tekrar deneyip başarmanız da ne kadar keyif aldığınızı gösteriyor aslında.

Teşekkür ederim.Herkesin hayatında olmayacağı bir anıydı. Paylaştım bende :)

Posted using Partiko Android

Congratulations @emotionalsea! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You published more than 500 posts. Your next target is to reach 550 posts.

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

You got voted by @curationkiwi thanks to emotionalsea! This bot is managed by KiwiJuce3 and run by Rishi556, you can check both of them out there. To receive upvotes on your own posts, you need to join the Kiwi Co. Discord and go to the room named #CurationKiwi. Submit your post there using the command "!upvote (post link)" to receive upvotes on your post. CurationKiwi is currently supported by donations from users like you, so feel free to leave an upvote on our posts or comments to support us!

This post has received a 3.13 % upvote from @drotto thanks to: @curationkiwi.

Coin Marketplace

STEEM 0.25
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 61830.08
ETH 2986.99
USDT 1.00
SBD 3.73